Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Belle Époque

Belle Époque

24-08-2011 om 17:14

Ontstoken teen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

28-08-2011 om 23:28

Hier 2 zonen

die operaties gehad hebben aan hun tenen. Veel ijnkillers nodig om idd of de hele nagel of reepjes ervan eruit te halen. Maar mogelijk ook voor de dagen erna. De ene keer geeft het erna ook nog heel veel pijn, de andere keer minder. Advies bij ons was minstens een dag met de voet echt hoog, ook in bed op een kussen. Wat ik gezien heb bij mijn zonen , ga ik liever voor een bevalling.

Belle en bellezoon

Veel moed gewenst vandaag! Nou heeft-ie leuk werk, gebeurt dit. Dat wordt flink doorbijten vandaag. Beterschap!

Belle Époque

Belle Époque

29-08-2011 om 10:55

Dank jullie, en dank je, genista!

Genista, het is inderdaad zo sneu dat dit ten koste van zijn werk gaat, hij bloeide er helemaal op en deze week zou zijn laatste fulltime week zijn...
Ik word ook niet vrolijk van alle berichten die jullie schrijven. Erger dan een bevalling, brrrr...! Het arme joch... Hij is zodadelijk aan de beurt...

Polly Shearman

Polly Shearman

29-08-2011 om 11:01

Ter verduidelijking

mijn gruwel verhaal was niet van een stukje ingegroeide teen nagel maar een volledige teen nagel ( grote teen) die ipv naar voren alleen maar opzij groeide en dus aan beide kanten gewoon IN Mijn teen groeide (waarschijnlijk door antikalknagel medicatie) dus mijn hele teen werd verdoofd, twee dikke spuiten erin met enorm veel vloeistof zodat teen wel 3 keer zo groot werd, en vervolgens werden de zijkanten van de teen nagel ingeknipt en het deel wat dus in mijn teen was gegegroeid eruit getrokken, daarna beide kanten met een soort zwart spul ingesmeerd, wat zou voorkomen dat ze weer dwars gingen groeien en dus in het vervolg weer alleen recht vooruit.
als ik een ingegroeide teen nagel heb, en dan bedoel ik een stukje ofzo, ga ik dat weken en zelf verwijderen. Maar dat was dus in dat geval geen optie.
Ik neem aan dat het ook bij jou zoon niet zo is dat zijn nagel dwars in zijn teen was gegroeid, dus wellicht valt het reuze mee.

groet, POL

Belle Époque

Belle Époque

29-08-2011 om 14:35

Hij is geweest...

...en het viel big time tegen...

Verdoving sloeg niet goed aan, en het was echt heel pittig. Er is een stuk nagel verwijderd en ook gesneden, brrrr....
Later sloeg de verdoving alsnog aan.

De komende dagen rustig aandoen, verder antibiotica slikken en vrijdag terugkomen.

Arm joch... Maar hij is superstoerrrrr!

Belle

Soms is het voor Mams bijna erger - het aan te moeten zien en niets te kunnen overnemen Sterkte, de ingreep is in elk geval achter de rug.

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2011 om 16:45

Belle

Sterkte...voor jullie allebei!!!

Guinevere

Guinevere

29-08-2011 om 20:50

Belle

Je zoon is een HELD. Zeg maar dat ik het gezegd heb.

Angela67

Angela67

29-08-2011 om 20:55

Pijnstillers. . .

wens 'm sterkte en laat 'm 'aansluitend' pijnstillers slikken, dus niet pas slikken als het pijn doet, maar gewoon zoveel als mag ... Als hij dat vandaag en morgen doet, heb je kans dat de ergste pijn woensdag toch wel zo'n beetje zakt.
groet,
Angela

liora

liora

29-08-2011 om 23:59

Heel veel sterkte voor jou en je zoon Belle!

Jade

Jade

30-08-2011 om 00:14

Belle,

superstoer is hij zeker!

Wens hem veel beterschap van mij (je weet wel van wie

XX

Asa Torell

Asa Torell

30-08-2011 om 09:19

Aarg

Wat akelig zeg, ik hoop maar dat de pijn nu na afloop in elk geval zal meevallen.

Rembrand

Rembrand

30-08-2011 om 13:25

Die van mij moet ook

Oudste zoon loopt al maanden ( !) met een ontstoken grote teen. Zegt steeds dat het al minder erg word....
Ik heb hem nu gedwongen om voor vrijdag een afspraak bij de dokter te maken.
( en anders doe ik het zelf).
M.

Tink

Tink

31-08-2011 om 18:09

Sterkte belle-zoon!

... en iedereen die verder nog moet. Het lijkt me geen lolletje!

Vic

Vic

31-08-2011 om 20:49

Groene zeep

Ik sprak gisteren een moeder op school die mank liep i.v.m. een ontstoken teen. Die was veroorzaakt door een afgebroken nagel a.g.v. een behandeling van de pedicure (?) Zij had (van diezelfde pedicure) het advies gekregen om twee keer per dag in de biotex te weken, en dan een pleister met groene zeep erop om de teen te doen. Kennen jullie dat huismiddeltje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.