Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sandra75

sandra75

22-04-2010 om 12:59

Onregelmatige hartslag bij zoon van 7

Drie weken geleden ben ik met zoonlief naar de huisarts geweest, hij slaapt de klok rond,gaapt -tig keer op een dag en is moe moe en nog eens moe. In januari bleek dat hij de ziekte van Pfeifer heeft gehad (er zaten antistoffen in zijn bloed) Omdat de vermoeidheid echter aanhoudt dus toch maar weer naar de ha. Daar bleek dat zijn hartslag onregelmatig klopt (het mist een paar slagen).

We kregen een brief en konden meteen naar de functie-afdeling van het ziekenhuis want ws kon er dan meteen een ctg worden gemaakt. Het zh doet dat echter niet bij kinderen onder de zestien jaar en dus moesten we eerst naar de kinderarts, dat gebeurt dus aankomende dinsdag. Echt zorgen maken we ons ook niet, al zijn we natuurlijk enorm geschrokken, ik had dat nooit verwacht en dat de Pfeifer nog wat rondsluimerde.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen, laat je je kind gewoon alles doen (onze zoon is een actief voetballertje en scoort werkelijk elke wedstrijd) of ben je toch wat voorzichtiger. Onze zoon gaat vanaf zaterdag weer aan wedstrijden meedoen, ik wilde het eerst niet,vond het doodeng maar goed, hij mist het

Als baby had hij een ruisje, die op den duur verdween maar op driejarige leeftijd terugkwam. Inmiddels is er geen ruisje meer te horen maar het blijft wel door mijn achterhoofd spoken.De ha weet natuurlijk van dat ruisje maar zei er verder niks over (tis immers weg)

Lang verhaal, maar misschien herkenbaar voor iemand?? en hoe gaat het nu??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dropke

Dropke

22-04-2010 om 19:49

Moeilijk hoor

Ik denk dat ik toch even voorzichtig zou zijn. Eerst deze vragen maar eens voorleggen aan de kinderarts. Misschien dat het niks is, maar stel dat er toch iets aan de hand is en er gebeurd wat, dan vergeef je jezelf nooit. Het is niet zo, dat je hem maanden weg moet houden bij sport ed. Je kunt al snel terecht bij de kinderarts en ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Sterkte ! Dropke

soepstengel

soepstengel

22-04-2010 om 21:34

Ik zou

even afkijken, je mag dinsdag al naar de kinderartszei je? Sta niet verbaasd te kijken als ze je doorsturen naar een kindercardioloog hoor want dat kan best. Als ze het zelf niet zekr weten is dat de gang van zaken.
Onze zoon met een aangeboren hartafwijking staat nu aan het begin van zijn traject voor de 2de operatie, hij voetbalt nog volop( en in een hoog team, waar ze zeer verbaasd over waren, uberhaupt dàt ie voetbalde 3 x in de week)maar dat heeft ie altijd gedaan.Dus zo ineens dat weet ik niet. Hij heeft nu wel de waarschuwing van de kindercardioloog gekregen dat hij niet meer zo over zijn grenzen mag gaan. Dat deed hij tot voor kort wel( dan liep hij te lang door) en nu moet hij daar mee stoppen want zijn rechterhartkant wordt zwakker. Hij wordt nu dus meer gewisseld.

Ik zou dinsdag even vragen hoe en wat.Dat is maar 1 wedstrijd die hij dan mist.Of je laat hem steeds wisselen? Al zal dat nu ineens voor hem ook moeilijk zijn.
Succes met wachten wnat dat is niet prettig.
Laat je wat horen?

