Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kuzco

kuzco

16-04-2009 om 21:12

Ook ik een waterpokkenvraagje

Voor de mensen die al bekend zijn met waterpokken:
Mijn zoontje heeft begin van de week wat koorts gehad, klaagde over hoofdpijn en had keelpijn. Nu heeft hij sinds gisteren uitslag, eerst in zjn nek en nu zijn hele bovenlichaam. Er beginnen nu wat grotere bultjes te verschijnen, ook op armen en benen. Ik vroeg me af of dit de waterpokken zijn, want ik lees wel overal over die bultjes met vocht, maar bij hem is het dus begonnen met een uitslag van allemaal hele kleine bultjes, soort pukkeltjes. Kan ook niet goed zien of er vocht in die grotere bultjes zit, want die begonnen vandaag dus pas te komen, maar zag al wel dat het er snel meer worden.
Ik twijfel dus een beetje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Hier begon het met vlekjes, de vlekjes werden grotere bultjes en een deel van de bultjes kreeg ook een blaasje. De blaasjes kwamen pas later opzetten, bij de oudste na een dag en bij de jongste na een dag of 2.
Morgen dus nog een keer kijken...

Iets anders

Ik zou niet direct denken aan waterpokken, dat begint idd met vlekjes, dat worden blaasjes en tenslotte korstjes.
Zoals jij dit beschrijft zou het ook een virus infectie of een allergische reactie kunnen zijn.
Onze derde had namelijk een half jaar geleden een virus. Begon met bultjes rond zijn elleboog. En het jeukte. Dus hij krabben en krabben. Dat breidde zich uit. Ik dacht een soort uitslag en ikke dus smeren met iets homopatisch van vsm voor jeukende huiduitslag. Hielp dus helemaal niets, sterker het werd erger en erger. Zijn hele arm, andere arm, benen en buik. Ik naar de HA, zalf gekregen, 3 dagen gesmeerd, hielp ook nada want het werd steeds erger. Was één groot wasbord geworden. Wij terug naar HA, direct doorgestuurd (zelfde middag, spoed!) naar de dermatoloog !! Want ondertussen keken ze in de klas wel er een beetje raar naar (zoon is 10). Die arts zei een virus, namelijk herpus, door het krabben aan die elleboog is er ook een bacterie bij gekomen en heeft het over het hele lichaam uitgebreid. Twee grote tubes zalf gekregen. Duurde nog best lang voor het helemaal weg was. Nu heel af en toe op de ellebogen nog iets en de onderbenen, dan smeren we weer een paar dagen.
Hoop dat je er iets aan hebt, anders naar de HA ermee.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.