Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

An.

An.

23-12-2012 om 17:37

Partner wordt niet wakker na operatie aan hersenen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
An.

An.

10-01-2013 om 23:22 Topicstarter

Jullie zijn lieverds!

Mijn postcode is 9951 - in het hoge noorden dus!!
En inderdaad heb ik er geen idiote puinhoop van. En velen verklaren me ook 'voor gek' dat ik er zo'n punt van maak. Maar toch... als je wereld instort is het fijn als je huis er in elk geval opgeruimd uitziet. Dat maakt het thuiskomen zoveel fijner. Ik weet ook niet goed hoe het kan dat ik er zelf niet toe kom. Als ik me boos maak, ben ik er in 3 uurtjes ook wel weer mee klaar. Nou goed...

Vandaag is er met hem geoefend door de fysio. Ik mocht erbij zijn. Oei... je volwassen man zo hulpeloos te zien, ik hield me niet goed.
Ik moet trouwens heel geregeld huilen en laat ook mijn machteloze gevoel zien. Ik sta er niet sterk te zijn. Ik ben er eigenlijk van alles. Ik kan ook grapjes maken en lachen. En stil voor me uit kijken. En énorm veel liefde voelen voor mijn man als ik zijn gezicht streel en kusjes op zijn neus druk. En soms grijpt het me bij de strot als we samen muziek luisteren (i-pod geleend en 2 sets oortjes) en er een nummer voorbij komt dat veel voor ons betekent. Dan laat ik ook de tranen de vrije loop. Ik bevind me écht in een rollercoaster. En toch durf ik iets meer vertrouwen te hebben...

Liefs,
An.

Goed zo, an!

Jullie zijn goed bezig. Die emoties hebben ook hun ruimte nodig en als jij dat (mede) vindt in een opgeruimd huis, prima toch?
Als er een OO-er is die in de buurt woont en zich aanbiedt, sla dat aanbod dan niet af! Ik woon te ver weg en heb ook geen vervoer, maar anders was ik er morgen al geweest

Hou vol, hopelijk houdt je man ook vol!

liefs,
Jons

mijk

mijk

11-01-2013 om 08:57

Hanny, bellefleur

Dan moeten we iets kunnen regelen toch? mail maar even op mijkimproves@ gmail.com...

ENAn Ik kom dus binnenkort poetsen!

Mijk

Groningers!

Hoi An, ik lees al een poosje mee en heb nog niet gereageerd, maar dus wilde ik toch ook laten merken dat ik meeleef! Het kan maar zo dat jouw man vlakbij mijn werkplek ligt opgenomen! (umcg?)..

Onzekere, spannende tijden, maar ik lees voorzichtige hoop uit je postings, ik hoop met je mee!

Ik woon zelf in Groningen, maar ik kan mijn eigen huishouding al niet bijhouden, laat staan dat ik jou kan helpen, maar ik zou zeggen: grijp de aangeboden hulp van de medegroningers aan!! Zo lekker als in tijden van grote verwarring je huis en thuis gewoon lekker schoon en netjes is!

Sterkte en ik brand een kaars voor jou en jullie!

KHS

KHS

11-01-2013 om 18:13

An,

Helaas woon ik dus niet in de buurt. Maar accepteer de hulp die geboden is. Pay it forward...Misschien kun je hiermee de eerste drempel overwinnen,


http://www.youtube.com/watch?v=h_6vuSLlDCo

Heel veel sterkte en liefs, denk aan jullie en bid voor jullie, khs

An.

An.

11-01-2013 om 21:38 Topicstarter

(huishouden)
Wat IS dit moeilijk!! Na wéér een zinnetje onder een mailtje 'als we wat kunnen doen, moet je het zeggen' - en gesterkt door jullie berichten en you-tuubje - heb ik mijn 3 schoonzussen gevraagd of ze mijn droge was willen verwerken. En met een beetje geluk komen ze dat zondag doen. Want ja, ik was wel en hang het wel op (geen droger helaas), maar dan houdt het voor mij écht op.

