Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniem

anoniem

18-11-2011 om 09:34

Oud zeer

wie herkent dit:
ineens komt door een situatie oud zeer naar boven.
ik ben gescheiden en heb kinderen bij mijn exman.
gisteren waren dochter (11) en ik op pad. in de auto begon ze ineens over wat haar vader haar vroeger (ze dacht dat ze toen 6 was) haar aangedaan had. geweld gebruikt. hij gebruikte wel geweld tegen mij, maar ik heb nooit echt in de gaten gehad dat hij dit ook tegen de kinderen had gedaan.
leek net alsof door het praten bij haar ook eea naar boven kwam. zij ziet haar vader nu reeds 9 maanden niet meer. dit wegens omstandigheden waarin ook geweld is geweest.

het heeft mij geraakt. en komt er bij mij ook eea naar boven. dat zij ook een keer onverklaarbare blauwe plekken aan binnenkant dijbenen had. leken net vingerafdrukken. ik heb toen gedacht dat zij mss seksueel was misbruikt. heb haar toen dingen gevraagd, maar zij wist ook niet hoe het er kwam. het zat er ineens.
achteraf denk ik, was ik maar alerter geweest. ik dacht dat ik ze voor eea had behoed. naar nu blijkt niet.

dat doet zeer. ik had gehoopt dat zij leed bespaart was gebleven, naast de scheiding en de narigheid erna dan.
dat is al erg genoeg. nu blijkt er nog meer te zijn.
pijn!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

18-11-2011 om 10:40

Herken het niet..

Maar zoek hulp voor je dochter. Wat geweest is, dat kun je niet veranderen. Wat je wel kunt veranderen, is hoe je haar gaat helpen om oud zeer te verwerken. Het heeft geen zin om je schuldig te gaan voelen over wat zes jaar geleden misschien gebeurd is.. Ik zou dus heel snel professionele hulp voor haar zoeken!

anoniem

anoniem

18-11-2011 om 15:39

May

ik had al professionele hulp voor haar. echter is het daar ook nooit naar voren gekomen.

ik weet dat ik het allemaal niet terug kan draaien wat is gebeurd, maar het doet wel zeer. ik had echt gedacht dat zij niet met veel geweld te maken had gehad. dus wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.