Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaboutertje

kaboutertje

27-03-2011 om 20:56

Peuter in hongerstaking...

hallo allemaal.

mijn zoontje van 2jaar/9maanden..is al 19 dagen in hongerstaking.hij eet nog wel wat maar heel klein beetje...dat beetje is dan een danootje..wat vla. hij neemt een paar hapjes en dan wil hij niet maar hij vraagt wel om eten.soms maak 10 verschillende dingen om hem maar aan het eten te krijgen hij vraagt de hele tijd om thee als ik het maak dan drinkt hij niet op steeds neemt hij over al een hapje van en dan wil hij niet meer...drinken doet hij slecht....zoals van daag niks gegeten of gedronken...hij ziet erg moe uit...zijn luiers zijn wel nat???....ben al met hem naar de kinderarts geweest...maar zegt dat hij nog gezond is en druk is en geen zieke druk maakt....dat vind ik zelf ook...arts houdt hem goed in de gaten...kabouterhuis waar hij sinds een week op zit..houdt hem ook goed in de gaten en daar neemt hij ook een hapje hier en hapje daar.morgen wordt hij weer gewogen..op het kabouterhuis...ik heb echt alles uit de kast getrokken om hem maar an het eten te krijgen maar hij wil gewoon niet...ik ben alleen nog maar eten aan het weggooien....dit kan hij tog niet lang volhouden???....
hij heeft nog steeds koorts...maar dat was al voor dat hij in hongerstaking ging..maar nu al drie dagen 39.5.of dat hiermee te maken heeft dat weet ik niet???.......ik ben bang dat dit helemaal verkeerd gaat lopen???...maar ik kan niet veel anders dan blijven aan bieden ....en hopen dat dit snel overwaait???...

berber.als je dit leest?...jij hebt tog ook een zoontje of zoons die moeilijk eten of niet. hoe gaat het met hun nu ???ben je al bij het eetteam geweest???...en eten ze nu wel weer normaal en hoe ga jij hier mee om ???....

lucht op dat ik dit van me heb afgeschreven!!!...

groetjes kaboutertje...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

27-03-2011 om 20:59

Terug

Ik zou terug gaan naar de dokter hoor. 19 dagen niet goed eten is echt lang, en zo lang koorts ook. Zie je of er kiezen ofzo doorkomen? Kun je hem misschien helpen met een fles pap? Het klinkt alsof hij wel wil eten, maar dat het pijn doet. Helpt paracetamol geven een kwartiertje voor je hem eten geeft?

Wat moeilijk

Ik heb geen idee wat het kabouterhuis is maar ik zou toch ook weer die kinderarts opzoeken. 3 dagen hoge koorts is ook wel erg veel. Als het echt niet goed gaat moet je naar de eerste hulp in het ziekenhuis gaan, ik heb daar nu al een paar heel goede ervaringen mee.

Veel sterkte en beterschap gewenst !

Mhhh

klinkt alsof er toch wel iets aan de hand is. Een kinderarts of huisarts laten best lang aanmodderen. Wat ons het meest is bijgebleven voor onze zoon "slecht" genoeg was om opgenomen te worden:
zeer weinig te niets meer kunnen eten of drinken
matte indruk
bij te weinig vocht(uitdrogingsgevaar) kun je de huid optillen en deze blijft meer staan in plaats van terug trekken
weinig tot geen behoefte aan beweging. Willen liever liggen en slapen
Probeer ook ORS te geven. Is meteen uitgesloten dat dat helpt. Soep wil ook nog wel eens helpen.

In combinatie met koorts is het meteen aan de bel trekken. Vaak gaan ze eerst kijken wat de oorzaak kan zijn. Onze zoon ging gelijk aan de sondevoeding en is beetje bij beetje overgestapt op dieetvoeding (die hij nu al bijna 2 jaar krijgt).
Sterkte en hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid. Dat modderen is ook niets.

miepje

miepje

27-03-2011 om 21:27

Misschien raar

maar mijn neefje heeft dit ook gehad toen hij een peuter was. Had duidelijk wel zin in eten, maar at het toch niet op. Mijn zus weer terug naar de dokter, uiteindelijk om foto's gegaan. Toen bleek er een stuiver in zijn slokdarm klem te zitten. Eten kon er simpelweg niet langs, drinken wel.
Niet dat ik zeg dat dit bij jouw peuter ook zo is, maar zou het een mogelijkheid kunnen zijn?

kaboutertje

kaboutertje

27-03-2011 om 21:35

Reactie

hallo...

dank voor jullie snelle reacties...

manda.kabouterhuis...is een sort kinderdagverblijf voor kinderen met gedragsproblemen...naar de eerst hulp gaan lijkt mij niet nodig zo als ik al zei maakt hij behalve een vermoeiendeindruk geen verdere zieke indruk...hij speelt hij is druk lacht maakt grapjes...
al tanden zij al door.hij krijgt pap uit een bordje maar dat wil hij dus niet heel aftoe eet hij opeens een bordje eten leeg om vervolgens niets... meer te eten
in onze kinderarts heb ik alle vertrouwen hij denkt dat het zijn gedrag is wat hem in de weg zit maar daavoor zit hij dus op het kabouterhuis....en voor die koorts is hij al meerdemalen binneste buiten gekeerd maar hebben niks kunnen vinden....ik geef hem zetpil als hij hoge koorts heeft maar daardoor gaat hij niet eten...ik denk niet dat hij pijn heeft...zoals ik al zei wordt hij goed in de gaten gehouden zowel de kinderarts als het kabouterhuis!!!....

wordt vervolgd!...

groetjes kaboutertje

koentje

koentje

27-03-2011 om 22:19

Thermometer stuk?