Zo dus...

Vandaag een paar zoenen gehad van mijn man. Een vriend zag dat ik het me niet verbeeldde

Hanny61

Hanny61

12-01-2013 om 00:00

Super

Die zoenen zijn écht! Geniet ervan.

Als jij ook even je gegevens aan Mijk doormailt, kunnen we binnenkort komen poetsen, haar mailadres is mijkimproves@ gmail.com .

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2013 om 00:14

Begrijp ik goed dat je man nu toch bij bewustzijn is?

Wat goed!

An, wat fijn dat je je moed bij elkaar hebt geraapt en om hulp hebt gevraagd. Misschien, als het allemaal een beetje soepel loopt, durf je het nog eens?

En wat goed dat je man je gekust heeft! Wow! Nu moet hij maar doorzetten deze goede kant op, he?

Sterkte met alles en wat zul jij je goed gevoeld hebben toen je bij hem wegging!

Jons

An.

An.

12-01-2013 om 12:47 Topicstarter

Even pauze tussen de middag

ja, hij maakte eergisteren en vooral gisteren meer contact. hij herkende een collega en reageerde blij. Maar vandaag heeft hij geen zin. hij trok zijn mond in een glimlach en schudde nee. nu hij meer bewust wordt, wordt hem misschien meer duidelijk dan hij wil. dat hoorde ik ook van een mevrouw wier man bij de mijne op de ic lag. toen hij zich meer bewust werd, gaf hij aan niet verder te willen. gelukkig gaat het met deze man al een stuk beter en mag hij gaan revalideren. ik hoop zo dat mijn man ook zijn hoop hervindt. ik zou even de stad in want hij slaapt. of heeft in elk geval geen zin om wakker te zijn. maar ik heb ook geen zin in de stad en schrijf jullie nu. op de algemene computer waar hoofdletters lastig zijn. dan maar zonder. vanavond mail ik mijn adres zodat we kunnen overleggen, oke? nu tamelijk leeg en ook wat verdrietig. ga ik op tijd uit bed, hang een was op, doe voor het eerst weer goed boodschappen (opgeladen door de goede dag van gisteren) en nu zakt het kaartenhuis even weer in... koffie dan maar...

oregano

oregano

12-01-2013 om 13:49

An,

Ik val ook midden in dit draadje, wat een moeilijke tijd is dit zeg! Ik ga alles nog even doorlezen maar ik woon zelf in Groningen en ik wil ook wel helpen.
Mijk dan kunnen we misschien samen gaan en eindelijk elkaar ontmoeten .
Sterkte!
Groet oregano

Kaaskopje

Kaaskopje

12-01-2013 om 14:41

Doordat je zo bij de dag leeft, ben je ook blij of verdrietig 'bij de dag'. Vooruitkijken is nu gewoon niet aan de orde. Heel begrijpelijk dus hoor als je zo wisselend in je vel zit momenteel.

Wat een goed nieuws

wauw...dat hij zo goed bij bewustzijn is en al goed aan kan geven wat hij wil. Het is heel begrijpelijk dat het net een pingpongbal is die alle kanten opstuiterd qua gevoelens. Dat is alleen maar goed. Dat is heel menselijk in dit soort situaties.

Goed te lezen dat je hulp gaat krijgen. Ik woon iets te ver weg, maar had anders graag gekomen.

