Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oorpijn

De hele week al heb ik oorpijn aan één oor en het voelt alsof mijn oor dicht zit, ik hoor dus ook haast niet aan die kant. Vanmorgen mocht ik gelukkig naar de huisarts. Volgens haar is mijn oor ontstoken en zit er vocht achter het trommelvlies. Ik had verwacht dat er een prop zat en dat ze hem uit zouden spuiten zodat ik er vanaf was. Helaas is dat dus niet zo, het enige wat ik kan doen is neusspray gebruiken. Dat doe ik ook, maar de huisarts vertelde dat het nog wel een week kan duren.

Ooo, het doet zo`n pijn. Daarom hoop ik eigenlijk op nog meer tips hier, wie weet.

Groet,
Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Ik heb hetzelfde. Al ruim 3 weken. Heb zelf eerst neusspray gebruikt, maar nu van de ha een andere spray gekregen. Volgens haar kan dit wel tot 2 weken duren voor het aanslaat (als het aanslaat). Aders moet ik terugkomen.
Wat wel wat helpt is veel slikken, gapen en je onderkaak heen en weer bewegen. Zo is volgens mij het ergste bij mij weggegaan.
Succes er mee, ik weet hoe vervelend het is

100%mama

100%mama

05-06-2010 om 11:56

Slaolie

Druppeltje sla olie 2x daags in je oor druppelen.....is bij mij het enige wat werkt, hopelijk ook voor jou!

100%mamma

helpt dat echt tegen vocht achter de trommelvliezen?? Lijkt me eerder helpen bij veel oorsmeer.

100%mama

100%mama

05-06-2010 om 21:48

Sharon

Vraag me echt niet waarom, heb geen idee, maar dit is bij mij echt het enige middel (overigens een oma-middel) wat werkt bij oorpijn.....

Oorpijn

ja dat kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat het werkt tegen oorpijn. Maar ik dacht aan iets tegen de vocht achter de oren en daar lijkt slaolie me niet geschikt voor.

Rafelkap

Rafelkap

06-06-2010 om 17:18

Paracetamol

is wat hier helpt. En veel water drinken, neusspray (eerst otrivin, daarna over op fysiologisch zout)

Olijvje

Olijvje

07-06-2010 om 11:41 Topicstarter

Tjee

Nou de meeste pijn is gelukkig weg, maar wat ontzettend vervelend zeg! En dat in zo`n mooi weekend, zul je altijd zien.

Sharon, hoe is het nu met jou? Ik hoop beter, want al drie weken oorpijn, poeh, daar wordt je niet blij van!

Paracetamol en die neusspray (met die moeilijke naam) heb ik dus gebruikt. Paracetamol 2st in een keer, haalde de ergste pijn wel weg, gelukkig.

Ook het bewegen van kin en kaken hielp iets idd.

Bedankt voor jullie reacties en ik hoop dat die oorpijn wegblijft!

Dat met die olie, heb ik niet gedaan. Bij mij zat/zit er idd vocht achter het trommelvlies, dus dat vond ik niet zo`n goed idee. Maar wie weet kan het geen kwaad en helpt het, ik weet het niet.

Groet,
Olijvje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.