Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

An

An

17-03-2011 om 15:27

Overgang?

Ik ben de laatste tijd bij tijd en wijle ontzettend narrig, echt niet te genieten voor man en kinderen; heb een dag menstruatie, dan weer niet, dan weer een druppel en vervolgens toch maar weer wel menstruatie, dan weer een dag niet, volgende dag een beetje, al met al duurt dat gedoe twee weken; ik heb het soms loeiheet, en dan weer ijskoud; door rare dromen, die ik ook nog kan na vertellen, slaap ik slecht; en heb snel hoofdpijn. Dit is een hele rare gewaarwording voor een vrolijk tiepje, die doorgaans in coma ligt als ze slaapt, niet eens wist dat ze droomt 's nachts, het standaard koud heeft en een regelmatige en stabiele cyclus heeft, met 4 dagen menstruatie. Volgens de ervaringsdeskundigen, namelijk moeder, oma en andere oudere dames die geboeid hebben geluisterd naar mijn moeder toen ze mijn ongemakken uit de doeken deed, zijn dat allemaal verschijnselen van de overgang. Maar ik ben pas 38! Ik vind dat toch een enigszins ongeloofwaardige diagnose. Het ligt volgens mij meer voor de hand dat ik last heb van een drukke periode, gepaard enige spanning. De ervaringsdeskundigen spreken dit tegen, aangezien ik meer drukke periodes achter de rug heb met veel meer spanning en ik die klachten destijds niet had. Mijn afspraak bij de huisarts is al gemaakt, volgende week vrijdag omdat het geen spoedgeval is. Dus ik reken tussentijds op jullie expertise: ben ik in de overgang?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

17-03-2011 om 17:53

Ik denk het niet

Echte expertise heb ik niet, maar ik heb wel dezelfde symptomen gehad. Toen ik vervolgens een testje op internet deed kreeg ik als uitkomst 'u bent vrijwel zeker in de overgang'. Tja, dat zou kunnen, zelfs op mijn 38e, maar de klachten zijn grotendeels weer verdwenen. Mijn menstruatie is maandenlang drie keer niks, om vervolgens weer een maand heel zwaar te zijn. Ook de cyclus gaat alle kanten op, van 26 tot 34 dagen. Het zal allemaal wel met de leeftijd te maken hebben, maar zo lang je nog maandelijks menstrueert ben je volgens mij niet in de overgang.
Overigens komen dezelfde symptomen ook voor als je schildklier het niet helemaal lekker doet. Ik zou dus zeker aandringen op een bloedonderzoek waarin dat ook wordt meegenomen.

Fiorucci

Fiorucci

17-03-2011 om 19:05

Is mogelijk

Je kunt maandelijks menstrueren maar wel al merken dat er voorbodes zijn van de overgang, oa de zaken die jij beschrijft. Dan ben je nog niet in de overgang, maar die komt er in de verte wel aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.