Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ontstoken arm en weinig gebruik

Onze zoon van 13 maanden is pas geleden opgenomen geweest voor een ontstoken bovenarm. Ze hebben hem in totaal 9 dagen augmentin en amoxyciline gegeven. Toen het infuus eruit ging bewoog hij zijn arm helemaal niet. dat zou wel bijtrekken.

we zijn nu 1,5 week verder, maar al wat hij doet is zijn onderarm een beetje gebruiken en verder niets. Nu vragen wij ons af wat raadzaam is. Heeft hij nog last van de infectie, is het geen vertrouwen. We weten het niet. Is er iemand die ook zoiets heeft meegemaakt?

Een donderdag komt fysio er naar kijken en de arts in het AMC zou de vraag doorspelen naar een arts in ons eigen ziekenhuis. Ervaringsverhalen welkom.

Angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

03-03-2009 om 07:58

Angela

Ik heb geen ervaring met ontstoken bovenarmpjes, maar ik vind het allemaal wel zielig voor je zoontje. Hij is nog maar net een jaar, ach gos. Fijn dat er een fysio naar komt kijken, misschien is het inderdaad een soort gewenning?
Groetjes
Massi

Minet

Minet

03-03-2009 om 09:30

Pijn

Ik denk dat hij nog pijn heeft aan de bovenarm. Kinderen van die leeftijd zullen over het algemeen echt de arm weer gebruiken als er geen pijn meer aan is. Kinderen zijn daar heel 'eerlijk' in.
Laat er dus zeker naar kijken.

Sterkte ermee, Minet

Ontsteking en bloedprikken?

hoe weten ze dan dat er geen ontsteking meer is??
hier heeft oudste gewrichtsontstekingen gehad (acuut) en kreeg daar dezelfde medicijnen voor via infuus. maar toen de acute fase over was (dus de ergste ontstekingen weg) moest ze nog heel lang amoxiline nemen in poedervorm. ze was toen 4. ze moest ook eerst 3 maal per week en later 1 keer per week bloedprikken om te bepalen in hoeverre de ontsteking onder de duim was (konden ze zien aan de witte bloedlichaampjes?). toen de ergste acute pijn 'over' was bewoog ze d'r armen (en in haar geval ook benen) wel weer gewoon. ze was wel erg 'houterig' eerst. alsof elke beweging haar moeite kostte (w.s. ook spierpijn). wij moesten veel wandelen en ze heeft ook fysio gehad. ze was ook erg moe, sliep opeens weer hele middagen. het heeft wel zeker een half jaar geduurd voor ze weer een beetje de 'oude' was. en ze is nog maanden (tot een jaar ofzo?) naar de kinderneuroloog geweest ter controle, 1 keer per maand waarbij wederom bloed geprikt werd ter controle.
maar ik kan uit jouw verhaal niet goed opmaken of het wel een gewrichtsontsteking was.....waar aan de bovenarm zat die ontsteking? en alle ins en outs ben ik ook een beetje 'kwijt' het geval met oudste is al 12 jaar geleden....
groeten albana

Urslau

Urslau

05-03-2009 om 12:52 Topicstarter

Albana

dat weten ze niet. Vandaag bij de arts geweest. het lijkt haar geen botaantasting oid. misschien iets met spieren of aansturing van de arm.

Hij had trouwens een ontsteking in de weke delen. een streptococ A om precies te zijn.

Angela

Maar kan

ik heb geen verstand van weke-delen-ontstekingen, maar mij lijkt het zo dat als je bepaalde spieren/pezen etc. een tijdje niet gebruikt je een soort 'spierpijn' krijgt in het begin. en daar even doorheen moet voor je weer pijnloos kan bewegen. onze dochter had gewrichtsontstekingen dus dat verliep anders misschien. maar ik herinner me ook wel dat weer in beweging komen gepaard ging met een bepaalde angst voor de pijn.die ze gehad had. nu was zij wat ouder, maar ik kan me ook voorstellen dat een veel jonger kind z'n arm stokstijf houd omdat ie zich de pijn van de ontsteking nog goed herinnert en omdat de spierpijn daar misschien een beetje op lijkt.
maar volgens de arts zijn dus álle ontstekingen weg? en hoe heeft ze dat gecontroleerd vraag ik me af?
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.