Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Opoe

Opoe

11-06-2019 om 13:14

Opvliegers en menstrueren

Vraagje.
Tijdens de overgang is er disbalans in de hormonen en heb je geen of veranderde cyclus. Kan je dan ook stellen dat zolang je vlieguren maakt een menstruatie niet te verwachten is?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

11-06-2019 om 14:15

Eeeuh

Wat bedoel je met vlieguren maken in relatie tot het uitblijven van de menstruatie?

Mijntje

Mijntje

11-06-2019 om 14:26

ehm

je bedoelt iets met de zwaartekracht?

Vlieglekker

Vlieglekker

11-06-2019 om 14:28

Wat ik in drie jaar heb "uitgevonden"

Hier nu ongeveer 3 jaar last van opvliegers. Soms veel soms wat minder. Bij mij was het zo dat als de opvliegers helemaal stopten ik na een dag of 3 a 4 ineens toch weer een menstruatie had. Van begin 2017 tot half 2018 heb ik 9 menstruaties gehad waarbij ik bij de eerste 5 geen idee had en erdoor overvallen werd was ik bij de laatste 4 alert doordat ik verandering merkte in de opvliegers.
Geen idee of het wetenschappelijk bewezen is maar puur eigen ervaring.

Als ik denk, hé, ik heb al een tijdje geen opvliegers meer gehad, dan word ik weer eens ongesteld.

skik

Nee

'Kan je dan ook stellen dat zolang je vlieguren maakt een menstruatie niet te verwachten is?'

Nee, zolang er een eisprong kan plaatsvinden, menstrueer je (ongeveer 14 dagen na de eisprong). Ook in een vliegtuig.

Opoe

Opoe

11-06-2019 om 22:53

Dat bedoel ik

Skik en vlieglekker, dat vroeg ik me dus af.... ik heb verschijnselen die kunnen wijzen op een eisprong en de opvliegers zijn iets minder. ‘K ben vannacht zelfs maar 2 keer wakker geweest, heerlijk. Een kruisje op de kalender en afwachten dus.

Paasei

Paasei

11-06-2019 om 23:10

Heerlijk he, dat afwachten

Not, dus.. Er zit geen ritme meer in. Maanden niet en dan ineens heel erg.. maar goed, dat was 2 maanden na het verwijderen van de Mirena, dus dat is 'vals spelen'. En nu maar afwachten of er weer wat komt. En hoe erg. Of helemaal niet meer. Dat niet meer van je eigen lijf op aan kunnen, daar baal ik zo van!

Ik heb trouwens geen opvliegers in de klassieke zin van het woord (hitte aanvallen), ik heb hartkloppings-aanvallen. Schijnt wel een opvlieger-variant te zijn. En ik ben zo droog als een noot. Zo erg dat het zeer deed om te zitten.. heb er inmiddels een hormooncreme voor van de huisarts. Dacht trouwens dat die woestijn daar beneden betekent dat je post-menopauzaal bent (ofwel, de laatste menstruatie hebt gehad). Dat zou hoopgevend zijn.. iemand ervaring mee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.