Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

oregano

oregano

09-09-2011 om 11:23

Oeffffff,straks gaat het gebeuren, de kaakoperatie...

Vanmiddag, onder narcose (gelukkig geen catheter begrijp ik en dan gaan ze onderin links en rechts bot weghalen van verstandskiezen en links en rechts boven implanteren...Ik hoop zo dat het meevalt na die tijd, ben best wel zenuwachtig. Ik weet wel er zijn veel ergere dingen maar toch. Ik ben nog op zoek naar wat voor eten lekker is om in een blender te doen of zou dat niet uitmaken?
Groet oregano

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

09-09-2011 om 12:11

Sterkte oregano

Veel sterkte Oregano en hopelijk herstel je snel.

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2011 om 12:24

Sterkte!

Heel veel sterkte!!!

ishtar

ishtar

09-09-2011 om 13:41

Oregano

allereerst: sterkte straks!
En voor eten uit de blender moet je eens wat draadjes over schisiskinderen opzoeken. Ik heb daar wel eens tips over welk eten wel en welk eten niet meer smakelijk is na behandeling door een blender. Het schijnt wel uit te maken.
Ik hoop dat het meevalt!

Monchoutaart

Heel raar, maar daar genoot mijn man van. Je kan daar niet iedere dag je buik mee vullen, maar wel lekker als afwisseling. Verder kan er echt heel veel in de blender. Mar vlees wil nog weleens een rare boel worden, gehakt gaat wel goed.

Puck

Puck

09-09-2011 om 14:22

Geen aardappelen

Gooi ook geen gekookte aardappelen door de blender, dat wordt een soort kleverige stijfsel. Kun je beter apart aardappelpuree maken.

Biene M.

Biene M.

09-09-2011 om 21:28

Oregano

Het zit er inmiddels op, hopelijk is het niet tegengevallen. Sterkte met het herstel!

Jade

Jade

10-09-2011 om 09:22

Inmiddels...

...is het achter de rug. Hoe is het gegaan??

In ieder geval heel veel sterkte ermee.......

oregano

oregano

10-09-2011 om 12:15

Hier zit ik dan, beetje onherkenbaar te zijn ;0 (lang verhaal ge

Het begon nogal hilarisch: ik moest me omkleden en mijn spullen in een trolley koffer stoppen alsof ik op reis ging. Blauw operatieschort aan, badjas ervover, papieren schoenen en muts op, very charming. Naast mij een jongeman die dit ook moest maar hij had zijn badjas er niet overhem gedaan, dus zijn achterkant zag er ook erg sexy uit (open blauw schort met boxershorts eronder haha) Mijn vriend had zijn nieuwe Ipad mee en wilde eerst nog even een filmpje maken van mij, no way!! We moesten wel lachen. Maar ja toen moest hij weg en raakte ik even in paniek op de operatietafel (stel dat ik wakker wordt tijdens de operatie...) totdat het infuus mij het heerlijke slaapmiddel toediende. Maar toen ik bijkwam had ik pijn, poeh..Gelukkig kwam er steeds een verpleegkundige mij wat morfine erbij geven in het infuus, dat was dan wel eventjes weer fijn..Maar dan begon het weer, Kreeg toen clonidine erbij en daarna een tablet oxycodon. Verder lag ik naast een puberjongen die echt moord en brand schreeuwde, had amadelen eruit gekregen, kermde, kreunde, scheeuwde oooohhh mama, oooh mama, ik werd er een beetje gek van, sorry. Moeder leek er ook wat mee aan, zat maar steeds van sssssssttt, ook de verpleegkundige, maar hij bleef brullen. Langzamerhand ging het ietsje beter en mocht ik naar een andere zaal, toen zag ik op de klok dat mijn vriend al uren moest zitten te wachten en hebben ze hem opgehaald. Op deze kamer was stress, te weinig personeel en een verpleegkundige die het allemaal niet aan leek te kunnen terwijl naast mij een man lag waar het helemaal niet goed mee ging...Zoals het aard vh beestje is vond ik dat ik me dan maar snel moest aankleden, dan was er weer 1 patient minder. Zo gezegd zo gedaan, het was inmiddels ook al 20.00 uur, ontslagpapieren, medicatie mee. Al lopende naar beneden werd ik toch even duizelig en erg misselijk, vriend in de stress, wilde ook al eerder dat ik in de rolstoel ging, rolstoel opgehaald en daar gingen we. Deed me weer denken aan de bevalling, dat waren toen ook comedy capers-achtige taferelen, met mijn vader er toen ook nog bij, racen door het ziekenhuis. Echter bij de draaideur vd parkeergagarage ginge het mis, we waren beide ook doodmoe en op van de zenuwen natuurlijk, vergat hij op het knopje te drukken voor de rolstoel. Ik pissig en stond op en liep nd auto. Medicijen halen en naar huis, was blij toen ik in bed lag. Had zowaar honger! Mijn hoop dat ik hierdoor wat zou afvallen vervloog in de lucht. Heb een heerljke gehaktbal met bruine boterham in ienieminie stukes op kunnen eten (hechtingen zitten in het tandvlees en voortanden zijn niet pijnlijk, dus ik leek wel een knaagdier Nog zo'n opiaatachtige pijnstiller genomen en ik ben heerlijk in slaap gevallen. Wel is mijn gezicht heel vremd met rare zwellingen links en rechts en blauw aan de buitenkant. Maar qua pijn valt het tot nu toe gelukkig erg mee!! Hoop dat dit zo blijft. Ik zit nu lekker in bed met de laptop en hoef me niet schuldig te voelen dat ik niks doe, vriend is aan het opruimen. Gaat zo lekkere dingen halen voor in de blender.
Nou tot zover mijn relaas, ik merk wel dat ik het lastig vind de boel hier uit handen te geven, maar ja dat zal wel normaal zijn...
Groet, Oregano

