Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Op maat gemaakte oordopjes?

Ik ben overstag gegaan en gebruik nu oordopjes, van die goedkope van de drogist. Het is niet ideaal en met een aanpassing (betere dopjes) zou het prima werken. Ik hoor ze nu langzaam uit m'n oren gaan of ik moet ze steeds vasthouden. Dat slaapt niet lekker in. Een tijd geleden stond op dit forum iets over op maat gemaakte oordopjes bij een opticien oid. Kan het in het archief niet meer terug vinden. Weet iemand nog waar dat was ? Wat heb ik zin om weer eens in 1 ruk te kunnen slapen nl!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Audicien

Dat kan bij de audicien, maar hier ook op de poli KNO van het ziekenhuis. Heb de indruk dat dat laatste goedkoper is, maar weet niet of je er zonder indicatie terecht kunt.

Philou

Philou

18-03-2011 om 16:52 Topicstarter

Anneque

Dank voor je reactie: ik heb het proberen uit te zoeken. Zover ik nu begrijp moet je al verwezen zijn naar de KNO en moet die KNO ook otoplastieken (oordopjes) maken (niet elke KNO doet dat). Dan kosten ze ongeveer 10 euro oid. En anders moet je naar een audicien en kost het een tienvoud hiervan. Nu loop ik bij de KNO maar weet ik niet of ze die daar ook maken.

Audicien

ik heb ze ooit bij een audicien laten maken. Omdat ze zittend aangemeten worden , lag ik er niet lekker op met slapen. Misschien kan je gaan liggen bij het aanpassen? Ik vond ze veel te hard om mee te slapen.

Philou

Philou

18-03-2011 om 18:53 Topicstarter

Karin

Hoe slaap je nu dan, zonder of heb je ergens anders laten maken. Bedankt voor je reactie: dat is handig om te weten! ik zal er op letten.

Guinevere

Guinevere

18-03-2011 om 22:07

17,50

17,50 kostten de oordoppen van onze zoon bij de opticien, die ook iets met oren doet. Dat waren wel zwemoordoppen, ik weet niet of dat anders is dan slaapoordoppen.
Of probeer andere drogist-oordoppen, bij mij blijven herriestoppers wél goed zitten. Of stuur je man naar de bank, doe ik ook af en toe als hij het te bont maakt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-03-2011 om 22:53

Opticien

"Dan kosten ze ongeveer 10 euro oid. En anders moet je naar een audicien en kost het een tienvoud hiervan."
Nee joh. Wij betalen 13,50 bij de opticien op de hoek. Op maat gemaakt.

Philou

Philou

20-03-2011 om 13:15 Topicstarter

Ohhh

Hmm, ik helde een audicien en het zou zeker zo'n 108 euro kosten. Nou, ik ga jullie tips maar eens proberen!

Ohropax

elke 2-3 dagen een nieuw stel indoen, dan blijven de snurkgeluiden enigszins onderdrukt. Van herriestoppers kreeg ik geirriteerde oorgangen.

Maxime.M

Maxime.M

20-03-2011 om 13:59

Ze doen pijn

normale oordoppen doen pijn in mijn oren,zeker als je er op ligt. Ik heb ze wel eens korter geknipt, maar ook dan doen ze nog pijn. Nu ben ik wel een pietlut want ook die oordopjes die de kinderen bij hun ipod hebben vind ik heel naar zitten.
Ik heb er ooit eens op gegoogled, en ik zag van die dopjes bij de apotheek liggen, heb zelf uiteidelijk niets besteld maar misschien is het wat voor jou:

http://www.noizezz.com/
en
http://www.alpine.nl/gehoorbescherming/slapen/otoplastiek/
en
http://www.filterz.net/nl/slaap-oordoppen.php

Brianna F

Brianna F

20-03-2011 om 16:13

Judith

Ligt er aan hoelang je met die op maat gemaakte doppen doet. Herriestoppers zijn ook prijzig. Ik ben zeker 60 euro per jaar kwijt. En ik vind ze na een paar dagen al pijn gaan doen, dan neem ik weer "verse".

Ohropax

Ik gebruik al zeker 15 jaar Ohropax, maar doe veel langer met die bolletjes dan Karin* aangeeft. Ik gebruik 1 bolletje uit het doosje, deel dat door 2 voor beide oren, even in mijn hand opwarmen zodat ze zacht en kneedbaar worden, duw ze in mijn oren, en slapen maar. Het houdt echt veel geluid tegen; ik hoor mijn man vrijwel niet meer snurken, en die kan er wat van.
Na een week of 2 zijn de bolletjes door het in mijn oor duwen te compact en te klein geworden en dan pak ik weer nieuwe. Dus ik doe heel lang met een doosje van (ik geloof) 10 bolletjes.

Valkyre

Valkyre

20-03-2011 om 20:57

Niet op maat

Die dure op maat gemaakte zijn niet om mee te slapen, maar als gehoorbeschermers voor werklui, muzikanten, etc. Je kunt ze laten afstellen om meer of minder decibel door te laten, en ze filteren op alle frequenties, waardoor ze ook geschikt zijn bij concertbezoek. Herriestoppers ed vervormen het geluid veel meer, maar houden ook veel meer tegen.

Ik heb ook van die dure (man is muzikant) maar erop slapen doet pijn omdat ze zo hard zijn.

Hier

hier helpen ze maar 2-3 dagen, helaas. Na een paar dagen wordt ik weer telkens wakker van het gesnurk, en als ik iedere keer nieuwe neem dan gaat het beter. Een half bolletje gaat ook niet, ik heb zeker grote oren?

Philou

Philou

24-03-2011 om 10:03 Topicstarter

De wereld van oordopjes

Bedankt voor alle reacties. Ik begrijp van jullie dat het heel persoonlijk is en dat op maat gemaakte oordopjes niet prese beter zijn. Ik ga in elk geval jullie adviezen proberen in de hoop dat er wat passends bij zit!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.