Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

rozenstruikje

rozenstruikje

20-12-2008 om 19:32

Ontstoken waterpokken

Hoi,

Zoonlief van 16 maanden heeft heel veel waterpokken. Nu zijn er drie opengegaan op een nare manier: een hele grote plek van wel 4 cm doorsnee is nu vuurrood, rauw en ontveld. Het ziet er ontstoken uit, er komt wat vocht uit zo nu en dan te zien aan zijn romper, en het ziet er heel anders dan al die andere pokken die zijn opengegaan.
Hoort dit er gewoon bij? Of is dit reden om weer naar de dokter te gaan. Ik twijfel dus.

Verder: hoe lang duurt waterpokken? Kan hij dinsdag weer naar de creche bijvoorbeeld? Of zal ik op zoek gaan naar oppas?

dankjewel van een bezorgde moeder,

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Krentebaard?

Je omschrijft een plek die lijkt op krentenbaard. De dokter heeft hier goede adviesen voor. (op tijd erbij=alleen zalf, en anders antibiotica)

het is erg besmettelijk en volgens mij gevaarlijk voor pasgeborenen.

Xyda

kaatje

kaatje

20-12-2008 om 21:45

Bellen!

Ik zou zeker de huisartsenpost bellen! En niet effe wachten tot morgenvroeg ofzo!!!
beterschap,

Waterpokken

Er kan wel eens een blaasje openspringen of open gekrabd worden. Maar ze zijn vuurrood, rauw en ontveld, waarschijnlijk ontstoken zeg je en het vocht zit in zijn romper.
Hm , beetje moeilijk om in te schatten achter de computer, maar het klinkt niet als normaal bij waterpokken. En als ze zo open zijn zou ik mijn kind niet naar de crèche brengen, maar hoe dat er dinsdag uitziet weet ik natuurlijk niet.
Als de plekken gaan ontsteken kan je kindje er ook lelijke littekens aan over houden. Ik zou toch even contact opnemen met de huisarts. Ik weet zo geen huismiddeltjes bij ontstoken open plekken. Althans, niet voor zo`n klein kind.

Bellen hoor! of gewoon gaan!

Waterpokken zijn niet ernstig op voorwaarde dat je geen complicaties doet, zoals bvb ontstekingen. Zoals jij het beschrijft een nare ontsteking lijkt me.
Bellen of naar de HApost gaan!

rozenstruikje

rozenstruikje

21-12-2008 om 18:42

Ja krentenbaard lijkt het op

dat hebben we ook net allemaal gehad dus dat zou het heel goed kunnen zijn. Alleen smeer ik nu al 3 dagen met de creme tegen krentenbaard en het lijkt niets uit te maken. Bovendien komen er geen gele korsten op zoals bij krentenbaard.
In elk geval ga ik morgenochtend naar de huisarts toe.
Ik ben er de afgelopen weken al erg vaak geweest met hem en voor mezelf dus dan durf ik eigenlijk niet zo goed, ben ik bang dat ik stiekem toch een zeur ben of hypochonder. Maar naar aanleiding van het draadje hierboven zal ik mijn eigen intuitie serieus genoeg nemen en gewoon langsgaan. Deze plekken voelen in elk geval niet als normaal dus ik wil dat er een arts naar kijkt.
Dank!

Jade

Jade

21-12-2008 om 22:56

Rozenstruikje:

"....of hypochonder."

Ontstoken waterpokken van pakweg 4 cm. doorsnee vind ik niet bepaald klinken als een hypochonder

In ieder geval ga je morgen naar de huisarts.....beterschap met het manneke

rozenstruikje

rozenstruikje

22-12-2008 om 13:11

Morgen pas

Vandaag zat alles al vol dus ik mag pas morgen met hem komen. Goed nieuws is dat de plekken nu wel droog zijn. Ben benieuwd wat het is.
In elk geval gaat het met zoon al wat beter: geen koorts meer en tenminste een beetje eetlust.

Janna3

Janna3

22-12-2008 om 17:20

Hier waren het wel waterpokken

Omdat bij ons KDV waterpokken en krentenbaard heerste was ik er bij onze jongste ook niet helemaal gerust op. Hij had een open plek van ongeveer 2 cm op zijn kin. Hij is ook ontzettend ziek geweest, had ook blaasjes in zijn mond,daarom heeft hij ruim een week niet gegeten. Gelukkig is zijn kin nu aan het genezen en sinds een paar dagen eet hij ook weer. Waterpokken heten een onschuldige kinderziekte te zijn, maar kinderen kunnen er behoorlijk en lang ziek van zijn! Sterkte ermee!

rozenstruikje

rozenstruikje

23-12-2008 om 18:46

Toch krentenbaard

ook al zijn er geen gele korstjes, het is toch krentenbaard.
Omdat hij het al op te veel plaatsen had, het leek ineens wel overal te zitten, heeft hij een antibioticakuur gekregen. Een drankje wat gelukkig mierzoet is dus dat drinkt hij wel, hihi.

dank voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.