Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Novasure...

Hallo,

Ik ben (weer) nieuw op dit forum, maar was hier vroeger kind aan huis...
Sinds alle hormoonperikelen (17 IUI's en 1 IVF poging), en een (gelukkig) geslaagde zwangerschap, heb ik problemen met mijn menstruatie. Zonder anticonceptie vloeide ik te pas en te onpas. Zelfs als ik tussen twee menstruaties iets plande, kon ik er donder op zeggen dat ik toch wel zou vloeien. Toen ben ik aan de slikpil begonnen. Zolang ik die slik gaat het goed, maar in de stopweek gaan alle sluizen open... Dan kon ik bijna niet van huis...
Uiteindelijk ben ik vorig jaar februari aan de prikpil begonnen. (Sayana, een nieuwe vorm die minder hormonen bevat). Dit leek eerst ged te gaan. Ik vloeide nog af en toe een beetje gedurende enkele dagen, maar dat was het.
Dit jaar echter, of het afgelopen half jaar ben ik ongesteld geweest van begin mei tot eind juni, en va begin september tot nu alweer...
Dat hoort na anderhalf jaar prikpil toch niet meer...

Laatst hoorde ik iemand over de Novasure methode.
Ik vraag me af of er iemand ervaring mee heeft, en of ik ervoor in aanmerking zou komen.
Ook of ik het zou kunnen combineren met een sterilisatie, want je moet evengoed voor anticonceptie zorgen, maar ik ben een beetje hormonenmoe.

Kan iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Groetjes van Delphine

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

02-10-2011 om 14:11

Gehad

Hoi Delphine, welkom terug . Of jij in aanmerking komt kan ik niet beoordelen natuurlijk, dat zal een arts moeten doen.
Ik heb zelf begin dit jaar een operatie waarbij mijn ene eierstok werd verwijderd, de andere kant is meteen gesteriliseerd én er is een Novasure gedaan omdat ik net als jij langdurig en hevig bleef vloeien en mijn Hb niet meer op peil kreeg.
Het kan dus inderdaad samen met een sterilisatie.
Ik ben er blij mee dat het gedaan is. Ik word nog wel ongesteld, maar na 1 of 2 dagen vloeien (1 à 2 maandverbandjes nodig) wordt het al heel snel veel minder, kan het dan met 1 inlegkruisje per dag af, erg prettig.
Overigens, ik slikte geen pil of andere hormonen (mag ik niet hebben), en ben ook niet in de overgang, dus waardoor mijn cyclus nou zo van slag was weet ik tot op heden niet. Hij is nu weer redelijk regelmatig, met af en toe rare uitschieters (3 weken vloeien en 1 week niet) maar omdat het vloeien zo weinig is, maakt het me niet zo uit. Het was juist dat hele heftige bloedverlies weken lang, dat me zo slap en moe maakte.

Hopelijk heb je er wat aan. Succes en sterkte.

mammamiran

mammamiran

09-10-2011 om 10:45

Ook gehad

Hoi, ook ik heb de novasure behandeking gehad.vooral om mijn extreme bloedverlies te beperken tijdens de menstruatie.
Na een mirena die het bloedverlies alleen maar verrgerde voor mij de behandeling gehad. En vanaf toen geen klachten meer gehad. Ik behoor tot die mensen die nooit meer menstrueren. Ik merk wel hoe mijn cyclus loopt maar geen menstuatie meer.
De ingreep zelf is allemaal goed verlopen. Ruggeprik gehad en dezelfde dag nog naar huis. De volgende dag alweer op de been. Ik heb werkelijk nergens last van gehad.
Het is nu ruim 2 jaar geleden dat het gebeurd is maar voor mij is het een perfect middel geweest.
Miranda

Delphine71

Delphine71

12-10-2011 om 14:30 Topicstarter

Bedankt...

voor jullie reacties.

Inmiddels heb ik een doorverwijzing van de huisarts, met het hele verhaal op papier.
Op 19 okt kan ik bij de gyn terecht.
De huisarts begon alleen ook nog over een Myrena (als laatste optie). Ik zie dat echter niet meer zo zitten. Als ik na ga hoe ik door de slikpil en de prikpil heen vloei, denk ik dat een Myrena niet meer veel toe te voegen heeft. Daarbij hou ik niet zo van vreemde voorwerpen in mijn lijf. Ik hoop alleen dat de gyn er niet op zal staan om eerst de Myrena te proberen...
Nou ja, ik zal het wel zien volgende week.
Mammamiran, ik hoop dat jouw verhaal het mijne wordt. Ben wel eens aan rust toe op dat gebied, hahaha.

Groetjes van Delphine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.