Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moppie1

Moppie1

26-08-2009 om 18:23

Oksellucht en hoofdpijn

even 2 afzonderlijke vraagjes.
Ik ben 43 en heb sinds de laatste tijd behoorlijk last van stinkende oksels, nooit gehad, en nu ineens wel, bah, zelfs met deodorant is de lucht sterker. Kan dit een eerst aanleiding zijn voor de overgang? Of ben ik daar nog 'te jong'voor?

2e vraag is, ik word bijna elke dag met pijn in mijn nek wakker, 's morgens gaat het dan wel, maar ;smiddags krijg ik pijn in mijn hoofd.
Herkent iemand dit?

Moppie1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

26-08-2009 om 19:12

Hier

Over die oksels: lijkt me dat als je hormoonspiegel verandert, je ook een andere geur kunt gaan produceren. Maar ik heb zelf ook wel eens ergere stinkoksels dan andere dagen. Lijkt er dan wel op dat de deo tijdelijk niet meer het juiste effect heeft. Een keer goed wassen met zeep (normaal douche ik zonder zeep etc) en een paar dagen andere deo gebruiken en daarna gaat het weer goed.
Over die hoofdpijn: tijd voor een regelmatige nekmassage lijkt me! Natuurlijk krijg je hoofdpijn als je nek vastzit. En probeer na te gaan waar het vandaan komt: houding of spanning? (dat laatste natuurlijk vanwege die oksellucht... )

Moppie1

Moppie1

27-08-2009 om 08:36

Hahaha

ja, misschien komt die spanning daar wel van, hahaha!!

Ik ga maar eens een anti-transpirant gebruiken, schijnt toch anders te werken dan een deodorant, en wat die nekpijn betreft; ik ga even een afspraak maken bij de fysio. Maar daar ga ik pas naar toe als die anti-transpirant werkt!!

Moppie1

Linda99

Linda99

27-08-2009 om 09:55

Kussen

Bij mij ligt het altijd aan mijn kussen als ik 's nachts's/ochtends last van mijn nek krijg. Heb nu dus een verkeerd kussen (maar duur en een cadeau) en ben er niet echt blij mee.

En qua oksellucht: ik gebruik sinds vorige week een extra dry deo van Odorex: helemaal geweldig! Hij is duurder maar je hoeft hem maar 2 tot 3 keer per week te gebruiken.

Vic

Vic

27-08-2009 om 10:53

Syneo 5

Sinds een tijdje gebruik ik Syneo 5. Geweldig spul. Ik gebruik het maar 1 x per week en ben de hele week okseldroog en geurvrij. De pijn in de nek en hoofd en de okselgeur kunnen overigens met elkaar te maken hebben. Als je last heb van stress kun je ongemerkt je spieren aanspannen met als gevolg nek- en hoofdpijn, en stress veroorzaakt ook 'angstzweet'.

Pluk53

Pluk53

27-08-2009 om 14:14

Kussen en stress

kom net zelf van een manueel therapeut vandaan voor mijn nekklachten (stijf). Week daarvoor zijn foto's gemaakt. Gelukkig geen "bijzondere" afwijkingen. Alleen de "standaard" leeftijdslijtage, plus twee vergroeide wervels (waar niets aan te doen is; waarschijnlijk erfelijk iets, mijn moeder heeft dat ook).
Therapeut gaf aan dat stress (uit zich bijvoorbeeld ook in slecht slapen) door de 'stress-hormonen" veel problemen kan geven. Een goede nachtrust is essentieel voor de energie, en voor het tot rust komen van de spieren.
Volgens de huisarts waar ik eerst langs ging hielp fysio weinig; manueel geeft meer resultaat bij nekklachten.
Kussen: het bekende verhaal. Je hoofd en romp moeten goed ondersteund worden. Ga liggen, en laat je maatje kijken of je ruggegraat mooi recht blijft. Anders nieuwe matras, nieuw kussen.

Guinevere

Guinevere

27-08-2009 om 16:55

Pluk totáál ot

Kussen werkt toch juist goed tegen stress??? Zéker als je het doet zoals jij beschrijft: liggend....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.