Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

elsje78

elsje78

24-11-2010 om 20:37

Ontstoken piemeltje

Hoi

Mijn zoontje van 14 maand heeft een onstoken piemeltje. Rood eikeltje en piemeltje zelf is gezwollen. Assistente van de ha zei drooghouden en even aanzien...

Wie herkent het en wat kan ik zelf er nog aan doen? Ik weet dat ik in de gaten moet houden of hij nog goed plast en of hij niet ziek wordt of koorts krijgt.
Hij lijkt er niet echt last van te hebben...

Hoe lang duurt zoiets?

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

24-11-2010 om 21:30

Sinilind

haha ja dat was duidelijk, en zijn piemeltje is ook 14 maanden

Tja, beetje lastig droog houden ja, dat zei ik ook al. Als het morgen niet beter is dan wil ik echt even langs bij de ha, want naar mijn idee had hij er vanavond wel wat last van.

Bedankt!

Gewoon even naar laten kijken

t kan natuurlijk ook een schimmeltje zijn, gewoon even langs bij de HA, het is toch ook onmogelijk om een ´14 jarig piemeltje´ droog te houden??

m@ss

m@ss

25-11-2010 om 12:40

Hoi

door verkleving van de voorhuid kennen we dat probleem maar al te goed. Ik vind het ook raar dat je niks heb gekregen. Bij ontsteking kun je het beste in badje weken met badedas groen, grote lange fles voor in bad, is een kastanje extract,

succes!

elsje78

elsje78

25-11-2010 om 13:22

Hoi

BEdankt! Vanmorgen weer gebeld, moet nog aankijken tot maandag en weer bellen als het erger wordt...

Daar heb ik wat aan zulke antwoorden haha

Als het morgen niet beter is wil ik gewoon een afspraak!

Groetjes

Badje badedas

Zet je zoontje 2x per dag in bad met water met Badedas, Biotex of soda. Dat
hielp het ontstoken piemeltje van mijn zoontje destijds in no time genezen.

Puck

Puck

25-11-2010 om 16:08

Sudocreme

Sudocreme, zinkzalf, oid werkt ook vaak. Door het beschermende laagje kan vocht verder niet inwerken en het maakt het vaak wat rustiger.

elsje78

elsje78

27-11-2010 om 09:36

Ziet er veel beter uit, maar nu is hij ziek

Raar hoor, piemeltje ziet er veel beter, bijna normaal, uit. Maar hij is ziek, koorts tussen 37,8 's morgens en 38,5 's avonds, paracetamol helpt niet en pijnaanvallen. Lijkt mij op buikpijn omdat hij dan ineens zo met de benen schopt en zo'n schreeuwhuil heeft. Gisteren tussen 16.00 en 02.30 veel van die aanvallen en daarna geslapen. nu gaat het wel redelijk goed, en dan ineens soms weer zo'n aanval.

Zou dat nou met zijn onsteking te maken hebben?

Fianna

Fianna

27-11-2010 om 10:47

Wat naar

Als hij dat vandaag nog heeft zou ik naar de hap gaan! Sterkte.

Anonix

Anonix

27-11-2010 om 12:06

Even laten checken..

Misschien heeft hij een blaasontsteking opgelopen? Ik zou dat even laten controleren, vooral omdat hij dat ontstoken piemeltje gehad heeft.

elsje78

elsje78

28-11-2010 om 21:30

Denk toch iets anders

Hij heeft geen koorts meer, maar blijft een kort lontje houden en huilt 's avonds veel...

Maar sinds 2 weken krijgt hij weer gewone melk ipv pepti en ik denk dat dat de oorzaak is...

Blaasontsteking zou toch koorts moeten geven?

Puck

Puck

29-11-2010 om 08:37

Hoeft niet

Blaasontsteking ken ik bij mijn kind voornamelijk zonder koorts.

amk

amk

29-11-2010 om 09:41

Kan prima zonder koorts

blaasontsteking heeft mijn dochter zonder koorts, maar ook longontstekingen.
Laat bij de huisarts wat urine controleren en je weet het zeker.

elsje78

elsje78

29-11-2010 om 18:54

Dat wist ik niet!

Heb hem vanmorgen weer pepti gegeven en de hele dag een supervrolijk kind gehad! Hij heeft ook de laatste dagen de allergiepoep gehad zoals wij dat noemen, slijmerig, dunnig en enorm stinkend.

Als hij vanavond ook weer gewoon slaapt dan doe ik niks meer, gaat hij weer zo huilen dan ga ik morgen urine opvangen.

Bedankt! Wij kennen het fenomeen blaasontsteking helemaal niet, nog nooit iemand gehad dus vandaar dat ik er niks over wist!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.