Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

26-03-2012 om 21:12

Opgezette tepel jongen

Mijn zoon 13, begin-puber, heeft ineens een licht opgezette tepel. Tepel en tepelhof zijn ietjes opgezet in vergelijking met de andere. Hij geeft aan dat het ietsje gevoeliger is voor aanraking.
Is dit normaal; kan dit te maken hebben met normale hormoonveranderingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Normaal vziw

"Is dit normaal; kan dit te maken hebben met normale hormoonveranderingen?"

voor zover mij bekend: ja en ja.

Groeten,

Temet

Lynna

Lynna

27-03-2012 om 11:24

Mijn zoon ook

Heeft mijn zoon ook gehad. En zelfs vrij lang, wel een paar jaar. Hij vond het niet leuk.

Merel

Merel

27-03-2012 om 13:24

Hier ook en een vraag voor lynna

ja hier ook, zoon vond het ook niet leuk. We zijn er zelf mee naar de huisarts geweest, allemaal heel normaal en heeft met de puberteit en hormonen te maken. Als het goed is trekt het weer weg, zoon is nu 13, dus hij loopt er denk ik nog wel even mee. Wanneer trok het bij jouw zoon weg, Lynna?

Lynna

Lynna

27-03-2012 om 21:08

Nog niet

Nog niet. Misschien gaat het dus wel helemaal niet weg.

Hombre

Hombre

27-03-2012 om 22:04

Hombre's borsten

Ik had het ook in de puberteit. Was zelfs een beetje een harde schijf onder de tepel. Trok uiteindelijk wel degelijk weg. Niet snel meen ik me te herinneren, maar jaartallen heb ik niet bijgehouden.

Laat je zoon zich geen zorgen maken. Ik was puber in de 70er jaren dus we hadden geen internet. Tegenwoordig kun je al dit soort dingen gelukkig opzoeken en weet je dat je niet abnormaal bent. Lijkt me een flinke geruststelling. Ik vind het al een goed teken dat hij het aan zijn moeder vertelt, ik had dat voor geen goud gedaan destijds.

http://www.drpaul.com/adolescent/breastenlarge.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.