ilsepilse

ilsepilse

24-04-2010 om 15:04

Wel goed

wel goed dat je er blijft achteraan gaan,
Mijn zoon (licht asmatisch) is nu 12, 2jr geleden had hij een longontsteking, zomaar vanuit het niets stond hij op een morgen naast mijn bed en zei mama ik kan niet meer ademen, ik gaf hem zijn puffer, en nam hem in mijn bed, hij draaide helemaal weg, ik zou hem onder de douche zetten zodat hij mss meer lucht kreeg vd damp en hij begon over te geven, ik heb zijn kleren aangedaan en het was ondertussen al 8u id morgen en heb hem meteen naar de ha gebracht die zei ga meteen naar het zh hij heeft ws longontsteking, hij heeft er 3 dagen ah infuus met antibiotica gelegen en mocht toen naar huis.
Wat ik wel raar vond is dat hij de week ervoor een griepje had gehad maar niet overmatig hoeste of zo.
Na die longonsteking blijft hij in observatie bij de kinderarts (nu nog) en ik vertelde haar ook dat hij altijd zo moe was, dat is geen probleem zei ze , ik zei tegen haar dat ik het toch raar vond dat hij idd na een voetbaltraining bijna meteen in slaap valt, dat is toch niet normaal voor een kind van 10 a 11 ??
Ondertussen kreeg ik van een vriendin in Belgie de naam van een kinderarts/longarts in belgie en die heeft hem nog eens helemaal onderzocht, allergies, bloedtesten en toen vroeg ik ook of hij Pfeifer kon nakijken omdat hij altijd zo moe was.
Uit de uitslag bleek inderdaad dat hij antistoffen in zijn bloed had van pfeifer.
Waarom wordt hier in Nederland hier niet eerder op getest ???? ook bij herhaaldelijk navragen !!?
Ik heb toen bij de controle in ons ziekenhuis ook doorgegeven dat hij getest was op Pfeifer en waarom zij dat niet gedaan hadden ?
Omdat dat bij kleine kinderen niet zo erg is , nou amahoela mijn ventje heeft er nog last van.
Ik zie zijn broer van 15 , 2 basketballwedstrijden na mekaar spelen en hij is na 1 wedstrijd al doodmoe ?
Mijn man gaat trouwens ook met iedere wedstrijd mee om te kijken dat hij niet te lang speelt omdat hij ook bij de betere van het team hoort houdt de coach hem er soms te lang in ...
Misschien moeten we ook es kijken hoe het met zijn hart zit, ik volg je draadje even mee...
succes dinsdag !

soepstengel

soepstengel

27-04-2010 om 11:16

En wat zeiden ze?

ben je wat wijzer geworden?

sandra75

sandra75

27-04-2010 om 14:13

Pfoe

We hebben de halve morgen in het ziekenhuis doorgebracht...na het onderzoek bij de kinderarts bleek dat zijn hartritme idd heel onregelmatig is dus er werd een hartfilmpje gemaakt en dat liet een afwijkend ritme zien. Daarna werd er een röntgenfoto van zijn thorax gemaakt, dit om te kijken naar de grootte van zijn hart en of er aanleiding is voor een echo.Wél is gelukkig al duidelijk dat er geen sprake is van lekkende hartkleppen. Na het fotogebeuren moest er bloed worden geprikt (suikerziekte, toch weer de ziekte van Pfeiffer, hb gehalte enz) Omdat hij een aangeboren afwijking aan zijn nieren heeft( hij heeft een vernauwde urinebuis en de aanhechting tussen de nieren naar de blaas loopt niet goed) wilden ze ook nog urine laten onderzoeken. Het leek haar sterk dat de vermoeidheid van zijn onregelmatige hartslag kwam vandaar toch maar weer de aanwezigheid van de ziekte van Pfeifer controleren en vanwege het vele plassen (wat ws door de reflux van de urine komt maar ze toch zeker wilde weten) ook een urine-onderzoek.
Volgende week vrijdag moeten we terugkomen en dan krijgen we alle uitslagen..

ishtar

ishtar

27-04-2010 om 15:42

San

goed dat hij nu goed onderzocht wordt!
(maar raar dat ze blijkbaar je ha niet voldoende vertrouwen om zijn verwijzing genoeg te vinden, nu duurt het allemaal veel langer!)
Sterkte met wachten!
knuf

sandra75

sandra75

28-04-2010 om 08:35

Voetballen..

hij mag het wel maar hij moet niet over zijn grenzen gaan en omdat dat heel moeilijk voor hem is (hij is echt errug fanatiek haha) wachten we eerst tot we alle uitslagen hebben. Het was wel even huilen maar goed, hij begreep het gelukkig wel. Hij heeft afgelopen zaterdag te horen gekregen dat hij volgend seizoen een groep vooruit mag dus hij hoopt heel erg dat hij wel weer heen kan na de uitslagen..
De kinderarts zei dat hij niet over zijn grenzen moest gaan omdat ze eerst wil weten wat zijn hartgrootte is. Mijn man vindt het echter allemaal doodeng en liet hem gisteravond ook niet trainen

