Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sturgeon

Sturgeon

18-03-2009 om 19:21

Ongerust na bezoekje gyn.

Vanmiddag een bezoekje aan de gyn gebracht. Ik heb een mirena en ook al zit hij pas 4 jaar, naar mijn idee is hij zo'n beetje uitgewerkt. Ik vloei weer regelmatig (lees: onregelmatig -cyclus van 2 tot 6 weken) en heb flink last van pms en buikpijn. Tijd dus voor een bezoekje vond ik. De arts-assistent stelde een aantal standaard vragen en was het met me eens; de mirena moest binnenkort maar vervangen worden. Ze zou inwendig onderzoek doen om te zien of hij er überhaupt nog zat en voor een uitstrijkje (standaard). Tijdens het inwendig onderzoek vroeg ze nog wat door, o.a. over contactbloeding na gemeenschap (ja) en of ik meer slijm verloor dan voorheen (ja). Veel geduw etc op m'n buik om te voelen hoe groot de baarmoeder is (geen afwijkingen) en toen kon ik aankleden en ging zij weg om 'even te overleggen' over iets. Dat even duurde vrij lang trouwens, maar eenmaal terug melde ze dat er vast niks vreemds was, maar stelde ze wel voor dat ik volgende week een echo krijg en dat dan ook het uitstrijkje besproken zou worden. Enige tijd later kon dan de mirena zo nodig vervangen worden. Oké, gaat lekker snel dacht ik nog. Maar bij de bali lag mijn afspraak al klaar (u kunt gewoon volgende week zo en zo laat, toch?!?!) en eenmaal buiten ging ik eigenlijk nadenken. Da's toch best vreemd, dat een arts al een afspraak regelt voor een echo? Waarom eigenlijk zo'n haast? En waarom tijdens het onderzoek nog die vragen, zou ze dingen gezien/gevoeld hebben die er niet horen te zijn? Bah, waarom krijg ik nou toch een naar gevoel over dit hele bezoekje.....een week duurt nu eigenlijk best nog wel lang, ook al leek het eerder allemaal 'lekker snel' te gaan. Het zal vast niks zijn maar toch.....

Zo, dat ben ik even kwijt. Moest het toch even ergens neerleggen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

18-03-2009 om 19:33

Hmmm

Ik zou me ook niet prettig voelen in jouw geval!
Ik zou zelfs bellen of het mogelijk is om eerder te komen, zo duurt een week wel erg lang :s

Sterkte, Minet

Klinkt

inderdaad een beetje raar. Ik geloof dat ik ook die gevoelens zou hebben. Wil overigens helemaal niet zeggen dat die gevoelens terecht zijn. Maar ik zou morgen even bellen met de poli; je gevoel vertellen en vragen om uitleg. Of het zinvol is om eerder een afspraak te krijgen; kan me voorstellen dat ze op de uitslag van dat uitstrijkje willen wachten. Heb geen idee hoe lang zoiets duurt trouwens.
Maar zeker even bellen.

Sterkte, heli

Even rustig afwachten

Het zou ook kunnen zijn dat de arts gewoon wat dingen na moest trekken bij haar baas. Als ze arts assistente is kan het best zijn dat ze voor de eerste keer deze vraag krijgt - mirena + vloeien, en daarom extra precies wil zijn. Ik maak ook gelijk afspraken voor vervolgafspraken/onderzoeken zelf omdat ik wil dat het gebeurt en niet kwijt raakt in het systeem.

Maak een lijstje met vragen in je hoofd, ga volgende week naar de echo en stel dan al je vragen op je volgende afspraak.

Morgen naar de poli bellen levert waarschijnlijk weinig op, al het onderzoek is immers nog incompleet en de kans dat je die arts ta pakken krijgt die jouw dossier in kan zien en uit kan leggen wat haar gedachten waren is klein.

Ik hoop voor je dat de week vlot gaat en dat de uitslag heel gewoon is.

Mariel

margje van dijk

margje van dijk

19-03-2009 om 11:23

Ik ook

Ik heb ook ruim 4 jaar mijn mirena, en ik begin nu ook wat te vloeien (als je het al zo mag noemen), wat ik 4 jaar niet heb gehad. Ook heb ik wat meer slijm dan normaal. En ik voel me ook 'anders'. Kortom, ik heb precies dezelfde verschijnselen als jij, lijkt het.

Dus óf het is heel normaal wat wij hebben, óf ik moet misschien ook eens naar de dokter! (Ik was ook van plan een dezer dagen eens te gaan).

Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten, ik kan me ook levendig voorstellen dat het inderdaad een onervaren arts was die haar baas wat moest vragen, die misschien net iets anders aan het doen was waardoor het langer duurde. Of zo.

