Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nu nog klachten na val?

Zaterdag is mijn dochter (10 jr) tijdens het schommelen redelijk hard op haar achterhoofd gevallen doordat het touw van de schommel brak. Uiteraard flink pijn en misselijk (niet gespuugd). Gisteren tijdens een stoeipartijtje met neefje weer gevallen en weer pijn en misselijk. Vandaag de hele dag lichte hoofdpijn gehad en twee uurtjes geleden heeft ze gespuugd.
Ze ligt nu in bed, maar blijft misselijk.
Zal dit nog van de val komen? Misschien toch een lichte hersenschudding? Of zal ze "gewoon" wat verkeerds hebben gegeten?
De huisarts(post) bellen vind ik niet zoveel zin hebben, omdat die (hoogstwaarschijnlijk) toch niets doen aan een evt. hersenschudding.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

07-05-2012 om 22:46

Nou,

volgens mij kan dit idd best van de val komen. Als het niet erger wordt lijkt de HAP me overbodig, misschien morgen even naar de huisarts? En ik zou haar wel in de gaten houden vannacht en misschien even wakker maken om te zien of ze nog wel (redelijk) helder is. En morgen thuis houden.
Als ze misselijk is maar toch wat wil drinken kan je cola geven.

guera

guera

08-05-2012 om 09:51

Hersenschudding

Dit klinkt zeker als een hersenschudding. Jij kan niet inschatten hoe zwaar en een dokter wel. Die kan je vertellen wat wel en niet kan. Ik heb ook ooit een hersenschudding gehad en mocht bijv een tijd niet naar school, bedrust en geen tv.
Van een verwaarloosde hersenschudding kun je restklachten houden (hoofdpijn). Ik zou dus wel naar de dokter gaan

Fiorucci

Fiorucci

08-05-2012 om 11:12

Ja, huisarts

Mijn zoon viel van zijn fiets op zijn hoofd, en aangezien men toen dacht dat het wel losliep, hoefde hij geen rust te houden. Maar nog wekenlang hield hij last van hoofdpijn, zomaar in slaap vallen tijdens lesuren en dat soort dingen. Dus ik zou toch even de huisarts consulteren!

guera

guera

08-05-2012 om 14:16

Overigens

is hoofdpijn misselijk en spugen eerder een ZWARE hersenschudding dan een lichte.....dus huisarts!
Laat je even weten hoe het gaat?

sonj@

sonj@

08-05-2012 om 15:04 Topicstarter

Reactie

Ik moest vandaag onverwachts werken, maar gelukkig was haar papa wel thuis.
Ze blijft misselijk, maar heeft niet meer gespuugd en geen hoofdpijn meer. Ze is thuis gebleven van school en ligt met een dekentje op de bank of lekker in ons bed.
Als ze morgen nog steeds misselijk is, zal ik de huisarts bellen.
Ik dacht dat het niet nodig was, dat we het zo wel redden, maar als ik jullie zo lees, is het wel verstandig even de ha raad te plegen.
Bedankt voor jullie reacties !

Misselijkheid hoeft niet, bij een hersenschudding

Dus hoe dan ook naar de huisarts! Onderschat de mogelijke effecten niet hoor.
Sterkte voor je meisje!
Engeltje

mirreke

mirreke

08-05-2012 om 16:52

Huisarts!

Zou ik altijd doen in zo'n geval.

Jade

Jade

08-05-2012 om 20:35

Hier...

...die met een enorme! knal! tegen de deur is gevallen. Klaagde uiteraard over hoofdpijn, is een paar seconden, direct na de val, "weg" geweest (is niet misselijk geweest), maar ik ben daar wel mee naar de huisarts gegaan. Vooral omdat ze 1 dag wat "verward" klonk. Advies: rust en paracetamol.

Een paar dagen later zijn we naar onze eigen huisarts gegaan: hoofdpijn zakte niet, werd een paar keer wakker omdat ze zo'n hoofdpijn had en paracetamol hielp niet. Ik heb toen voor haar diclofinac gekregen (wat biezonder goed heeft geholpen). Het is nu bijna 3 weken geleden, ze heeft geen hoofdpijn meer en is weer naar school. Maar ze heeft het van ons biezonder rustig aan moeten doen en nog wil ik dat ze erom denkt (vooral met sporten.....ga nog wel even in gesprek met haar trainer)

Als het zo blijft Sonj@ dan zeker even contact zoeken met je huisarts. Je moet het niet onderschatten: hoofdpijn kan lang aanhouden of zo nu en dan weer terugkomen (en ook dat kan lang duren).

Sterkte en beterschap!

Jade

Jade

08-05-2012 om 20:36

Hier...

...een dochter die....etc

bertje1

bertje1

08-05-2012 om 22:43

Laat haar thuis

lang liggen blijven!!!

sonj@

sonj@

09-05-2012 om 07:53 Topicstarter

Vanochtend

ze heeft een goede nacht gehad en haar hoofdpijn is over. Ze heeft nu buikpijn en is nog steeds licht misselijk. Gelukkig heeft ze wel weer praatjes voor 10.
Ik zal zo meteen overleggen met de huisarts en houdt haar vandaag ook weer een dagje thuis.

Guinevere

Guinevere

09-05-2012 om 11:38

Hier een hersenschudding-kind

Hier een zoon die meermaals een hersenschudding heeft gehad, door pure pech en een klein snufje waaghalzerij.
Iedere keer kwamen we er pas de 2e dag achter dat hij een oplazer op zijn hoofd had gekregen, want zelf loopt ie gewoon door. Ook krijgt hij de 2e dag pas hoofdpijn.
Normaal gesproken geldt er een wekadvies voor de 1e nacht. Een breinschudding kan gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld als er zwellingen optreden in de hersenen. Het advies om in bed te gaan liggen is niet meer van deze tijd. Je mag gewoon rustige activiteiten ondernemen, zolang het goed gaat natuurlijk! Als een kind zich weer redelijk voelt kan het gewoon naar school, uiteraard niet meedoen met de gym en de leraar moet er rekening mee houden dat het gaat zolang het gaat en niet pushen. Zoon ging na 2 dagen weer voor halve dagen naar school, de week erna weer volledig. Sporten deed hij pas na een maand weer voorzichtig. Geef het kind instructie om de activiteit te stoppen zodra het niet meer lukt door hoofdpijn/duizelingen/misselijkheid. Nu nog de huisarts inschakelen lijkt me niet zo zinvol meer, je krijgt dan waarschijnlijk zo ongeveer het bovenstaande verhaal te horen. Tenzij je het idee hebt dat er meer aan de hand is natuurlijk! Beter is om de volgende keer gelijk te bellen. Hopelijk gebeurt het natuurlijk niet nog een keer.
http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/ongeval/hersenschudding.php

sonj@

sonj@

09-05-2012 om 13:46 Topicstarter

Huisarts

Omdat ik me toch wel wat zorgen maakte over de blijvende misselijkheid en nu ook buikpijn erbij, toch even met de huisarts gebeld. Tja ... het kán van de val komen, maar het kan ook niet, doordat ze ook buikpijn heeft. Het kan ook een "gewone" buikgriep zijn die wat langer aanhoudt. Hmmm.
Die hoofdpijn is wsl wel veroorzaakt door de val, maar kan de huisarts weinig aan doen. Ook als ik wel maandag gelijk was gekomen, had hij er niets aan kunnen doen en me het advies gegeven wat ik al deed en wat ik hier heb gekregen.
We wachten het dus maar weer af ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.