Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tango

Tango

20-12-2020 om 22:34

Opnieuw testen

Even een vraag voor mijn schoonmoeder. Zij is denk 2 weken terug positief getest op Corona. Geen ernstige klachten gehad en was na een paar dagen weer opgeknapt. Nu heeft ze weer keelpijn. GGD gebeld maar die zeggen 10 dagen in quarantaine blijven. Opnieuw testen mag niet, pas over 6 weken. Schoonouders zouden bij ons komen een dag na kerst, dat lukt nu dus niet. Schoonvader moet naar de huisarts dinsdag, heeft afgelopen week last gehad van hartklachten. Schoonmoeder gaat altijd mee met hem. Kan dus ook niet.
Ik vind het een bijzonder advies van de GGD. Klopt dit wel?

Laetitia

Laetitia

20-12-2020 om 22:38

online

Is online afspreken geen optie? Aan de andere kant: je kunt je afvragen of het zinnig is. Ik testte (niet via de GGD maar via mijn werk) na bijna 3 weken opnieuw positief. Wel met nog klachten overigens.

Pennestreek

Pennestreek

21-12-2020 om 09:38

Opnieuw testen heeft geen zin

Het is niet dat het niet mag, maar de kans is gewoon enorm groot dat ze nog steeds positief test, zelfs als ze geen klachten meer heeft. Dus niet zinvol.
Die 10 dagen quarantaine, daar heb ik twijfels bij. Want het zal geen nieuwe besmetting zijn, hoogstens late symptomen. Maar het zou ook een ander virus kunnen zijn dat ze heeft opgepikt omdat haar weerstand verminderd is. Hoe dan ook, ik zou aanhouden 24 uur klachtenvrij = weer naar buiten. En dan wel gewoon alle spelregels in acht nemen: afstand houden, mondkapje, handen wassen/desinfecteren.

Wat betreft je schoonvader: is die niet getest? Is hij samen met je schoonmoeder in isolatie gegaan? Had hij geen klachten?
Hoe dan ook moet hij even (vooraf!) bij de arts melden dat zijn vrouw 2 weken terug positief getest is. Het is dan aan de behandelend arts om te bepalen of hij wel of niet moet langskomen. Hij kan een FFP2 masker dragen bij het artsenbezoek. En nee, je schoonmoeder kan niet mee zo lang ze klachten heeft. Of het nou wel of niet Corona is. Wellicht is er iemand anders?

Tango

Tango

22-12-2020 om 17:17

Schoonvader

Is vorige week negatief getest. Ze leven binnenshuis zoveel mogelijk apart van elkaar. Maar hij kan nu natuurlijk wel positief zijn. Ze zouden eerst bellen met de huisarts hoe of wat.
Een FFP2 masker, is dat een medisch masker? Dat heeft hij waarschijnlijk niet, waar haal je dat dan?
Ik hoop vandaag meer te horen van hun kant. Maar ben bang dat ze niet gaan komen derde kerstdag.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-12-2020 om 16:10

Tango

FFP2 en FFP3 zijn vrij moeilijk te krijgen, maar het zijn eigenlijk de enige maskers die de drager zelf beschermen (blokkeren resp. 96% en 99% van de deeltjes als ik het wel heb).

Ik bestel ze bij Distrelec, deze FFP2 is uit voorraad te bestellen (3 EUR excl, supersnelle levering)

https://www.distrelec.nl/en/particle-filtering-face-mask-ffp2-rnd-lab-rnd-600-00258/p/30179196?q=ffp2&pos=3&origPos=3&origPageSize=50&track=true

Liefst heb je ze zonder ventiel, want de ventieluitvoering beschermt de andere mensen juist weer niet (alleen jezelf). Beetje aso...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.