Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Opeens weer Corona, en jullie ?

ik ben er echt door overvallen, ben echt pittig ziek van de tweede keer Corona. De eerste keer was ongeveer een jaar geleden en dat viel erg mee. Maar ik heb nu twee dagen flinke koorts en bibberen gehad, moe maar slaap slecht, hoofdpijnen zie er ook belabberd uit. Hoesten en keelpijn, waardoor ik dacht dat ik gewoon verkouden was … Het gekst vind ik dat ik pijn heb aan enkels en polsen en ook tenen en vingers. Ik dacht dat het virus verzwakt was… of heb ik hele slechte weerstand? Benieuwd of meer mensen dezelfde symptomen hebben. 

Ik dacht corona te hebben want koorts maar het lijkt nu toch meer op een buikgriep (ook knap vervelend trouwens). Dochter en schoonzoon hadden onlangs wel echt corona, die waren een paar dagen goed ziek. Het virus is wat het is, het wijzigt zich voortdurend maar het zou wel minder dodelijk moeten zijn inmiddels (hoe minder ziek je bent, hoe makkelijker je erop uit gaat om anderen te besmetten tenslotte dus de minst virulente vormen komen het meest voor).

Mijn zoon was een paar weken geledeb echt goed ziek. Hij vond testen niet nodig maar ik werd een week later ook belabberd. Ik was wel benieuwd dus ik heb wel getest en ja hoor positief. Eerste keer. Ik voelde mij belabberd maar niet ziek genoeg om mij ziek te melden. Ik heb thuis gewerkt die week. 

Dus allebei corona maar allebei totaal verschillende symptomen. De rest van het gezin heeft nergens last van gekregen 

ik ook een paar weken geleden. Het begon met hoesten en dat heeft eigenlijk tot eind vorige week geduurd. Een week of zes. Dit hoestcoronavirus heeft op mijn werk bij velen dezelfde verschijnselen gegeven, allemaal aan het hoesten, maar de een lag vier dagen op bed, zoals ik, en de ander bleef maar thuis werken omdat het hoesten zo vervelend was. 
beterschap! 

Het virus is zeker verzwakt maar dat betekent dat er minder mensen (echt) ernstig ziek van worden en/of overlijden. 
Je moet het nu vergelijken met een griepvirus oid: je kunt er zeker flink ziek van worden en voor kwetsbare mensen blijft het gevaarlijk. 

ik wordt het telkens iets minder ziek. Heb net voor de vierde keer corona gehad. Eerste keer was ik flink ziek, maar dat was voor de vaccinaties. Daarna was het niet meer dan een flinke verkoudheid met wat spierpijn en vooral vermoeidheid. Maar had er de tweede keer wel een week of twee past van. De derde keer al minder lang.  De laatste keer had ik nog maar 1 avond spierpijn en vier dagen vermoeidheid. 

Maar tuurlijk kun je best ziek worden, alleen blijven de ziekenhuizen nu (vrij) leeg. Van de griep kun je het ook heel flink te pakken hebben. Bij echte griep ben je vaak wel flink de klos.

In mijn omgeving hoor ik nog niet van nieuwe besmettingen. Ik heb het nieuwste virus nog niet gehad, ik heb wel al 3x corona gehad en ik werd er inderdaad elke keer minder ziek van. 
MAAR ik heb wel de 1e en de 3e keer long covid er achteraan gekregen, en de laatste keer was het ergst. De laatste was ik keer nauwelijks ziek (2 dagen als ik het me goed herinner), maar had wel een nasleep van bijna een jaar. Dus een minder dodelijk virus is voor een deel van mensen nog steeds een heel ingrijpend virus. Volgens het team in mijn UZ krijgt zo'n 12% van de coronapatiënten long covid, maar gelukkig duurt het niet bij iedereen zo lang als bij mij. Ik hoop in godsnaam dat ik deze keer de dans ontspring. Ik overweeg nu zelfs weer een mondkapje te gaan dragen op drukke plekken, ook al ben ik verder niet ziekelijk of bejaard.

Ik hoor in mijn omgeving inderdaad ook weer van de terugkomst van corona. Een nicht van mij heeft het nu voor de 4e keer en is nu al aan week 5 van het ziek zijn bezig. Deze week gaat ze naar een speciale fysiotherapeut.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.