Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

100%mama

100%mama

23-05-2011 om 08:57

"pats" zei mijn navel....

en nu ben ik dus de bezitter van een navelbreuk......

Gister na toilet bezoek (zonder druk zullen we maar zeggen) voelde ik ineens een "pats" rond mijn navel en vrijwel gelijk verscheen er een grote bult boven mijn navel die behoorlijk zeer deed. Behoorlijk zeer en dus heb ik de dienst arts gebeld die constateerde dat ik een navelbreuk heb. Omdat ik 36 weken zwanger ben, wordt er nu niets aan gedaan tenzij er een beklemming komt (laten we hopen dus van niet!). De arts vertelde dat na de bevalling gekeken gaat worden of de breuk hersteld moet worden. Nu heb ik vanaf mijn geboorte een liesbreuk en daar, tenzij ik verkouden ben en hoest, nooit last van gehad en dus nooit wat aan laten doen. Mijn navel is misschien een ander verhaal (toch wat zichtbaarder...)....hij hangt nu zeg maar naar beneden.Heel lelijk (voor zover een navel in een zwangere buik wel mooi is, hihi).

Herkenbaar voor iemand en wat heb je er aan laten doen? Hoe gaat dat in zijn werking dan?

Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
denise

denise

23-05-2011 om 09:38

Navelbreuk

Hoi 100%mama,

Klinkt inderdaad als een navelbreuk.
Na 4 kinderen had ik ook ineens zo'n rare bobbel bij mn navel. Floep! Niet erg pijnlijk en ik kon het ook weer plat drukken.

Ik heb me eraan laten opereren toen ik operatief mijn spataderen heb laten verwijderen. Als ze toch bezig zijn

De breuk is via mijn navel hersteld. Het duurde een week of 2 voor het weer in orde was. De eerste paar dagen was het even vervelend met handelingen die druk op je buik zetten (en waarvan je je nooit bewust was door bijvoorbeeld wc-bezoek, hoesten, lachen, tillen of de autogordel, dat soort dingen dus dan moet je het even met je hand beschermen of ondersteunen.
De ingreep is onder volledige narcose gedaan. Die spataderen doen ze normaal gesproken met een ruggenprik maar vanwege de combinatie met die navelbreuk is voor algehele narcose gekozen (omdat het gebied anders te ver uit elkaar lag en te hoog was, of zoiets).

De eerst paar dagen is het even wat beurs en ongemakkelijk maar al vrij snel kun je gewoon weer alles doen. Ik heb er ook niet mee in bed gelegen ofzo.

Gek idee misschien maar als je kindje - onverhoopt - met een keizersnede ter wereld komt, kunnen ze het misschien in een keer herstellen.

Sterkte met de laatste loodjes!

Denise

100%mama

100%mama

23-05-2011 om 11:28

Denise

"Gek idee misschien maar als je kindje - onverhoopt - met een keizersnede ter wereld komt, kunnen ze het misschien in een keer herstellen."

Zo'n gek idee is dit niet en de kans is ook aanwezig gezien de 1e ook ter wereld is gekomen met een KS , maar....toch hopen we op een natuurlijke bevalling hoor! Ik zal het vlg week eens aankaarten bij de gyn dat ALS...ze dan gelijk even de breuk verhelpen (als ik dan toch beurs ben daar, hihi). De arts zei idd dat zolang ik "het terug kon stoppen" (zelfde als met mijn lies eigenlijk) er voor nu niets aan de hand is, maar ik ben wel beniewd hoe mijn navel er straks dus uit gaat zien en vandaar dat ik in dit geval toch de optie open hou (lees: niet eigenwijs ben) om te herstellen.

bedankt voor je verhaal, nu weet ik in ieder geval wat mij te wachten staat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.