Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Met groet, Jakiro

Met groet, Jakiro

17-09-2010 om 23:27

Ontstoken teen

Mijn dochtertje van 4 heeft sinds halverwege de zomervakantie een wit bultje op haar kleine teen, waarvan ik dacht dat het een wratje was. Aan de buitenkant, op de plek waar een klein teentje krom gaat groeien en tegen de schoen aan zit. Wel een mooi glad wratje, het leek net een witte speldenkop, dezelfde grootte ook.
Mijn idee was om deze, als ze minder buiten was en minder haar voeten gebruikte, te laten behandelen.
Vanmorgen toen ze wakker werd was haar teentje rood, warm en deed het pijn, ze durfde ook niet te lopen.
En wat zei de huisarts ervan ?
Nou, die zei dat het geen wratje was, maar een cyste en dat het eronder was gaan ontsteken. Dus nu 3x daags smeren met antibioticazalf, paracetamol tegen de pijn en over 2 weken terugkomen om de cyste zelf te gaan bespreken (of eerder terug als de ontsteking niet overgaat)
Nu ben ik helemaal vergeten te vragen om wat voor cyste het zou kunnen gaan. Nu heb ik wat gegoogled, maar kom alleen niks tegen wat óók nog eens bij kinderen zou kunnen voorkomen.
Oké, ik kan 2 weken wachten, maar ik vroeg me af of jullie zouden weten wat voor cyste het kan zijn ?

Alvast bedankt voor eventuele suggesties.

met groeten, Jakiro

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.