Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Peuter (2) regelmatig koorts

Hi,

Onze peuter van 2 jaar heeft regelmatig koorts.

Het is nu een paar maanden aan de gang.

Dan gaat het een week of 2,3 goed, dan weer enkele dagen koorts met verkoudheid.

Ik maak mij geen zorgen maar vindt het wel frappant. Is dit normaal ?

Wij hebben dat ook bij één van onze kinderen gezien. Die was wel al ouder, maar had steevast elke maand een paar dagen (hoge) koorts. Uiteindelijk zijn bij hem de amandelen verwijderd en toen was het over.

Ik zou om te beginnen hier eens mee naar de huisarts gaan. 

Kevin2021

Kevin2021

27-05-2021 om 18:30 Topicstarter

Jippox schreef op 27-05-2021 om 18:24:

Wij hebben dat ook bij één van onze kinderen gezien. Die was wel al ouder, maar had steevast elke maand een paar dagen (hoge) koorts. Uiteindelijk zijn bij hem de amandelen verwijderd en toen was het over.

Ik zou om te beginnen hier eens mee naar de huisarts gaan.


Hi!

Bedankt voor je snelle reactie!


even geleden was ik het zat en naar de HA gegaan. Arts vertelde dat hij waarschijnlijk niet goed uitgeziekt was en kreeg AB mee. Maar ik zal weer eens aan de bel trekken.

Nou ja, wel ouder... Voor we het patroon zagen dan toch. Als 2 jarige wel met koortsstuip opgenomen geweest in een Grieks ziekenhuis (geen aanrader!) 

Hoe dan ook, het kan vanalles zijn  en je zoektocht begint bij de huisarts. Een dagboekje bijhouden is trouwens ook altijd handig

Kevin2021

Kevin2021

27-05-2021 om 18:34 Topicstarter

Jippox schreef op 27-05-2021 om 18:31:

Nou ja, wel ouder... Voor we het patroon zagen dan toch. Als 2 jarige wel met koortsstuip opgenomen geweest in een Grieks ziekenhuis (geen aanrader!)

Hoe dan ook, het kan vanalles zijn en je zoektocht begint bij de huisarts. Een dagboekje bijhouden is trouwens ook altijd handig


bedankt voor de tip wb dagboekje!

Oh tegelijk gereageerd. Nja, zomaar ab geven  is ook zo wat. Heb je wel het idee dat je kind ervan opgeknapt is? 

Als hij nu toch weer snel ziek is zou ik meteen weer een afspraak maken en een verwijzing naar een kinderarts vragen. Die kijken toch net even verder. 

Kevin2021

Kevin2021

27-05-2021 om 21:48 Topicstarter

Jippox schreef op 27-05-2021 om 18:35:

Oh tegelijk gereageerd. Nja, zomaar ab geven is ook zo wat. Heb je wel het idee dat je kind ervan opgeknapt is?

Als hij nu toch weer snel ziek is zou ik meteen weer een afspraak maken en een verwijzing naar een kinderarts vragen. Die kijken toch net even verder.


Momenteel krijgt hij sowieso 1 kiesje misschien zelfs 2 kiezen door. We denken dat dit het ook kan zijn. Hij is wel wat snotterig maar niet zo erg als eerdere keren.
met AB begon hij na een dag of 3 op te knappen.
gisteren had hij ook koorts (40 graden) maar was wel speels. Vandaag ook weer 40 graden en  is wat teruggetrokken en huilerig. Hij heeft wel even gespeeld, beetje gegeten en drinkt prima. Daar ik mij geen zorgen om. Vindt het alleen vreemd dat het 2, 3 weken goed gaat en dan weer een aantal dagen koorts. Dit is nu een aantal maanden zo.

Met zo’n hoge koorts helpt zetpillen (240 mg) niet en stappen wij direct over naar nurofen. Dit slaat wel aan. 

Antibiotica en NSAID's niet best voor je gezondheid. Antibioticagebruik beste ondersteunen met probiotica en voedingssupplementen, waaronder vitamine B. Uiteraard overleg met huisarts bij dit soort klachten. Daarnaast kan natuurgenezer verder kijken naar hele gezondheidssituatie. Koorts heeft een functie. Vaak toch een onderliggend probleem. Daarom beter ondersteunen dan koorts onderdrukken.

Guppebeestje schreef op 27-05-2021 om 22:29:

Daarnaast kan natuurgenezer verder kijken naar hele gezondheidssituatie.

Als het bij kijken blijft is de enige schade aan de portemonnee. 

Dus @TS, als je geld over hebt, bel guppebeestje!

gr Angela

Misschien ook homeopathie.

Dat levert inderdaad ook portemonneeschade op.

gr Angela

Kevin2021 schreef op 27-05-2021 om 18:19:

Hi,

Onze peuter van 2 jaar heeft regelmatig koorts.

Het is nu een paar maanden aan de gang.

Dan gaat het een week of 2,3 goed, dan weer enkele dagen koorts met verkoudheid.

Ik maak mij geen zorgen maar vindt het wel frappant. Is dit normaal ?

ik zou idd weer de HA inlichten vind het zelf ook een beetje gek dat het al maanden aan de gang is en blijft terug komen.

Het zou PFAPA kunnen zijn, dan krijgen kinderen met de regelmaat van de klok een paar dagen koorts (40+ graden). En even plotseling als het opkomt, verdwijnt het ook weer. Amandelen knippen helpt in de meeste gevallen. https://www.printo.it/pediatric-rheumatology/NL/info/24/Periodieke-Koorts-Met-Afteuze-Faryngitis-En-Adenitis-(PFAPA) 
Dagboek bijhouden (ook terugkijkend) en dan naar de kinderarts zou ik zeggen.

Guppebeestje schreef op 27-05-2021 om 22:49:

Misschien ook homeopathie.

Guppebeestje, misschien even kijken op de site: http://www.hoewerkthomeopathie.nl/

Homeopathie is iets anders dan fytogeneesmiddelen zoals bv DrVogel of VSM in het assortiment heeft.

Hij is fraai!

Ik zou zoals Jippox al aangeeft in ieder geval eens vragen om een verwijsbriefje naar de KNO arts. Hij kan dan eens kijken of de amandelen ontstoken zijn, en misschien verwijderd moeten worden. Bij twee van onze  kinderen  was dit ook de oplossing. Wel hadden ze naast geregeld hoge koorts ook vaak een vieze snotneus. Het  klinkt wat onsmakelijk maar, het waren echt van die vieze groene draden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.