Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mamsie

Mamsie

17-05-2019 om 12:38

Othodontist

Zoon van 12 heeft vandaag bij tandartsbezoek een verwijzing voor de orthodontist gekregen. Zijn voortanden (boven) staan wat naar voren. Hij heeft hier zelf ook last van, vindt het niet mooi. Zoon is laat met wisselen (heeft nu pas 8 melktanden gewisseld). Volgens de tandarts is het slim om nu alvast een orthodontist te laten kijken naar wat er evt miet gaan gebeuren en op welk moment. Wij zijn nog niet verzekerd voor orthodontische kosten.

Zijn nu van plan om een eerste consult bij ortho te doen, en te vragen om een inschatting op welke termijn zoon moet gaan heugelen. En dan in principe de redt van het traject uit te stellen tot we verzekerd zijn (vanaf 1/1/2020).

Zijn er verder nog specifieke dingen om op te letten?

Mijntje

Mijntje

17-05-2019 om 13:42

trekken

Wij zijn ook pas naar de orthodontist gegaan in een maand januari, toen de nieuwe polis met tandartsverzekering (voor 1 van ons ouder) in ging.
De orthodontist kan echter pas zeggen wat voor beugel/behandeling geschikt is na onderzoek, niet na een orienterend gesprek. Vraag anders bij de verzekeraar na of dat eerste onderzoek vergoed wordt door je huidige verzekering.Je kan bij het eerste gesprek ook vragen naar de kosten.

En schrik niet als wordt voorgesteld om een aantal kiezen te trekken. Bij mijn zoon zouden er vier kiezen moeten worden getrokken. Ik hoor dit van heel veel pubers, dat er 2-4 kiezen worden getrokken voordat er wordt gebeugeld. De tweede optie was eerst een buitenbeugel (alleen voor 's nachts) en daarna slotjes. Dat werd dan een iets langer traject.
Wij hebben hier wel voor gekozen. Ik wilde absoluut geen gezonde kiezen laten trekken en stel mij zo voor dat over een x aantal jaar deze trend weer voorbij is.
Uiteindelijk hoefde die buitenbeugel maar een half jaar. Zo vervelend was dat niet.

Guera

Guera

17-05-2019 om 19:50

Wachttijd?

Als je per 1 1 20 verzekert dan kan het zijn dat je een jaar wachttijd hebt. Even nakijken. Dan kun je dus pas per 2021 gaan beugelen

Guppie

Guppie

18-05-2019 om 19:11

Overbeet?

Bedoel je een overbeet? Die kan te maken hebben met een scheefstand van de atlas, wat je kan laten corrigeren.

Flavia

Flavia

18-05-2019 om 19:23

Guppie: bewijs voor je beweringen.

En wetenschappelijk bewijs voor je beweringen ontbreekt weer zoals gebruikelijk.

Flavia

Flavia

18-05-2019 om 19:30

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.