Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

30-03-2011 om 23:53

Ontzettend droog huid en hoofdhuid

Dag
Ondanks het niet gebruiken van zeep op mijn gezicht, het proberen van tig cremes voor droog/vochtarm huid heb ik enorm droog gezichtshuid, met rode plekjes en soms ook schilfers. Hoofdhuid ook, word geplaagd door roos, hele droge kleine schilfers. Ik weet het echtniet meer, heb zo veel verschillende shampoos gebruikt. Moet ik naar een huidarts of heeft iemand nog tips?
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Van onze ha

kregen wij de tip om vooral door te gaan met druppels vit d. En wij hebben ook creme tegen droge huid: cetamatogrol oid. Trekt snel in, heerlijk!

Behandelshampoo

Oudste en mijn vader(psoriasis) hebben een zeer droge huid (niet alleen hoofd ook benen,armen,handen). Bij oudste gaat het afhankelijk van hoe ze zich voelt en hoe het weer is op en af. Soms is het erger, soms is het rustig.
Zowel mijn vader alsook oudste gebruiken graag van sanex de behandelshampoo (let op! is wat anders dan gewone shampoo, staat ook op andere plek bij drogist) voor de zeer gevoelige huid.
Is een doorzichtige fles en je vind 'm bij goede drogisten en meestal bij de anti-luis shampoo e.d. Is niet goedkoop (rond de 8 euro dacht ik) maar je doet er lang mee, je hebt maar een beetje nodig en het maakt je haar ook zacht zoals met creme-spoeling.
Voor zover ik weet is dit ook de enige shampoo die bij dochter niet pijn doet of prikt in wondjes op haar hoofd (onder de haren van onbewust krabben).
Voor het gezicht gebruikt dochter meestal calendulan van vsm en voor de rest 'droge voeten creme van Johsen en Johnsen' die smeert ze op handen,voeten en ellebogen en knieƫn. Daar zit cacaoboter in en trekt ook goed in.
Wassen met zeep doet dochter nooit.
groeten albana

rozenstruikje

rozenstruikje

31-03-2011 om 20:45

Shampoo

Mijn zoontje had in de herfst een hele droge hoofdhuid. Met allemaal schilfertjes en veel jeuk. Dat was eczeem en daar heeft hij shampoo voor gekregen van de huisarts. Het ruikt niet zo lekker en het is ook nogal onhandig omdat het een paar minuten moet intrekken voor je het uitspoelt, maar het werkt wel. Nu heeft hij geen droge hoofdhuid meer, geen schilfers en geen jeuk. Het heet: ketoconazol shampoo.

Rozenstruikje

Schimmel

ik zou de huisarts eens laten kijken of het geen schimmeltje is, dan zou je daarvoor een apart middeltje moeten gebruiken. Helemaal als al die shampoos niet werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.