39,5 graden koorts en lachen en geen zieke indruk maken?
Is beetje gek hoor!
Maar ik zou er toch wel iets mee doen.

dc

dc

27-03-2011 om 22:22

Inderdaad

Ik zou ook even een andere thermometer proberen, en zeker doorzoeken. Dit is echt niet normaal!

Sowieso

zsm medische redenen uit laten sluiten en vervolgens hulp vragen. Anders kom je in een vicieuze cirkel waarin jij helemaal op van de stress, zorgen en angst raakt en zoonlief ook geen stabiliteit heeft.

Er zijn, volgens mij, goede therapeuten voor dit probleem

Sterkte en misschien kun je proberen er minder de nadruk op te leggen, en vooral: positief gedrag belonen

ilsepilse

ilsepilse

28-03-2011 om 13:49

Wow

wat hou jij dat lang vol zeg, ik was allang met mijn kind in de auto gestapt en naar het ziekenhuis geweest, hadden ze me niet geholpen dan was ik even de grens overgereden, ik vind dit echt veel te lang duren hoor.
Zoontje van mijn vriendin (was toen 10jr dacht ik) had altijd buikpijn en werd ook niet doorgestuurd tot zij zelf een arts gezocht heeft en bleek het jochie met een blok ontlasting in zijn buik te zitten van 1kg...

Fiorucci

Fiorucci

28-03-2011 om 17:53

Manda (ot)

Drie dagen hoge koorts is niet zo'n ramp hoor, als het een keer gebeurt en je kind ligt niet als een dooie vogel op de bank, kun je dat best even aankijken. Sommige kinders krijgen makkelijk hoge koorts. Gedrag zegt meer dan temp.

dc

dc

28-03-2011 om 20:22

Fiorucci

Als het alleen koorts is, dan heb je gelijk. Maar de combinatie van niet goed eten en drinken en koort, vind ik zorgelijk. Dan heb ik toch het idee dat er meer achter zit, en dan zou ik persoonlijk niet ophouden met zoeken naar een lichamelijke oorzaak, en niet gelijk denken aan lastig eetgedrag. Waarom heeft hij dan koorts??

bertje1

bertje1

28-03-2011 om 21:55

Groei?

hoi, wat ik zeker even goed in de gaten zou houden, is of hij volgens de groeilijn groeit. (tja, voor je dat hebt gemeten ben je natuurlijk weer 2-3 weken verder.....) maar dat is altijd alarmerend! Ik zou met 'slecht eten' niet zo veel doen, maar wel aan de eventuele koorts.

Fiorucci

Fiorucci

29-03-2011 om 09:39

Het ging mij puur om die drie dagen koorts. Dat is echt niet zo'n ramp als iedereen denkt. Tuurlijk moet er verder gekeken worden, maar een kind vanwege koorts naar de SEH slepen hoeft echt niet.

Fiorucci

Fiorucci

29-03-2011 om 09:40

Inderdaad berber

Ik maak mij meer zorgen om een kind met 38.5 wat doodziek op de bak ligt en suf is, dan een kind wat met 40 graden een toren zit te bouwen. De huisarts gaf dit ook altijd als tip: kijk naar gedrag.

kaboutertje

kaboutertje

03-04-2011 om 23:03

Update!

hallo allemaal...

mijn zoontje eet nog steeds niet of heel erg weinig..dat je gaat denken hoe hou je het vol.
en hoe kan jij nog zo veel energie hebben?.
afgelopen dinsdag bij de kinderart geweesr van het kabouterhuis.die heeft hem helemaal nagekeken en gewogen en gemeten...en dat was goed tenmiste niet zorgelijke.volgens haar zag hij er niet erg florisant uit.
maar dat kon ik ook wel zien .
ze gaan hem echt goed in de gaten houden en elke week wegen en meten.
even kreeg ik hoop dat dat hij weer ging eten normaal maar al snel bleek van niet hij at goed de afgelopen dagen goed maar nu laaste 2 dagen weer heel slecht..vandaag weer alleen een danoontje..luiers zijn nog wel goed?....

dus we kunnnen niet meer doen dan we nu al doen?...
en hopen dat dit echt beter gaat worden?!....

ps.heeft nu al een paar dagen geen koorts meer .
maar dat heeft hij vaker....hele tijd koorts en dan weer een tijd niet...

berber..ik heb verschillende termometers!.

