Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Operatie zoontje komt eraan, zenuwen...

Omdat we vorig jaar met een doodziek kind zaten met een niet operabele blindedarmontsteking, is besloten dit op een later tijdstip alsnog te doen. Inmiddels is zoon weer heel goed hersteld en eigenlijk topfit. Het plan was om eind november vorig jaar de blindedarm te laten verwijderen maar tot op heden was er nog een lange wachtlijst. Nu hebben we dan een oproep gekregen om ons a.s. maandag te melden bij de anesthesist en als het goed is wordt hij dan donderdag geopereerd. Blij dat het nu eindelijk gaat gebeuren en er dus geen kans meer is op herhaling maar nu slaan bij mij de zenuwen toe.
Iedereen, ook arts, is ervan overtuigd dat het beter is dat de darm wordt verwijderd maar het lijkt nu zo raar om je gezonde kind onder het mes te laten gaan. Het blijft maar malen in mijn hoofd "wat als het mis gaat".. Ik weet dat het risico heel klein is en een herhaling van vorig jaar is veel gevaarlijker maar toch heb ik er heel veel moeite mee. Stel dat hij nadien wel last blijft houden van zijn darmen of iets anders, of nog veel erger stel dat hij niet meer wakker wordt? Bleeh, ik baal van mezelf dat ik dat soort gedachten heb. Toen hij vorig jaar zo ziek was vond ik het je juist vreselijk dat hij niet geopereerd kon worden en nu dit.
Herkent iemand dit soort gevoelens?

groet,

Jakje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

liever jij zelf dan je kind. Ja hoor, het is altijd eng zo'n narcose, ik heb geen enkel verstand van dit soort operaties maar het klinkt ook best pittig.

Veel sterkte, het komt vast helemaal goed hoor, nou anders geef je jezelf er aan toe en heb je een paar slapeloze nachten, ben je straks heel erg blij en opgelucht als het allemaal goed is gegaan.

Logisch hoor

Ik stond ook stijf van de zenuwen toen jaren geleden mijn zoon geopereerd werd. Ook kerngezond en het liefst had ik de operatie afgeblazen. Ik heb `m zelf naar de operatiekamer weggebracht en daarna een traantje weggepinkt.
Ik was blij toen ze kwamen vertellen dat we naar hem toe konden en dat alles prima was gegaan. De operatie duurde anderhalf uur en ik heb alleen maar lopen ijsberen. Ja, je kan echt beter zelf wat hebben als je kind, sterkte hoor! Volgende week ben je blij als het achter de rug is.

Jacoline29

Jacoline29

25-02-2011 om 10:41

Jawel

Dochtertje van toen 3 haar neusamandel moest eruit,vond het niet leuk,was zelf ook net geopereerd toen en liep nog met drains.Was blij dat ze weer in haar bedje op de afdeling lag.Manlief was bij het wakker worden en toen huilde ze.

Rafelkap

Rafelkap

25-02-2011 om 18:41

Vantevoren ook allemaal spookscenario's, maar op de dag zelf voelde ik me er wel rustig onder. Mijn zoontje kreeg vorige week een m.r.i. onder narcose. Mijn man was erbij toen hij het kapje kreeg en dat ging gelukkig ontzettend goed, zoontje was totaal niet bang.
Neem op die dag iemand mee naar het ziekenhuis, zodat je niet in je eentje zit te wachten.
Sterkte!

Blackbird28

Blackbird28

25-02-2011 om 19:59 Topicstarter

O jee, rare uitslag op

zoon zijn romp (voor- en achterkant), kan operatie dan wel doorgaan? Hij had al een dikke week veel jeuk maar dan zonder deze gekke uitslag en nu zit heel zijn romp onder de kleine jeukende bultjes, lijkt wel wat op netelroos. Kan niet zijn van nerveusiteit want hij weet nog niet eens dat hij naar het ziekenhuis moet. Maar zou dit gevolgen kunnen hebben voor de operatie?

Rafelkap

Rafelkap

26-02-2011 om 08:55

Maandag

Je moet maandag al naar de anesthesist toch? Die beoordeelt of de operatie door gaat, laat het hem/haar even zien. Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Sterkte met de zenuwen!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-02-2011 om 11:36

Netelroos?

Als het echt netelroos is, gaat denk ik de operatie niet door. Bij een collega van mij werd om die reden afgelopen jaar in ieder geval een operatie afgeblazen.

koentje

koentje

28-02-2011 om 12:21

Jakje

Hoe jonger ze zijn, hoe vlotter ze meestal van een operatie herstellen. Maar natuurlijk is het een eng idee!
Sterkte

Blackbird28

Blackbird28

02-03-2011 om 10:26 Topicstarter

Groen licht

Volgens anesthesist was de huiduislag gevolg van erg droge huis, zoon heeft makkelijk last van eczeem en erg droge huid, dus geen enkel beletsel voor morgen. Moet overigens wel zeggen dat na bezoek aan ziekenhuis maandag ik wat minder gespannen ben (en zoon ook), was heel duidelijke uitleg. Kind werd erg goed opgevangen en te woord gestaan door arts dus het komt vast allemaal goed morgen.
Bedankt iedereen voor steuntje in rug!

jds

jds

02-03-2011 om 17:09

Sterkte

Vorig jaar moesten 2 van mijn kinderen onder het mes, en dat heeft bij elkaar toch echt weer 2 jaar van mijn leven gekost (ben toen hier ook een draadje gestart)...
De gedachten die in je opkomen zijn, voor mij, herkenbaar, maar dat is volgens mij de natuur van moeders.
Ik heb zelf, na beide ingrepen, 3 weken bij moeten komen van alles wat er door me heen ging. En gelukkig is het bij mijn beide schatten helemaal goedgegaan
!
Sterkte!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.