Sterkte d'r mee,
Groeten Margje

Sturgeon

Sturgeon

19-03-2009 om 18:06

Gelijk

Jullie hebben gelijk, het heeft geen zin om de poli te bellen voor uitleg. Die arts krijg ik hoogstwaarschijnlijk toch niet te pakken en dan nog zal ze niet veel los willen laten als ze wél vermoedens heeft die narigheid zouden betekenen. Het is gewoon een kwestie van deze week uitzitten. Neemt niet weg dat het een lange week gaat worden!
Vannacht ben ik weer flink gaan vloeien, waarschijnlijk door het inwendig onderzoek. Ik las ergens op internet dat het uitstrijkje niet goed beoordeeld kan worden als er bloed bij zit. Nou heb ik toevallig het borsteltje gezien waar het uitstrijkje mee gemaakt is, maar daar zat best wel wat bloed aan. Hopen dus maar dat het niet nog een keer moet....Voorheen ging het uitstrijkje trouwens op een glaasje, dit keer ging het borsteltje (zonder steeltje) in een potje, heel apart. Was nieuw volgens de arts.
Afijn, bedankt voor het meedenken en meeleven

catyy

catyy

19-03-2009 om 18:32

Uitstrijkje

Twee jaar geleden ging ik voor de jaarlijkse eierstok controle. De ats-assistent wilde ook gelijk een uitstijkje maken,omdat ze mijn baarmoedermond er opgezet uit vond zien . Vervolgens in een andere stoel gaan zitten voor een inwendige echo . De arts assistent hield de "staaf"vast en de gyn bekeek het beeld . Opeens schrik .....wat is dat voor grote zwarte vlek zei de gyn , ik denk de blaas zegt de assistent . wel een beetje groot voor een blaas vind je niet? . Valt wel mee zegt de assistent. Moet je soms nodig plassen zei de gyn tegen me. Nee ik voel geen aandrang . Ondertussen brak het angstzweet me uit . De gyn verdween weer uit de kamer ..was klaar met mij.
Ik vroeg nogmaals aan de assistent waar ze het nu over hadden, of ze enge dingen hadden gezien . De gyn overdreef wel vaker volgens haar en wat ze zagen was gewoon mijn blaas zei ze. Ik ging natuurlijk met een naar gevoel naar huis . Een baarmoedermond die opgezet uit zag en een zwarte iets in mijn buik. Twee weken wachten op de uitslag .....niks aan het handje , alles goed.
Overigens heb ik vorige week ook een uitstrijkje laten doen en toen zat er ook bloed op het borsteltje , was heel normaal zei de dokter . Ze schrapen het langs je baarmoedermond en dan kan het een beetje bloed aan zitten .
Ik denk dat als menstruatie bloed bijzit er geen goed beeld gevormd kan worden.

Sturgeon

Sturgeon

19-03-2009 om 21:40

Menstruatiebloed is ander bloed?

Wat een opluchting dat alles in orde was Catyy! Soms vraag je je af of de artsen niet een beetje tact en gevoel bijgebracht had kunnen worden tijdens die lange studie medicijnen....
Ik vond het ook niet vreemd hoor, bloed op het borsteltje van het uitstrijkje. Maar op het net lees ik overal dat een uitstrijkje niet (goed) te beoordelen is als er bloed bij zit, vandaar mijn opmerking. Ik zie overigens geen verschil tussen bloed door 'schrapen' en menstruatiebloed, jij wel?

Sturgeon

Sturgeon

25-03-2009 om 14:35

Vervolg; nog vreemder

Gistermiddag kwam de postbode een brief van het zkh brengen met daarin maar liefst 3 afspraken. En alledrie op andere data dan waarop ik aan de balie m'n afspraken gekregen had.... Ik was al bang dat een en ander zonder mijn medeweten verzet was, maar nee, toen ik vanmorgen belde werd me verteld dat ik gewoon voor de echo verwacht werd om 10.30 uur. Oké, echo laten maken en feitenlijk geen bijzonderheden te zien: spiraal zit op z'n plek, geen vleesbomen gevonden, linker eierstok wat vergroot maar goed in beeld, rechter eierstok niet te zien, maar da's al jaren het geval.
Terug aan de balie kreeg ik te horen dat de nieuwe (per brief ontvangen) echo afspr. uiteraard niet door hoefde te gaan, de telefonische afspr vervroegd werd naar vanmiddag en de afspr. met de arts moest blijven staan.
Daarnet belde de arts-ass. op met de uitslag van de echo (die ik eigenlijk al officieus gehoord had) en dat daar dus geen oorzaak voor de bloedingen in te vinden was. De uitslag van het uitstrijkje was er nog niet (grommmm, daar ging het toch juist om!?!?), maar haar baas had gezegd dat ik sowieso op haar spreekuur moet verschijnen. Die afspraak had ik dus per post al ontvangen en dat maakt het allemaal nog vreemder.... Nu dus nog weer 3 weken afwachten, bah!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.