Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

100%mama

100%mama

20-09-2011 om 13:47

Ongesteld na zwangerschap (2)

Om het verhaal van de 2 duidelijk te maken...ik heb eerder een topic geopend omdat ik NIET ongesteld werd na mijn zwagerschap bijna 12 weken geleden. Dat was de goden verzoeken (LOL) en inmiddels ben ik een ruime week zo vreelijk ongesteld dat ik elk uur een super plus tampon gebruik + maandverband voor de nacht. Binnen 15 minuten lek ik door mijn tampon heen en na een uur MOET ik echt het maandverband verschonen. Het ruikt ook niet fris....(en dan ben ik netjes...). Dit vanaf dag 1. Inmiddels heb ik Hb laten prikken (morgen de uitslag), ant ik voel me belabberd, vreselijk moe en spierwit. Nu, al zou mijn Hb te laag zijn, dan heeft dat toch niets te maken met de extreme bloeding "daar"? Het is echt drup drup drup zeg maar......nu moet je bij mijn huisarts half dood zijn wil je langs mogen komen en wil zeker okniet voor niets komen, maar is er niet iets, desnoods een huis tuin en keuken middel, wat het bloeden minder maakt? Ik weet dat je na zwangerschap altijd meer ongesteld bent als normaal, maar dit is echt heel erg.....

(sorry voor het "vieze" verhaal, maar wist even niet anders op te schrijven)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

20-09-2011 om 15:18

Bevalling

Ben je onder begeleiding van een verloskundige of een gynaecoloog bevallen? Wellicht kun je deze even bellen? En anders toch aandringen bij je huisarts. Meer dan een week met die heftigheid klinkt mij wel behoorlijk in de oren, sterkte!

Sascha2

Sascha2

20-09-2011 om 16:22

Inderdaad

Die geur zou voor mij reden zijn om aan de bel te trekken.

Hanne.

Hanne.

20-09-2011 om 16:36

En anders

en als de huisarts/verloskundige geen reden zien om er iets aan te doen. Ibuprofen slikken. Helpt niet alleen tegen pijn, maar ook tegen het bloedverlies.

Sascha2

Sascha2

20-09-2011 om 16:49

Ja!

Ha, de tip van Hanne heb ik net van mijn huisarts te horen gekregen en een rondje ool leerde dat daar goede ervaringen mee waren . Drie keer daags (tijdens of na het eten) een ibuprofen (400). Kijk maar even in een van de draadjes hierboven, daar staat uitgebreide info.

100%mama

100%mama

21-09-2011 om 08:37

Bedankt wederom!

Fijn toch al die reactie's!

Op zich durf ik wel naar onze huisarts, maar eer je uberhaupt een afspraak krijgt moet je half op stervn liggen. Een andere huisarts is helaas geen optie, wij zijn hier wijk gebonden en alle huisartsen zitten helaas vol tenzij je verhuist bent.....leker geregeld he?

Ik ben bevallen via de gynaecoloog en daar heb ik zelf nog helemaal niet aan gedacht die te bellen! Vannacht ben ik voor het eerst "droog" gebleven, maar er (echt sorry voor het onsmakelijke) komen nu klodders en klonten uit.....ik ga dus zo het ziekenhuis bellen! Ook eve mijn huisarts om te kijken of ze "tijd hebben gehad" om mijn Hb in te voeren, anders bel ik mijn schoonzus en ik weet dat het niet mag, maar ze kan in mijn dossier kijken.....

Merel

Merel

21-09-2011 om 08:41

Inloopspreekuur?

En je kan niet gewoon naar het inloopspreekuur dan? Dat is bij onze huisarts iedere dag tussen 8.00 en 9.00 uur.

100%mama

100%mama

21-09-2011 om 08:53

Merel

Nee, onze huisarts heeft geen inloop spreekuur....

Overigens net de ha gebeld, Hb is goed. Super goed nieuws natuurlijk, neemt niet weg dat "de rest" nog stees niet goed is. Ik heb gezegd dat als de HA niets wil doen ik contact opneem met de gynaecoloog. Nu gaan ze om 11 uur in het overleg bespreken wat we verder gaan doen.....vanmiddag weet ik dus meer. Ik heb gezegd datik voor 2 uur terug gebeld wil woden zoat ik nog ruim op tijd ben het ziekenhuis te bellen....we zullen zien!

caton

caton

21-09-2011 om 10:19

100% mama

Bij mijn laatste bevalling is er iets achter gebleven in mijn baarmoeder. Het was een thuisbevalling en mijn dochter had wat opstartproblemen, vandaar dat alle aandacht naar haar ging. Na een paar dagen kwam er een stuk vlies uit mijn baarmoeder, en later nog meer. De verloskundige gaf toen aan dat als ik later problemen zou krijgen met (veel) vloeien ik het verder zou moeten laten onderzoeken. Bij mij is het toen vanzelf overgegaan, maar misschien is er bij jou iets achtergebleven?

100%mama

100%mama

21-09-2011 om 12:39

Caton en

Mijn bevalling is perfect gegaan, ook met miniman en de controle's waren ook goed. Ook het na-vloeien heeft geen problemen laten zien en daar was ik met 6 weken vanaf. Misschien is er toch wat achter gebleven idd....

