Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Noor

Noor

06-06-2011 om 23:40

Overgang

Ik heb veel last van opvliegers en slaap erg slecht. Ben eigenlijk van 't type -hoort erbij gaat wel weer over- maar een beetje minder van 't eerste en meer van 't tweede zou erg welkom zijn. Iemand ervaring met 'n zelfhulpmiddel/medicijn/kruid/etc

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjanne

Marjanne

08-06-2011 om 08:38

Soja

Ik gebruik soja en 'denk' dat ik daardoor minder klachten heb.
Ik had vroeger hormonale klachten van de pil. Toen ik jaaaaren geleden als vleesvervanger soja ging eten kreeg ik diezelfde klachten. Dat gaf mij toen al het vermoeden dat het mij misschien goed kon doen tijdens de overgang. (inmiddels heb ik op overgangssites gelezen dat soja idd een positieve invloed kan hebben). Ik ben nu 52, heb sindsĀ±5 jaar een onregelmatige( soms maanden niet) menstruatie en periodes van opvliegers maar ik met je zeggen dat het me enorm meevalt. Ik accepteer het, ben gelukkig een heel goede slaper en weet dat als ik een keer zwetend wakker word ik ook weer in slap van(slaap met en deken en een laken om te kunnen wisselen) Ik heb trouwens een veel gelijkmatiger humeur dan voor de tijd dat ik soja gebruikte, toen was ik vlgs mij meer oiv mijn eigen hormonen. Inmiddels eet ik ook al en jaar of 5/6 geen vlees .Marjanne

Noor

Noor

08-06-2011 om 23:36

Marjanne

Tot voor kort viel het mij ook reuze mee (ben ook 52) maar de laatste maanden is 't opeens veel erger. Heeft natuurlijk ook te maken met de temperatuur buiten. Ik zal proberen mbv soja-producten iets lekkers te maken. Bedankt voor de tip.

Marjanne

Marjanne

09-06-2011 om 18:37

Noor

He Noor
Er zijn ook soja tabletten, die neem ik mee op vakantie. Verder zijn er veel vleesvervangers op basis van soja. Van Alpro is er melk,ook met smaakjes ( ik vind latte machiato erg lekker), maar ook een sojayoghurt met vruchten
Ik neem 1 of 2 maal soja per dag en vind dat voldoende
Ik heb er in de zomer ook meer last van, helemaal op mijn werk ( kraamzorg) want dan is het vaak al warm en een uniform-jasje is erg ongeschikte kleding voor dames in de overgang.
Maar verder ach........het hoort erbij
Marjanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.