Massi Nissa

Massi Nissa

28-04-2010 om 09:46

Sandra

"Mijn man vindt het echter allemaal doodeng en liet hem gisteravond ook niet trainen"
Hij heeft gelijk, wat mij betreft. Eerst uitslagen afwachten. Enkele jaren geleden liep een potje voetbal fataal af voor een leerling met hartproblemen. Een afschuwelijke gebeurtenis. Liever een beetje te voorzichtig.
Groetjes
Massi

sandra75

sandra75

28-04-2010 om 13:20

Jeetje berber..

twee jaar en al een pacemaker?? wat kunnen ze toch ook wat he tegenwoordig.. het leek de kinderarts trouwens ook sterk hoor dat de vermoeidheid door de onregelmatige hartslag komt,vandaar ook het bloed- en urineonderzoek. Het hart van onze zoon slaat idd ook steeds een slag over..ze wilde eerst de hartgrootte weten, vandaar de thoraxfoto..
ik vind het allemaal erg spannend:-s

ishtar

ishtar

28-04-2010 om 14:32

Verschil kind-volwassenen?

Ik kreeg, een tijd geleden, door een bepaald medicijn ook ineens een hartslag van rond de 40. Ik kan me herinneren dat ik nauwelijks de ene voet voor de andere kon zetten. (en ik kreeg daar een ander medicijn(prednison) bij, wat werkt als een soort 'pepmiddel' (woorden van de internist ) dus ik kan dat niet anders plaatsen dan van de lage hartslag.
Verschil is dat ik in de 20 was (net ) en jullie kinderen nog klein zijn.

ishtar

ishtar

28-04-2010 om 19:24

Berber

ja, natuurlijk, dat is een kwestie van iets gewend zijn. Niet bij nagedacht:-S

sandra75

sandra75

02-05-2010 om 15:17

Berber

tja..behalve de vermoeidheid merken we dus helemaal niks..hij is ook gewoon actief aan het spelen maar je merkt wel dat hij af en toe even pauze houdt

ben wel erg benieuwd naar de uitslagen, was het maar vast vrijdag..

sandra75

sandra75

07-05-2010 om 12:48

Pfieuw

de titel zegt het al...goed nieuws gehad. Met zijn hart is er niks ernstigs aan de hand, hij heeft PAC: premature atriale contracties.zijn hersenen geven een te vroeg signaal af naar de sinusknoop en dus klopt het hart onregelmatig omdat het te vroeg bij de AV-knoop komt. ze heeft me een papier meegegeven en daar staat alles keurig op vandaar dat ik dat weet haha. (daar komt het op neer, de termen die me om de oren vlogen ben ik al vergeten haha). Uit het bloedonderzoek is gebleken dat hij allergisch is voor gras en aangezien hij veel voetbalt krijgt hij vanaf vandaag aerius (drankje). Op 4 juni moeten we terugkomen en ik moet deze week bijhouden hoe zijn hart slaat zodat ik weet als er wél iets is. Het kan zijn dat hij hartkloppingen krijgt maar ook dat is niet ernstig.Hij moet dat dan wel tegen mij zeggen zodat ik kan controleren en mochten we het dan niet vertrouwen dat wordt er hartfilmpje gemaakt om te zien of het echt zo is. Maar daar gaat ze niet van uit, ze wilde het echter wel even zeggen. Al met al ben ik dus verschrikkelijk opgelucht!!!Ook het urine-onderzoek liet geen bijzonderheden zien.

sandra75

sandra75

08-05-2010 om 13:04

Berber

We moeten op 4 juni terugkomen en dan wordt er wel weer een hartfilmpje gemaakt (de AV-knoop weet ik nu ook te vinden haha). Ziet dat er net zo uit als de vorige dan hoeven we alleen maar te komen als Marvin zelf aangeeft als zijn hart 'gek' doet. Ik moet het deze week bijhouden ('s avonds even zijn pols voelen)

De vermoeidheid...nee daar had ze geen verklaring voor.Het bloed zag er verder goed uit, er kwam alleen een graspollenallergie uit. Daar krijgt hij nu een drankje voor en misschien dat de vermoeidheid dan minder wordt maar dat is proberen..de Pfeiferantistoffen zaten er nog steeds.Het is maar goed dat we hier nu twee weken vakantie hebben, hij slaapt heerlijk uit

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.