Rafelkap

Rafelkap

13-01-2013 om 07:40

Stappen

Wat fijn dat er iets van vooruitgang in zit! Dat gaat vaak drie stappen naar voren, twee naar achteren enz. Houd de moed erin en blijf goed voor jezelf zorgen. Je mag nu lekker veel chocola! Want wat een lange dagen voor jou.
Helemaal super die support uit het Noorden! Ik woon helaas te ver weg.

judiths mama

judiths mama

13-01-2013 om 11:01

Stappen vooruit

Dat lees ik in je berichtjes en daar ben ik blij om. En van de OOL'ers die een schoonmaak komen doen word ik ook blij.
Sterkte An, ik denk aan je.
Saskia

Lieve an

He wat een goede berichten over je man die iemand herkent en je een zoen geeft. Bijzonder!! Ik had mijn postcide hier een aantal dagen geleden al neergezet maar woon in de randstad en dat gaat hem niet worden, maar ik ben zo blij dat er een stel Groningers onder ons zijn die je willen helpen! We hebben wel vaker hulpacties gehad hier hoor! Op dat soort momenten ben ik zooooo trots op dit forum!!!!
Je vroeg naar mijn kind. Lieve An, dat verhaal start op 11 nov 2005 en zal ik je nu besparen want mijn kind is in 2006 overleden, het staat allemaal in de forumarchieven, maar dat te lezen zal je veel energie kosten dus lees het nu maar even niet. Ik weet wel uit die tijd dat we in het begin geen energie over hadden voor een anders verhaal in het ziekenhuis, dat kwam later pas. En ik weet ook dat ik hier op dit forum echt heel, heel veel steun heb gehad. Dat zal ik mijn leven lang nooit meer vergeten. Tot op de dag van vandaag denken forummers aan ons gezinnetje en dat is echt heel erg lief. Ik heb in die tijd veel OOL-ers leren kennen, hier op het forum en ook "in het echt".
Blijft een gigantisch bijzondere ervaring die in mijn hart is gegrift.

Ik bedoel

19 nov 2005 maar dat maakt even niet uit.

An.

An.

14-01-2013 om 23:16 Topicstarter

Oh, geerke toch...

... wat een verdriet... Daar ben ik toch ook even stil van. Als het bij ons weer wat rustiger wordt (ik weet niet goed wanneer) dan wil ik je verhaal gaan lezen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Het verlies van je kind, dat kan alleen maar het zwaarste zijn dat je mee maakt. Ik heb mijn man niet verloren, ik hoop althans niet volledig, en dát is zwaar. Ik mis hem, ik hoop dat hij gauw terug komt, dat we gauw weer met elkaar kunnen praten. Dat ik mijn maatje weer terug heb.
Maar het verlies van een kind... ik weet niet of ik dan nog overeind zou blijven.
Dikke knuffel speciaal voor jou...

An.

An.

14-01-2013 om 23:20 Topicstarter

Over herkenning en huishouden

Mijn man herkent me echt en hij zoent me nog steeds En hij streelt mijn hand. En hij keek naar een foto van ons 2-en en zijn blik verzachtte. Lichamelijk is hij ook okee. Hart en nieren goed, bloeddruk (wel met medicijen) onder controle. Hij komt heel langzaam terug. In hoeverre weet ik niet. Hoe lang het gaat duren ook niet. En dat kan helaas ook niemand me vertellen.
Nu het met hem beter gaat, gaat het met mij ook beter. En zo kon ik met mijn kinderen en 2 schoonzussen mijn huis en de was bijwerken. Maar het aanbod van Mijk met Hanny en Bellefleur staat ook nog. En het is héél fijn dat ze mijn achtervang willen zijn.

Liefs,
An.

Bellefleur

Bellefleur

15-01-2013 om 09:13

Mijk,

Je hebt mail

Bellefleur

Bellefleur

15-01-2013 om 09:16

An,

Ik ben blij voor je dat het iets beter gaat met je man. Dat geeft hoop. Ik denk dat je man in het UMCG ligt. Ik werk in het UMCG. Hoe lijkt het je om een afspraakje te maken in het UMCG? Ik tussen mijn werkzaamheden door, en jij eventjes van de afdeling af?

An.

An.

