Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

annabel68

annabel68

22-09-2011 om 09:55

Opgekrabte muggenbult: infectie?

Hallo allemaal,
Mijn dochter heeft in haar slaap een muggenbult open gekrabt. Resultaat: een grote rode vlek (+/- 10 cm doorsnee) met allemaal 'pusblaasjes' die er nu al 4 dagen zit. Er lijkt niet veel verandering in te komen. Ik heb natuurlijk gegoogled, maar kan niets vinden dat er echt op lijkt. Wondroos komt in de buurt, maar ze heeft geen koorts en niet opvallend veel pijn. Herkent iemand dit?
Alvast dank voor het meedenken! Annabel

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

22-09-2011 om 10:06

Dokter

Met zo'n grote wond die er al enkele dagen zit zou ik toch een dokter bezoeken. Komt er ook vocht uit, of zijn het alleen blaasjes? Een opengekrabd wondje bij mijn zoon is ooit omgeslagen in een forse (aan krentenbaard verwante) ontsteking. Was heel simpel te genezen, maar wel met een flinke stoot antibiotica. Dus gewoon even naar laten kijken.

Puck

Puck

22-09-2011 om 11:00

Denk ook aan krentenbaard

Ik denk net als Belle ook aan een bacteriële huidinfectie zoals krentenbaard. Rap naar de dokter want dat is meestal flink besmettelijk en breidt snel uit. Met wat geluk kun je het nog met een antibioticumzalfje (zoals fucidine) af, met wat pech is het daar al te groot voor en wordt het een kuurtje antibiotica

annabel68

annabel68

22-09-2011 om 11:33

Gegoogled

Hoi,
Ik heb even gegoogled, maar herken het niet als dusdanig. Maar dat het bacterieel is, lijkt me inmiddels wel duidelijk. Ik kijk het nog een dagje aan en neem dan contact op met de HA. Dank!
Annabel

annabel68

annabel68

22-09-2011 om 11:35

Belle epoque

Nee, er komt geen vocht uit. Het zijn net puistjes, dus geen met helder vocht gevulde blaasjes.
Groet, Annabel

Toch maar even naar de huisarts

Als die voormalige muggenbult een plek word van wel 10 centimeter doorsnee zal ik niet aarzelen maar een afspraak maken.

Fianna

Fianna

22-09-2011 om 13:21

Huisarts

Als het je duidelijk is dat het bacterieel is dan snap ik niet zo goed waarom je het nog een dagje aan kijkt. Dat gaat volgens mij echt niet vanzelf over, toch?

Puck

Puck

22-09-2011 om 15:00

Uitstel = uitbreiding

Nee, ik snap ook niet dat je nog een dag wacht. Uitstel heeft alleen maar risico dat het zich verder uitbreid en daardoor lastiger te behandelen wordt.

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 15:22

Bellen

Ik zou niet wachten met bellen, met een beetje pech moet je nog een dag ofzo wachten tot je terecht kunt...daarbij is het bijna weekend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.