Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

maria68

maria68

17-05-2011 om 14:17

Ontlasting kleuter

Mijn dochter van 4,5 jaar heeft al een tijdje dat als ze moet poepen het met een grote harde knal (wind) eruit vliegt als het ware. De ontlasting is wel wat dun maar geen echte diarree, het is wat vaster, hoewel er wel losse flubbels ontlasting bij zitten.. en het stinkt behoorlijk!
(sorry, klinkt niet echt smakelijk

ze heeft dit 1 tot 3 keer per dag. haar ontlasting is redelijk regelmatig (heel soms slaat ze een dagje over)
Vlak voor ze moet poepen zegt ze wel dat ze pijn in haar buik heeft. na het poepen is het ook weer over en dan hoor ik haar niet meer.

iemand hier ervaring mee? is dit iets voor de huisarts?

Alvast dank.

Maria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

18-05-2011 om 10:11

Groei?

Hoi Maria,
Hoe is haar groei ?
Heeft ze een bolle buik en wat "slappe" billen ?
Komt er allergie voor in de familie of is ze zelf allergisch ( geweest) ?
M.

maria68

maria68

18-05-2011 om 19:39

Normaal (geloof ik)

Haar groei is normaal. Ze is wel aan de dunne kant. Ik ben wel allergisch maar bij haar is het (nog) niet ontdekt.
Ik vermoed ook dat het iets is uit haar eten maar wat???
groeten,
Maria

Rembrand

Rembrand

18-05-2011 om 19:58

Maria

Waar ben jij allergisch voor ?
Is er bij haar sinds ze die plofpoep heeft iets veranderd in haar voedingspatroon ?
Ik dacht eigenlijk aan gluten.
M.

ayla

ayla

19-05-2011 om 08:31

Kan gluten zijn

maar dat is heel moeilijk te zeggen, er zijn kinderen die nauwelijks ergens last van hebben en kinderen die er uit zien alsof ze in nooit iets te eten krijgen. Een hele penetrante geur kan er wel idd op wijzen dat er iets van een intolerantie of allergie speelt. Het beste kun je bij de ha een verijzing voor een kinder mld arts vragen en dan een test voor voedselintoleranties of allergieen. dat is met een bloedtest vrij gemakkelijk te doen.

Fransien

Fransien

19-05-2011 om 11:14

Kan allergie zijn

Overleg eens met de huisarts, dit is er echt wel reden voor. Maar voor je aan de allergie-testen gaat, vraag om alle darmparasieten eerst uit te sluiten, die kunnen ook zo'n beeld geven en het onderzoek daarop is niet belastend voor een kleuter (ook wat waard).

maria68

maria68

19-05-2011 om 11:42

Na laten kijken

Bedankt voor jullie reacties.
Ik laat het inderdaad maar even nakijken!
Groeten,
Maria

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.