Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

An-Na

An-Na

02-01-2011 om 12:48

Ondersteuning / hulpmiddel bij afvallen

Hallo,

Nadat ik mezelf afgelopen week op de foto zag heb ik toch echt het voornemen dat er een paar kilo afmoeten. Ik ben niet dik maar wel zeer stevig en zonder nu allerlei mensen voor het hoofd te stoten, voor mezelf wil ik gewoon slanker zijn. Ik begin dan ook weer met sporten wat ik een tijdlang niet kon en ga minder eten want ik weet dat het toch zo is dat ieder pondje door het mondje gaat, bij mij. Nu kom ik niet in aanmerking voor alli (dat is pas bij een BMI boven de 28)
maar vraag me toch af welk hulpmiddel me kan helpen bij het afvallen en dan bedoel ik niet hele speciale dieten zoals weight watchers of herbalife e.d. maar gewoon een ondersteuning. Er zijn zoveel van die pilletjes en drankjes op de markt. Welke doet iets of is het allemaal rommel. Ik wil graag een kilo of 10 kwijt max. Zijn er vrouwen die iets geprobeer hebben en er echt baat bij hadden of hebben. Ik hoor het graag.
Alvast bedankt !
An-Na

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Iets Tedik

Iets Tedik

02-01-2011 om 13:12

Anna

Hoi Anna,
Ik heb mij laatst aangemeld bij de weegclub. (http://www.weegclub.nl/) Daar vind ik veel informatie en steun over afvallen. Bovendien heb je, door wekelijks je gewicht door te geven, een stok achter de deur. Daarnaast gebruik ik tegen het snoepen chroomtabletten. Ik hoop dat jij er ook iets aan zult hebben.

Petra Pakje

Petra Pakje

02-01-2011 om 13:17

Ja chroom

dat wilde ik ook net typen. Dat helpt tegen hongergevoel. Verder raad ik je aan om te bezuinigen op koolhydraten, niet op vet. Dat houd je namelijk veel makkelijker vol.
Zeker omdat je schrijft dat je graag snoept, heb je grote kans dat het enorm hard gaat als je daar mee ophoudt maar wel genoeg eet. De eerste 3 dagen zijn het lastigst, daarna ben je van je koolhydraatverslaving af.

3 jaar

Wat je ook doet het moet iets zijn wat je dria jaar kunt volhouden. In eerste instantie "krimpen" je vetcellen wel maar pas na drie jaar worden ze door het lichaam afgebroken. Wat ik het beste vind werken is bewegen, en dan toch om je eten denken zowel in hoeveelheid als in wat je eet. En ook gewoon af en toe wel wat lekker eten bv eens per week of patat of een pizza of een broodje shoarma. Dan gaat het mischien iets minder snel maar is het wel beter vol te houden
Muizemeis

bibi63

bibi63

02-01-2011 om 14:19

Wat mij erg heeft geholpen

en goed vol te houden is, is een beetje 'Montignaccen'. Ik hou me absoluut niet strikt aan de regels, maar een beetje en het helpt echt zonder veel moeite. De basis van Montignaccen is voor 12:00 alleen maar fruit. En verder zo min mogelijk tegelijkertijd eiwitten en koolhydraten. Verder kan je redelijk normaal eten en ook best het e.e.a. snoepen. Het 's ochtends alleen maar fruit eten lukt mij prima, vooral met appels. En verder lekker afwisselen. De lunch zou in principe dus geen boterham met kaas of vleeswaren moeten zijn, maar dat doe ik regelmatig gewoon wel. Montignac alternatieven zijn boterham met tomaat of sandwichspread e.d., maar ik kies meestal gewoon voor kaas en vleeswaren. Verder het avondeten: Op de dagen dat we rijst of pasta eten hou ik me er niet aan (is altijd een combi van vlees en koolhydraten), maar de avonden dat we aardappels/vlees/groente eten, eet ik geen aardappels maar een dubbele portie groente of 2 soorten groente. Dus eigenlijk weinig moeite en het helpt zeker.
Gr. Bibi