16-01-2013 om 21:28 Topicstarter

Bellefleur

Mijn man ligt inderdaad in het UMCG (en werkt daar dus zelf ook). Waar werk jij dan?
Morgen tussen 3 en 5 zouden we een kopje thee kunnen gaan drinken?? Dan is er geen bezoekuur en hang ik wat rond of ga naar een vriendin die op de hoek woont. Laat het maar even weten!

An.

An.

16-01-2013 om 21:31 Topicstarter

Gisteren een off-day, vandaag een met een gouden randje

Gisteren had ik helemaal geen contact met mijn man. Hij sliep voornamelijk en reageerde niet op mij. Ik werd daar érg verdrietig, moe en lusteloos van.
Maar vandaag... ging het erg goed. Heldere ogen, reactie op 2 nummers op de i-pod (daar liet ik het ook maar even bij), een hand op mijn rug (en onder mijn shirt ), gericht mijn hand pakken en er een zoen op drukken.
Nou...! Ik werd er helemaal blij van!!
Nu naar bed. Ik moet echt bijkomen van gisteren...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-01-2013 om 23:44

An, een dikke knuffel en veel moed, kracht en sterkte toegewenst! Fijn dat er een stijgende lijn is!

Kaaskopje

Kaaskopje

16-01-2013 om 23:50

Fijn

dat na de mindere dag van gister vandaag toch weer zo goed verliep.
Wat zo lastig is aan een situatie als dit is dat je je man (terecht) als het slachtoffer ziet en je eigen rol klein maakt (ik moet me niet aanstellen, want het gaat niet om mij- zou je kunnen denken), maar ondertussen ben je ook slachtoffer van de situatie. Dat geeft dubbele gevoelens, waar vroeg of laat toch de emoties van los zullen komen. Ik denk dat je daarom ook af en toe een moment voor jezelf moet pakken, waarin het even om jou mag gaan. De kapper, met een vriendin/familielid de stad in gaan voor een bak kofie met taart bij La Place (of zo). Daarna ga je gewoon weer naar je man, maar dan heb je wel even je zinnen kunnen verzetten. Puur voor jezelf en om het vol te kunnen houden.

Bellefleur

Bellefleur

17-01-2013 om 09:34

An,

Mocht je dit berichtje nog zien, ik ben om drie uur bij het café bij de fontein. Ik zoek een tafeltje zo dicht mogelijk bij de fontein, en trek een rode bloes aan, zodat je me kunt herkennen. Lukt het niet, geen probleem, dan maken me een andere keer een afspraak.

mijk

mijk

17-01-2013 om 13:18

Mijn gmail doet het niet.

Ik heb ondertussen een voorlopige afspraak met An gemaakt die ik aan de hulptroepen ging mailen maar gmail heeft net mijn hele mail gewist en ik moet even met iets anders aan de slag. Ik hoop het in de loop van de middag opgelost te hebben!

Mijk

mijk

mijk

17-01-2013 om 13:32

Bellefleur, hanny, oregano

Als het goed is hebben jullie mail!

Mijk

An.

An.

17-01-2013 om 22:01 Topicstarter

Hee bellefleur! en weer een goede dag

Vandaag ging het met mijn man weer iets beter. Zijn tracheostoma is verwijderd dus ademen doet hij volledig zelfstandig. Hij mocht wat yoghurt eten (ging goed), hij vroeg me hoe laat het was (niet alles is verstaanbaar maar dit wel - een korte vloek van onmacht ook...).
Hij is er nog lang niet maar het gaat zeker de goede kant op!
En ook Bellefleur ontmoet. Dat is raar, het leek wel een blind date. En dan tóch een vertrouwd gevoel en een vriendschappelijk gevooel. Dat Ouders Online toch...

Ik ga naar bed. Het ziet er echt heel anders uit dan een maand geleden op de 17e...

Liefs,
An.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-01-2013 om 22:41

Wat fijn zeg, deze vooruitgang! Dat klinkt ontzettend hoopgevend. Zet 'm op meid!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.