Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Misha

Misha

07-03-2009 om 00:01

Overgang?

Ik heb 37 jaar en nadat de jongste geboren werd, kreeg ik last van hevige (wel regelmatige) menstruaties en nachtzweten een aantal dagen voorafgaand aan de menstruatie. Wegens alle klachten ben ik aan de pil gegaan. Klachten verminderden en/of ik had geen last. De tijd echter begint het nachtzweten weer enorm toe te nemen en het valt me op dat ik het overdag soms ook ineens heel warm kan hebben. De huisarts liet mij vorig jaar weten (nadat ik erom vroeg) eventueel mijn bloed te kunnen laten onderzoeken, maar dan moet ik eerst een aantal maanden met de pil stoppen. Dit laatste zie ik om meerdere redenen niet zitten. Zou het eventueel toch mogelijk zijn om ook met de pil je bloed te kunnen laten onderzoeken? En kan de overgang eventueel met medicijnen worden tegengegaan (tijdelijk dan)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
suus66

suus66

07-03-2009 om 00:29

Test

Voor zover ik weet kan een bloedtest alleen als er geen "pilhormonen" meer in je bloed aanwezig zijn. Anders krijg je geen goed beeld van je eigen hormoonspiegel, en dat is nodig om te kijken of er een eventuele hormonale verandering gaande is.
Je kunt het beste met de huisarts overleggen welke middelen je zou kunnen gebruiken om er minder last van te hebben. Zijn vaak ook hormoonmiddelen dus misschien zou een zwaardere pil kunnen helpen. Er zijn ook wel middelen vrij verkrijgbaar maar het is altijd uitproberen wat helpt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.