Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

07-01-2012 om 21:55

Oproep voor operatie, 2 dagen van tevoren

Een kennis van mij staat op een wachtlijst voor een operatie. Na de operatie mag/kan hij ongeveer 6 weken niets doen. Afgelopen vrijdag kreeg hij een telefoontje van het ziekenhuis met de mededeling dat hij dinsdag aan de beurt was. Hij heeft het niet gedaan want er moet wel wat geregeld worden voor de periode dat hij niets kan. Bovendien staat hij nog op de wachtlijst voor een second opinion in een ander ziekenhuis.
Is het normaal, dat je zo kort van tevoren hoort dat je geopereerd kunt worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elsje78

elsje78

07-01-2012 om 22:33

Bij mij ook

Toen mijn gal eruit moest zou ik ongeveer een week ervoor gebeld worden, maar ik werd op maandag gebeld dat er de volgende dag plek was. Ik heb het wel gedaan, want het was vlak voor de zomervakantie dus hoe eerder hoe beter. Misschien was er een plek vrijgekomen...

Groetjes

Biene M.

Biene M.

08-01-2012 om 07:39

Kan

Ik stond eens op een wachtlijst en toen ik eigenlijk pas een paar maanden later aan de beurt zou zijn werd ik gebeld dat ik twee dagen later al zou kunnen. Ik vond het fijn want ten eerste wilde ik de ingreep graag zsm en ten tweede scheelde dit dagen van zenuwen. Gelukkig kon mijn man op korte termijn een paar dagen zorgverlof regelen, was mijn dochter net bij haar vader en was het op mijn werk net minder druk.

Ja hoor

vanuit ac ziekenhuis kregen we hier 6 dagen van te voren de oproep en bij het gewone ziekenhuis 4 dagen.

Monet

Monet

08-01-2012 om 17:40

Yep

zo werkt het veelal, en als er iemand uitvalt kan het zelfs zijn dat je de dag zelf nog wordt gebeld! (is mijn onlangs overkomen)

Vic

Vic

08-01-2012 om 21:15

Goh

Ik vind het toch wel een beetje apart en vraag me af of dat niet anders kan. Nou ja, hij weet nu dat ieder moment de nieuwe oproep kan komen en dat je dan op stel en sprong dingen moet regelen.

Puck

Puck

09-01-2012 om 20:26

Vic

Hier ook heel normaal dat je pas kort van te voren gebeld wordt voor een operatie, kan wel de dag voor de ingreep zijn. En waar je ook nog terdege rekening mee moet houden is dat ze op de dag zelf nog weer besluiten dat de operatie niet doorgaat omdat er een ander spoedgeval tussendoor moest. Dat is minstens net zo irritant want dan heb je dus alles voor nix geregeld. Maar het is wel iets om terdege rekening mee te houden.
Ik kon voor een niet-spoed knie-operatie ook zelf een datum kiezen die een maand of 3 verder lag. Dat heb ik gedaan omdat dat voor mij heel makkelijk was ivm met werk, ik wist dat dat een rustige week zou worden.

Vic

Vic

13-01-2012 om 11:34

Nieuwe oproep

Hij heeft al een nieuwe oproep gekregen, voor over een week. Je kunt het maar achter de rug hebben, maar het levert wel een boel geregel op. Maar eens overleggen wat hij daar voor ideeën over heeft (het betreft mijn co-ouder

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.