groetjes kaboutertje

Moedeloos

Moedeloos

03-04-2011 om 23:41

Herkenbaar

Kaboutertje, ik heb in oktober vorig jaar onder de nick Moedeloos over mijn dochter van 10 geschreven. Zie het archief. Het verloop is niet helemaal hetzelfde maar ik herken toch een aantal dingen in jouw verhaal. Helaas is er bij mijn dochter nooit gevonden wat er aan de hand is geweest. Ze is ouder dan jouw zoon en maakte zich ook veel zorgen om zichzelf. Dus ze heeft zich op een gegeven moment gedwongen om meer te gaan eten. Dat is stukje bij beetje gelukt. Maar de hoeveelheid eten is nog steeds niet normaal (lees: zoals het was). Het is min of meer genoeg. We hadden niet het idee dat kinderarts en dietst nog iets voor haar konden doen. Dus we hebben het erbij gelaten. Haar BMI zit (laag) in het groene gebied, ze valt niet meer af. We wegen haar iedere week. Maar helemaal gerust ben ik niet en ik zou graag weten wat er aan de hand is geweest met mijn dochter. Dus ik blijf je draadje volgen.

Moedeloos.

kaboutertje

kaboutertje

05-04-2011 om 23:17

Update.

hallo allemaal.

zoontje eet nog slecht of helemaal niet
hij is vandaag gewogen op het kabouterhuis..en is ruime 600gram afgevallen. in een week tijd..toen zoontje thuiskwam heb ik meteen de kinderarts gebeld.of dat niet erg veel is?.kinderarts gaaat kontackt opnemen met kinderarts van het het kabouterhuis.om te overleggen.ook om te vragen of er niet snel een pyschiater van het kabouterhuis. naar mijn zoontje kan kijken..omdat zijn gedrag extreemm is dat was het al ...en daarvoor kreeg hij medicatie maar dat hielp niet meer...gestopt ermee...zoizo zou er al een pyschiater kijken naar hem maar nu wil mijn kinderarts dat er haast gemaakt wordt...en te vragen wat hij hier aleemaal van vindt..en of hij nog iedeen heeft eventueel met medicatie...proberen of zijn gedrag wat minder extreenm kan..ze geven veel andacht aan eten en proberen ook alles uit...wat bij hem wel of niet werkt?...en nee HET KOMT NIET DOOR DE MEDICATIE DAT HIJ IS BEGOONE MET HET NIET ETEN!want ik ben al een tijdje gestopt en hij eet nog steeds niet!....

dus ik hoop dat er snel iets gebeurt.,
waardoor hij weer normaal gaat eten!!!!.....

moedeloos..
ik heb je verhaal gelezen..
hoe is het nu met je dochter?
eet ze nu wel weer normaal of nog steeds niet?
en weet je intussen wat er nou aan de hand was ?waardoor zijn slecht ging eten???

wordt vervolg!...

groetjes kaboutertje

dc

dc

06-04-2011 om 08:38

En koorts?

En heeft hij nog steeds koorts?

miepje

miepje

06-04-2011 om 18:48

En dingen die hij heel graag lust?

en als je hem dingen aanbiedt die hij ontzettend graag lust (van mijn part snoep of chips), eet hij dat ook helemaal niet? Gewoon om te kijken of er een lichamelijke oorzaak kan zijn waardoor hij niet KAN eten?

maartje

maartje

06-04-2011 om 21:40

Eng verhaal, maar ik moet het toch kwijt

Heb laatst gehoord van een niet-etend en afvallend kindje dat dit probleem had gekregen doordat in het 'hongergebied' in de hersenen een afwijking was ontstaan. De hongerprikkels kwamen niet meer door. Zoiets.

Het bleek een zéér zeldzaam voorkomend ziektegeval te zijn. Maar je zal die uitzondering maar wezen.

Blijf verder zoeken hoor, er moet een oorzaak zijn!

kaboutertje

kaboutertje

06-04-2011 om 23:42

Dc+miepje+maartje

hallo allemaal..

vandaag had me zoontje een goeien dag hij heeft goed gegeten eindelijk na lange tijd...maar wil nog steeds bijna niks drinken...
IK HOOP DAT HIJ DIT DOORZET!!!..........
we zullen zien morgen?...

dc. nee heeft geeen koorts meer...maar dat is altijd bij hem zo .
dan weer een hele tijd wel en dan weer niet?!..

miepje. dingen als chips koekejes krijgt hij ook.
en daar wil hij wel wat van maar niet erg veel!...

maartje...inderdaad een eng verhal...maar hoe kwamen ze bij dat jongentje er achter dat hij zoiets had?...
weet je dat ook?..
en hoe oud was dat jongentje..
ik denk niet dat mijn zoontje dat heeft?
we denken meer dat zijn gedrag hem in de weg zit?..
maar dat zijn we aan het uitzoeken waardoor het komt?....

wordt vervolgd..

groetjes kaboutertje...

maartje

maartje

07-04-2011 om 21:50

Dat jongetje

was jonger dan jouw zoon, een half jaar.
Verder weet ik het niet precies.

Veel sterkte, hopelijk wordt ontdekt wat eraan scheelt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.