Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tippylee

Tippylee

16-04-2011 om 07:44

Oogdruppels voor juiste oogmeting

Ik had een tijdje geleden een draadje gestart over het zicht van mijn zoon. Gister zijn we naar de oogarts geweest, daar kreeg hij tot 2 x toe oogdruppels om de pupillen te verwijden zodat ze een goede oogmeting konden verrichten. Nu, een dag later zijn zijn pupillen nog steeds zo groot, is dit normaal? Hoelang duurt dit nog?
Btw hij heet -2,50 aan het ene oog en - 1,75 aan het andere, nu dus een bril uitzoeken. Contactlenze raadde de oogarts af ivm het feit dat de ogen dan verder achteruit zouden gaan (?)

Wie kan me vertellen wanneer die oogdruppels zijn uitgewerkt?
Tippylee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

24 uur

Bij mij 24 uur en dan was het niet helemaal verdwenen.

Jesse_1

Jesse_1

16-04-2011 om 19:28

Hoe oud is je zoon?

... (zie titel)

Annet

Annet

16-04-2011 om 22:12

Hier zei de opticien het tegenovergestelde

Dochter van 12 wilde eventueel lenzen. Ze had als sinds haar 8ste een bril (min-glazen). Volgens opticien was een extra voordeel van lenzen dat de ogen minder snel achteruit zouden gaan. Als ik me goed herinner was de uitleg dat door de lenzen de ogen toch meer in een bepaalde stand gehouden worden, en daardoor minder achteruit gaan.

Ik zou zeker verder zoeken naar informatie

Tippylee

Tippylee

17-04-2011 om 10:43

Zoon is bijna 12

gelukkig zijn de oogdruppels uitgewerkt. Eigenlijk pas gistermiddag, best lang dus.
Wat lenzen betreft, ik zoek dit zeker nog even uit, ben trouwens wel geschrokken van de prijzen allemaal wat bril én lenzen betreft. Onze verzekering vergoedt €50 !
Bedankt allemaal
Tippylee

Marie

Marie

17-04-2011 om 13:05

Hij zal denk ik blij zijn

Hallo
Je zoon zal denk ik blij zijn met een bril, omdat hij dan veel meer zal gaan zien.
Trouwens vraag ik me af, hoe lang hij al slecht ziet?
Begin trouwens gewoon met een bril. Er zijn tegenwoordig echt leuke / stoere monturen te koop.
Een bril moet hij sowieso hebben, ook met lenzen.
Als hij bewezen heeft netjes op zijn bril te kunnen zijn, kun je altijd nog overgaan op lenzen voor "erbij".
Succes

Kan dágen duren

mijn dochter heeft n iets donkere huidskleur (zuid amerika) en hele donkere ogen, en heeft ook 2x druppels gekregen. Door veel pigment en 2x druppels kon het langer duren, en het heeft uiteindelijk wel n dag of 3-4 geduurd. Met hoofdpijn en lichtshuw erbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.