Inmiddels heeft de assistente terug gebeld. Ik moet het maar even aankijken....op mijn vraag hoelang is geen antwoord gekomen. Ten ik zei dat de stolsels toch echt behoorlijk waren en de geur nu niet echt lekker was (zacht uitgedrukt) zei ze "maar dat wist ik niet".....zucht, wat is er dan wel blijven hangen na ons gesprek vanochtend? Goed, ze ging het weer overleggen en nu "mag" ik morgen langs komen. Ook heb ik zelf de assistente van mijn gyn gesproken en die spreek ik vanmiddag weer. Heb ik ieder geval bij haar meer het gevoel dat ik serieus genomen wordt dan bij mijn huisarts......ik heb duidelijk gezegt dat de duur van het vloeien mij geen zorgen geeft, wel de enorme (knikkers) stolsels en de geur. Ze gaf wel aan dat dit KAN, maar dat het niet "normaal" is. Even afwachten dus nog....

Sascha2

Sascha2

21-09-2011 om 23:04

Mooi

Goed dat je morgen naar de ha gaat. Die stolsels en de geur zouden bij mij ook de twijfels geven.

100%mama

100%mama

24-09-2011 om 11:30

arts blijkt een nog grotere doos te zijn als dat ik al dacht....zucht....nou ik MOCHT dus langs komen. Tijdens het gesprek viel mij op dat ze compleet niet op de hoogte was van het hoe lang al en hoe erg. Heel vervelend. Op een gegeven moment zei ze "dat ik mijn volgende menstruatie moest afwachten", dus ik zei dat die volgende week dus was....nou, alsof ze water zag branden! Ze wilde dan een hormoon middel voorschrijven, waarop ik reageer dat dat geen zin heeft aangezien ik de pil slik en dus deze hormoon al binnen krijg....op een gegeven moment was ik het zat en heb haar gevraagt om OF he dossier eens goed te lezen voordat iemand komt OF in ieder geval iemand het GEVOEL geven dat ze actief voor haar patienten instaat.

Voor nu, ik moest stoppen met de pil om nu dus ongesteld te worden (?). Volgende week moet ik weer starten en dan moet het bloeden met 1,5 week over zijn. Zo niet dan moet ik terug komen. Ik heb ondertussen ook contact met de gyn gehad, die dit advies bevestigd heeft en daar ga ik dan gelijk heen als het niet over is. Ik zal dus nog even een kleine 2 weken moeten afwachten....zucht....

Asa Torell

Asa Torell

25-09-2011 om 16:16

Nou zeg

Wat goed dat je er wat van gezegd hebt! Want dat klinkt inderdaad nergens naar qua omgang met patienten (ook al niet hoe het ging met de afspraak uberhaupt maken). En heel verstandig dat je het ook nog bij de gyn hebt nagevraagd. En ik hoop natuurlijk vooral dat het gauw beter zal gaan!

Rembrand

Rembrand

25-09-2011 om 19:25

Achtergebleven stukje placenta?

Het lijkt me haast onmogelijk want dan zou je toch wel ziek geworden zijn lijkt me, maar het zou kunnen dat er toch een stukje placenta of vlies is achtergebleven. Heb je na de bevalling lang gevloeid en zakte je baarmoeder zoals het zou moeten ? Heb je de laatste tijd koorts en buikpijn gehad ? Is de borstvoeding goed op gang gekomen en heb je voldoende melk voor je kindje ?
Dat zijn de eerste vragen die bij mij naar boven komen.
M.

ilsepilse

ilsepilse

28-09-2011 om 20:09

Alant vrouw?

misschien kan je daar even je licht opsteken ?
ik was nadat in de overgang was ook heel erg ongesteld en ijzertekort etc... heb daar heel fijn advies gekregen !

bertje1

bertje1

02-10-2011 om 10:11

Klacht indienen

pf, belachelijk zeg, die huisarts. zou anders gewoon hp bellen en zeggen dat je huisarts je niet wil zien.

100%mama

100%mama

03-10-2011 om 20:33

Up-date

na weet ik nie hoeveel weken ongesteld lijkt er een eind aan te komen! De stolsels zijn sinds 1 week verdwenen en het is nog minimaal! Vandaag de gyn gesproken (zeer netjes, ze belde om te vragen hoe het ging en dat terwijl het via de ha is gegaan!) en ze zei dat het zou kunnen dat er toch resten zijn achter gebleven in mijn baarmoeder na de bevalling. Een curretage zou idd de boel wat versneld hebben, aan de andere kant zo zei ze heweft mijn lichaam gedaan wat hij moest doen en dat is de boel opruimen. Mijn volgende menstruatie (2 weken) moet ik afwachten, ze verwacht niets bijzonders, maar mocht het weer zo heftig zijn met stolsels moet ik direct op consult komen. Toch een fijne gedachte dat ik niet meer hoef aan te modderen.

Tja, mijn ha blijft een *piep* mens, een klacht indienen zou kunnen, feit blijft dat er hier geen andere ha beschikbaar is en ik bang ben dat dat dan onze toch al zeer minimale verhouding schaad. Ik heb iig geen ja en amen gezegd dus ze heeft iig wel door dat ik niet zo heel erg blij met haar ben. Ik heb mij ineschreven bij een andere praktijk dus het is even afwachten wanneer er daar plekjes komen!

Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.