An-Na

An-Na

02-01-2011 om 14:21

Alvast bedankt maar alle tips zijn nog welkom

Hallo iets te dik, petra en Muizemeis,

Fijn dat jullie zo snel reageren. Ik heb net al gekeken op de site die je doorgaf van de weegclub, iets.. Ik ga er zeker iets mee doen. Kunnen jullie me vertellen welke chroompillen ik het beste kan gebruiken (merk, welke winkel etc.) Ja, ik ben een snoeper, niet echt veel maar ja, ik houd wel van lekkere dingen (wie niet) Het is me in het verleden al vaker gelukt om goed af te vallen maar de laatste keer is 3 jaar geleden en ik ben nu boven de 40 jaar dus ik vraag me af of het nog zo soepeltjes zal gaan. Alvast heel erg bedankt voor jullie berichtjes en ik sta open voor nog meer hulp hoor
Groetjes, An-Na

Rafelkap

Rafelkap

02-01-2011 om 15:49

Vpro gids

hoi Anna
In de vpro gids van deze week staat een artikel over afvallen en op gewicht blijven. Misschien interessant voor jou (nieuw wetenschappelijk onderzoek)

Iets Tedik

Iets Tedik

02-01-2011 om 15:59

Sonja kimpen

Vindt ik ook een goeie. Ze "jut" je op om vooral zelf de verantwoordelijkheid te nemen, en ze omschrijft in haar boeken wat nou gezond is en wat niet. Ze houdt je de waarheid voor ogen. Tenslotte valt of staat het hele afvallen met je eigen wilskracht.

Iets Tedik

Iets Tedik

02-01-2011 om 17:21

Xanneke

Natuurlijk Xanneke, maar Anna heeft in haar postings niet vermeld dat zij in die speciale omstandigheden verkeerd. Dat iemand anders zich wel eens beledigd zou kunnen voelen is zijn/haar probleem, ik praatte in mij posting tegen Anna, niet tegen hun. Zij hoeven zich dus niet aangesproken te voelen. Anna zoekt naar de "makkelijke manier om af te vallen". Ik wijs haar erop dat die niet bestaat.

Jesse_1

Jesse_1

02-01-2011 om 22:16

Mijn manier

Ieder pondje gaat door het mondje (voor de 'gewone mens' dan). Zodra ik netjes rond de 2000 kcal per dag ging eten, gingen de kilo's eraf. Hierdoor verander je je eetpatroon naar een normale hoeveelheid, zonder meteen drastisch alle lekkere dingen uit je eetpatroon te gooien.
Ik deed dit door bij de caloriechecker.nl bij te houden wat ik at. Alleen al het feit dat je alles moet vermelden wat je eet, zorgt ervoor dat je niet te veel snoept. En door dit een tijd je doen, wen je jezelf eraan minder/verantwoorder te eten.
Althans, dit werkt voor mij. Minpunt vind ik, dat ik niet alles kwijt kan wat ik eet en soms ook geen alternatieven kan vinden om het in te vullen. Toch in totaal 20 kilo afgevallen.... (wel in zo'n 3 jaar tijd hoor)
Jesse

An-Na

An-Na

07-01-2011 om 19:30

Alle tips van harte genomen

Hallo dames,

Ik heb alle tips ter harte genomen en er zitten hele nuttige bij. Overigens is er voor mij wel een struikelblok, ik krijg namelijk maandelijks een hormoon-injectie voor een chronische aandoening waardoor ik wel zwaarder ben geworden dan ik normaliter zonder dit zou zijn. Maar het lukte me eerder ook al om af te vallen ondanks de medicatie toch...ja, bij mij is het dus nu echt van de extraatjes.
Nu doorzetten, maar tot nu toe gaat het goed
Ik ga nu ook de andere draadjes in dit topic hierover lezen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.