Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Doornroosje

Doornroosje

03-03-2011 om 12:50

Ooglidcorrectie

Wie van jullie heeft er een ooglidcorrectie laten doen? Ik heb zelf cosmetische operaties altijd idioot gevonden, maar begin me flink te irriteren aan mijn oogleden. Ben nu 42 en ze hangen best wel, enerzijds erfelijk, anderzijds omdat ik al 25 jaar lenzen heb denk ik. Ik heb op foto's altijd mijn ogen dicht en val ook vrij snel in slaap, zelfs achter het stuur. Soms worden mijn ogen zo zwaar, dat ik ze gewoon heel even dicht moet doen. Ik weet niet of dat door die oogleden komt hoor, maar dat dacht ik me opeens dat het daar misschien aan zou liggen. Eigenlijk zie ik er gewoon altijd heel moe uit en het lijkt wel dat doordat ik er zo uit zie, ik me ook zo ga voelen ofzo. Ik ben overigens wel te zwaar, een kilo of 16, misschien moet ik daar eerst wat aan doen, zal toch ook wel wat vet zijn dat daar zit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Karin

Karin

03-03-2011 om 14:48

Vriendin

Een vriendin/kennis van mij heeft dat laten doen. Ik vind het er heel mooi uitzien, ze ziet er gewoon een stuk mooier uit nu, ze had altijd zo'n vermoeide uitstraling (en ze was trouwens pas 32 hoor, toen ze dat liet doen) maar ja...als je daar gewoon teveel vel hebt... het is bij haar vergoed door de verzekering.

jds

jds

03-03-2011 om 19:06

Doornroosje en meer reageerders?

Doornroosje: voor mij sla je de spijker op zijn kop!
Ik ben er ook reuzebenieuwd naar: ken ook wel iemand die het heeft laten doen, en ook bij haar is het heel mooi (hele wakkere, heldere blik), maar ik durf zelf ook niet goed...
Bij mij is het vooral mijn rechteroog: op iedere foto is het net of ik dronken ben ofzo: IK VIND HET ER NIET UITZIEN!!
Ik hoop dat je meer reacties krijgt, dan ga ik ze mee lezen.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

03-03-2011 om 21:42

Ik wilde het laten doen

ik ben naar een plastisch chirurg gegaan, en die zei, dat het niet kwam door mijn oogleden maar door mijn voorhoofd. Misschien is dat bij jou ook het geval. Hij adviseerde mij een voorhoofdslift , voorbeeld : http://www.timmenga.com/nl/behandelingen/voorhoofdslift/ . Omdat ik het nu geen prioriteit meer vind doe ik het niet op de korte termijn. Je kan geld maar 1x uitgeven he.. Ergens vind ik het ook wel een beetje eng.
ga eens voor de spiegel staan en trek bij je haargrens je huid eens omhoog, dan zie je hoe het zou kunnen zijn. Oja, als je oogleden voor meer dan de helft de pupil bedekken krijg je het vergoed van je zorgverzekering. Ik kwam er helaas niet voor in aanmerking..

ijsvogeltje

ijsvogeltje

03-03-2011 om 22:02

Mijn vader

Mijn vader heeft een ooglidcorrectie laten doen, volgens mij was hij toen een jaar of 50. Niet zozeer uit cosmetische overwegingen, maar hij kreeg echt last van de 'steeds zwaarder wordende' oogleden. De operatie is dan ook gewoon in het ziekenhuis gedaan en werd volledig vergoed door de verzekering.

Doornroosje

Doornroosje

04-03-2011 om 08:53

Fijn

al een paar reacties. Ik geloof dat het tegenwoordig inderdaad lastig is om het vergoed te krijgen. Ik ga niet wachten tot mijn oogleden halverwege mijn pupil hangen, want dan zie ik al lang niks meer volgens mij. Wat het meer is is dat door de zwaarte van het bovenste deel, het bewegende deel dicht gaat zitten. Die voorhoofdslift zie ik niet zitten. Even gekeken op de link en het klinkt allemaal wel logisch, maar ik ben niet gecharmeerd van de foto, je krijgt dan echt een andere uitdrukking (een beetje verschrikt), met alleen een ooglidcorrectie heb je dat niet vind ik van wat ik tot nu toe aan foto's gezien. Sowieso lijkt het me een stuk zwaardere operatie en ik ben niet zo'n held wat dat betreft.
Zijn er nog goeie ervaringen met klinieken uit de omgeving Rotterdam/Den Haag?

Nog meer ervaringen

Ik heb 2 vrouwen in mijn omgeving die een ooglidcorrectie hebben laten doen. De ene is al meer dan 20 jaar geleden en het is nog steeds erg mooi. Ze heeft de ooglidcorrectie laten doen en is een aantal kilo`s afgevallen. Zij had echt last van vermoeide oogleden en leek altijd moe en ouder dan ze in werkelijk was.
De ander is zeer recent. Iedereen vroeg altijd:"Jeetje, ben jij zo moe? Heb je gisteren een feestje gehad?" Ze baalde er echt van. Het ziet er prachtig uit. Een frisse uitgerustte uitstraling.Bij beide valt het een vreemde niet op, gelukkig blijven opmerkingen over eventuele vermoeidheid nu achterwege. Dat zegt al genoeg.
Het is na de operatie een dag of 2/3 wat vervelend. Niet erg pijnlijk maar wat strak en trekkerig. Bont en blauw,opgezet, ze hadden bijna spijt...Maar na een weekje werd er weer een boodschapje gedaan en dachten de mensen dat ze zich gestoten hadden of dat er sprake was van huiselijk geweld. Dus een vrij eenvoudige operatie die er na afloop wat dramatisch uitziet. Ik zou eens aan je huisarts vragen wat die ervan vindt.
Ik zou niet zomaar op eigen houtje naar een kliniek gaan. Laat je goed adviseren.

soepstengel

soepstengel

04-03-2011 om 10:15

Mijn moeder

heeft t een aantal jaren geleden (8) laten doen en haar zus toen ook. Het is bij mijn moeder wel heel mooi, vanaf het begin, bij mijn tante was t net wat te veel vond ik, wat verbaasder. Hoe het nu zou zijn kan ik niet zeggen, ze is ondertussen overleden)
Mijn moeder had wel een heel blauw zwart gezicht een hele poos na de behandeling, ik dnek dat het wel 2 a 3 weken geduurd heeft voor ze niet meer alle kleuren van de regenboog had

dré

dré

07-03-2011 om 17:38

Doen!

Hoi,

Ik heb het inmiddels 5jr geleden laten doen en heb er nog geen dag spijt van, hoogstens dat ik niet eerder de stap heb gezet.
De operatie stelt weinig voor, daarna loop je ongeveer een weekje met dikke blauwe ogen en daarna is al het leed geleden.

Ik heb het van de verzekering vergoed gekregen en in het ziekenhuis in voorburg laten doen (ik meen door dr Timmermans)

Suc6
Andrea
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.