oregano

oregano

10-09-2011 om 12:20

Iedereen bedankt!

Voor het meeleven, helemaal vergeten in het lange verhaal..
Groet< oregano

Neem het er van

lekker slapen, veel verzorging Beterschap !! Oh ja en je kan nu lekker ook even verder zoeken naar campings !

Biene M.

Biene M.

10-09-2011 om 12:36

Fijn

Fijn dat het erop zit en dat de pijn nu meevalt!

Puck

Puck

10-09-2011 om 12:45

Beterschap

Laat je lekker verwennen en zorg dat je goed herstelt.
Bij jullie in het ziekenhuis gaat het wel heel anders dan bij ons. Ik moet maandag voor een dagopname en heel raar, je partner mag niet eens mee. Werd echt benadrukt tijdens de intake dat behalve de patienten niemand op zaal mocht komen omdat dat te "druk" was. Je moest maar genoeg dingen meenemen om je de hele dag te vermaken werd er letterlijk gezegd. Ik vind dat zo maf, ik kan me voorstellen dat er toch genoeg mensen zijn die het fijn vinden om iemand bij zich te hebben. En je schrijft dat je buurman een boxershort aanhad: ik krijg zo'n wegwerpding.
Geef lekker alles uit handen en als je niet veel pijn hebt: gewoon genieten van al het vertroetelen.

oregano

oregano

10-09-2011 om 12:50

Puck,

Ik mocht mijn onderbroek aanhouden en de jongeman dus ook Ik kwam ook pas op een zaal na de operatie, dus niet voor die tijd, ik moest me melden bij de poli.
Waarom ga jij nh ziekenhuis? Mits je dit wilt zeggen hier natuurlijk, hoeft niet hoor maar vroeg het me natuurlijk wel af nu.

Puck

Puck

10-09-2011 om 16:01

Oregano

Wat ik begrepen heb moet ik mij op de afdeling melden en dan heb ik voor die tijd ook nog de fysio die me leert hoe ik met krukken moet lopen (zwaar overbodig, heb al meerdere keren krukken gehad) en dan wordt je om de beurt opgehaald voor de ingreep. En in andere draadjes heb ik al verteld dat ik een gescheurde meniscus heb, dus in dit draadje wil ik dat ook wel kwijt. En na de ingreep ga je ook weer terug naar zaal en blijft daar tot je naar huis mag. Maar de info die je op papier meekrijgt is weer anders dan ik van de ortho zelf heb gekregen en mijn sportinstructeur die daar op fysiotherapie heeft stage gelopen zegt ook andere dingen dan die in het foldertje staan. Ik zie dus wel waar het schip strandt.
Fijn dat jij het nu achter de rug hebt en dat je kunt gaan herstellen, lijkt me een forse ingreep.

oregano

oregano

10-09-2011 om 16:16

Puck,

Begint me iets te dagen, vanuit het hardloopdraadje? Ik heb al weer maanden niet gelopen, net vorige week weer begonnen, was nu weer bij les 2 ;(. Schiet niet op dat lopen van mij. Jij succes hoor maandag!
Groet. oregano

Puck

Puck

10-09-2011 om 20:46

Yep oregano

Je bent weer helemaal helder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.