Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

12-01-2011 om 19:11

Oorpijn en koorts/ verhoging blijft

Vorige week donderdagochtend meldde dochter van 5 dat haar oor zeer deed. Gewoon naar school, niets aan de hand. Op school is het ook allemaal goed gegaan, al heeft ze wel een zachte (schuimrubber?) bal tegen haar oor aan gehad en moest ze daar om huilen omdat het pijn deed.
Weer thuis nog steeds oorpijn en paracetamol gegeven. Niets aan de hand verder.
Toen wij 23.15 uur naar bed gingen, was dochter wakker en deed haar oor heel zeer. Nog maar een paracetamol gegeven. Vanaf 2.45 uur regelmatig bij ons aan bed gestaan omdat ze zo'n oorpijn had. Ik kon haar niet nog meer paracetamol geven, omdat dat te snel zou zijn. Al met al slecht geslapen dus, en heb ik besloten haar thuis te houden om bij te tanken. Toch maar getemperatuurd (in oor) en ze heeft 38,8. Nogsteeds flinke oorpijn, dus nog maar eens paracetamol. Huisarts gebeld voor een afspraak. Was volgens de assistente niet nodig, want de ha kan toch niets doen aan oorpijn. Paracetamol en neusspray geven was het advies. Maandag zouden zowel koorts als oorpijn weg moeten zijn, anders dan langskomen.
Vrijdag en zaterdag bij vlagen heel actief en normaal, vervolgens weer een zielig hoopje.
Zondag helemaal niet meer over oorpijn geklaagd, wel nogsteeds verhoging/ koorts. (Ha noemt 38,5 en hoger koorts, daaronder niet. Dochter schommelt daar steeds omheen.) Heel actief geweest, alsof er niets aan de hand is. Wel eind van de middag al moe.
Vanaf maandag is ze gewoon naar school gegaan. Wel heeft ze nogsteeds verhoging/ koorts en zegt ze 1/2x per dag dat haar oor zeer doet. Volgens haar in het oor en dus niet uitwendig. Ze doet normaal, eet normaal, aan niets merk je dat ze eigenlijk nogsteeds niet de oude is.
Ze lijkt overigens wat doof. Ze zegt de afgelopen dagen regelmatig dat ze iets niet hoort/ verstaat terwijl het volume hetzelfde is als altijd.
Maandag ben ik niet met haar bij de ha geweest, omdat ze totaal niet meer ziek oogt of klaagt over pijn. Maar omdat zowel de verhoging/ koorts als de oorpijn (laat ik het toch zo maar noemen) nog niet over zijn, bel ik morgen toch maar weer naar de huisarts voor een afspraak.

Hebben jullie misschien ervaring met verhoging/ koorts en oorpijn die niet overgaan maar waar je niet ziek van bent?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

12-01-2011 om 19:14

Aanvullinkje

Ze heeft overigens vanaf zaterdagavond/ zondagmorgen geen paracetamol meer gehad. Wilde ze zelf niet meer. Pijn zal dus wel meevallen.

Esc

Esc

12-01-2011 om 19:18

Heel klein beetje ervaring...

Bij mijn dochter brak het vanzelf altijd open. Soms na een paar weken (zonder klachten), soms na steeds erger wordende klachten. Soms één drupje waarvan je dacht: ahá! en soms bleef het stromen met bloed erbij (sorry). Ik hoefde maar één keer naar de huisarts, toen het na een week niet gestopt was met lopen. Druppeltjes gehad en binnen twee dagen was het weg. Mijn advies wat betreft het oor zou zijn afwachten. Algemene regel is wel: na drie dagen koorts naar de huisarts, dus idd bellen.

Huh?

Ik zou toch echt even langs de huisarts gaan. Oorpijn doet zo'n pijn! En de huisarts kan even kijken of er niets in het oor zit (kinderen stoppen regelmatig een speeltje in het oor dat later voor pijn zorgt) en even kijken of er toch geen antibiotica aan te pas moet komen.

Snap die assistent niet helemaal hoor. Ja natuurlijk, als het echt een middenooronsteking is breekt het uiteindelijk wel door en gaat de pijn over maar het kan ook iets anders zijn (speeltje of zo dus), laat de huisarts gewoon even kijken, dat is zijn werk, daar wordt hij voor betaald.

Mariel

Hanne.

Hanne.

13-01-2011 om 08:52

Heb het zelf

Ik heb momenteel zelf een oorontsteking (gehad). De eerste 2 dagen heeft het inderdaad ontzettend pijn gedaan, maar nu niet meer. Bij vlagen doet het nog wel pijn (bv als ik m'n hoofd naar beneden houd, maar ook af en toe spontaan een pijnscheut).

Het doof zijn herken ik ook. M'n oor zit "dicht", en er zit nog druk op. Ik merk dat ik me daar ook erg moe en "beroerd". Bij mij gaat dat ook altijd samen met lichte verhoging.

Rieneke van der Graaf

Rieneke van der Graaf

13-01-2011 om 16:59

Huisarts geweest

Vanochtend bij de huisarts geweest. De oren zijn nogsteeds onrustig en dus heeft ze nu een antibiotica-kuur gekregen. Binnen een paar dagen zou het dus helemaal, ook de koorts/ verhoging, over moeten zijn.
Wat betreft het 'doof' zijn, kan dat nog wel een paar weken duren (iets met vocht), maar hoort over een maand/ 6 weken wel over te zijn. Eind februari dus. Zo niet, weer langskomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.