Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

ayla

ayla

22-11-2011 om 16:25

Opeens aankomen

Sinds een klein jaar kom ik opeens aan, nu 6 kilo in een jaar, waarvan de laatste drie maanden 3 kilo. Ik doe niets raars, sport wel wat minder vanwege een blessure maar eet niet echt anders, let zelfs op met vet en suiker. Het zit allemaal rond mijn middel. Ik heb een verleden met anorexia en ben daarom nogal gewichtgevoelig, voel me hier dus echt totaal niet prettig bij. Ik ben van 60,5 naar nu 66,6 kilo gegaan. Ik ben midden 30. Is dit toch de leeftijd? Hormonen? Stress? En wat zou ik eraan kunnen doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

22-11-2011 om 16:57

Ayla

kom gezellig bij de discussie in off=topic "waarom je van sporten niet afvalt".
"niemand" heeft het goede antwoord voor je ben ik bang. Als je meer binnenkrijgt dan je verbrandt, dan kom je aan. Dat iets minder sporten kan een verschil maken. 6kilo, dat is gemiddeld 115 Kcal/dag.
Oppassen met al te heftige dieetmaatregelen. "Wat" meer bewegen (iets wat met je blessure kan: hometrainer/zwemmen/....), en "wat" minder eten (koolhydraten)

Tinus_p

Tinus_p

22-11-2011 om 17:29

Huisarts

Schildklier.

Primavera

Primavera

29-11-2011 om 00:05

Schildklier

Ik zou eerst eens naar de huisarts gaan om te vragen of de bloedwaarden van je schildklierhormonen wel goed zijn. Met een te trage schildklier kun je ook 'zomaar' aankomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.