Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

NovaSure

Hallo! Ik ben heel erg benieuwd naar de ervaringen van een NovaSure behandeling. Ik ben vanochtend naar de gynaecoloog geweest vanwege hevige menstruaties en bloedingen. Bij de echo was niets te zien, er is weefsel afgenomen hier over 10 dagen een nieuwe afspraak voor. Ze heeft me alle opties doorgegeven. Ik wil zelf niet meer aan de hormonen dus pil nemen of spiraal is voor mij geen optie. De gynaecoloog vindt mij te jong (37 jaar) voor NovaSure omdat het ook weer terug kan komen. Enige optie is dan nog baarmoeder verwijderen als het terugkomt. Ik heb geen kinderwens meer dus dat is ook verder oké voor mij. Maar zou graag wat ervaringen lezen van dames die NovaSure hebben laten doen? 

Ik heb daar ook last van gehad en deze opties te horen gekregen. Ik heb wel voor een hormoonspiraaltje gekozen. In eerste instantie duurde het even voordat het goed werkte, ik heb 1x extra progesteron gehad in het begin, maar ik heb nu al jaren nergens meer last van. Geen menstruatie niks. Ik vond zelf alles verbranden van binnen, want dat is wat Novasure is, een brug te ver. En een baarmoederverwijdering is ook niet niks. Als je pech hebt kom je in de overgang en daar vond ik mezelf te jong voor.

Ik heb een paar jaar geleden ook voor een keuze gestaan vanwege hevige bloedingen en steeds terugkerende bloedarmoede. Nova Sure was bij mij geen optie volgens de gynaecoloog ivm een te grote baarmoeder. Kans op mislukken was te groot. Ik wilde ook geen hormonen. Maar er was nog een andere optie: tranexaminezuur. Dit bevordert de stolling. Dit gebruik ik nu een jaar of 5. Bij mij werkt het wel, bloedingen zijn minder heftig. Nog steeds wel stolsels enzo, maar minder groot en minder als eerst. Mijn Hb loopt ook minder snel terug nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.