Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Zweetje

Zweetje

16-07-2011 om 22:29

Overgang

Ik heb het gevoel dat ik in de overgang zou kunnen zijn. Veel symptomen (opvliegers etc). Als ik naar de huisarts ga, hoe kan hij dan vaststellen of ik daadwerkelijk in de overgang ben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bloed

De huisarts kan eventueel bloed prikken en kijken hoeveel vrouwelijke hormonen er nog rondwaren. Wil je dat de huisarts iets aan de klachten doet?
Ik ben ook bezig met de overgang, dat kan nog wel 10 jaar duren.Maar eerlijk gezegd heb ik nog niet bedacht dat ik daarvoor naar de huisarts moet.
Zijn je klachten erg extreem?

Zweetje

Zweetje

16-07-2011 om 23:12

Wil40

ik heb inderdaad vaak van die opvliegers, het zweet gutst dan echt langs mijn gezicht. Verder heb ik echt last van hormoon schommelingen, die zijn voor mij en mijn gezin niet leuk meer.

koentje

koentje

18-07-2011 om 10:11

Je moet

je afvragen of je wilt dat de arts iets aan je klachten doet.
Je klachten lijken mij helder. Wat je moet weten is dat die opvliegers zo ineens ook een poos weg kunnen zijn. Ik heb een aantal maanden gehad; nu al een paar maanden niet meer. En ongesteld ben ik al in geen half jaar geweest. Maar ik heb dan verder niet veel last (wel een beetje) van wisselende stemmingen/ hormonen, zoals jhij. Dat kan best heel lastig zijn. Er is dan volgens mij iets te doen met hormoonpleisters. Maar waarom google je er niet alvast eens op, zo kom je bij ha beslagen ten ijs. (ze sturen je anders vaak met een kluitje het riet in). 'Hoort erbij, mevrouwtje'

Fiorucci

Fiorucci

18-07-2011 om 16:22

Koentje

En bedenk voor jezelf ook in hoeverre je wilt dat er iets aan gedaan wordt. Ik wil zelf geen hormonen gebruiken, dus ga ik ook niet naar de huisarts.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.