Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Onderkoorts?

Hallo,
Mijn puber van bijna 16 is niet lekker lamlendig,zere keel, hoofdpijn,wit,zere spieren en hij heeft het heeel warm zweet ook op zijn hoofd.Nu gingen we tempratuur opnemen onder zijn arm en heeft hij 35,2 (ik heb bij mij gedaan ik heb gewoon 37.1.)Nog weer gemeten in zijn oor met een andere thermometer ook weer 35,2 Hoe kan je onder koorts nou het beste behandelen hij voelt verder niet echt koud aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rectaal opmeten

is volgens mij betrouwbaarder. Als hij dan ook onder de 36 heeft zou ik de huisarts maar bellen.

branca2

branca2

10-09-2010 om 06:43 Topicstarter

Zoon..

heeft een lekkere warme douche genomen (met frisse tegen zin want hij had het al zo warm)en de HApost zei dat hij wel paracetamol kon nemen voor zijn keel pijn en dat ik het even in de gaten moest houden of hij verder niet suf of draaierig werd.
Hij is lekker gaan slapen en ik hoop dat de tempratur zo weer een beetje normaal is als hij wakker wordt.

bedankt voor jullie reactie's

Hier

Krijgt de jongste van 6 vaak een heel lage temperatuur als voorbode op koorts. Dan schiet het plots omhoog.

Ook bij onderkoorts ha

Toch even bellen.. ook onderkoorts, dippen, is gevaarlijk, net als meer dan 42 graden koorts. Waar de grens ligt, zou ik even vragen aan ha.

Polly Shearman

Polly Shearman

10-09-2010 om 13:27

Hier bij middelste

als hij koorts heeft gehad, volgt daarna altijd een periode van onder tempratuur.
Ik heb hem al eens in bed aangetroffen met 34 graden. hij gaat rustig in 1 dag van 41,7 naar 34 graden. Hij is al 9 en inmiddels is dat al zo;n 6 keer gebeurt De eerste keer was natuurlijk vreselijk schrikken, maar inmiddels weten we wat we moeten doen, tussen ons in, in bed warm houden, huid op huid. Dan gaat het altijd snel weer beter.
groet, pol

branca2

branca2

10-09-2010 om 15:44 Topicstarter

Ja idd

hij heeft nu ineens 37,9 terwijl hij normaal rond de 36.9 /37 zit.dus nu is het weer hoger als normaal.
maar hij voelt zich verder wel redelijk zere keel en oervervelend ggrrr jakkie!!! zieke pubers die zich zelf in de weg zitten neee daar word ik niet vrolijk van :S

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.