Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pfeiffer

Ik heb een paar weken geleden Pfeiffer gehad. (keelontsteking, koorts, doodmoe, afvallen, geen eetlust, etc.) Vorige week bloed laten prikken en het virus is op z'n retour. Maar mijn hemel wat blijf ik moe zeg!!!

Mijn vraag is nu: Hoelang kun je nog last hebben van de gevolgen van Pfeiffer???

Ik werk part time (28 uur pw), heb 3 kinderen (4 t/m 9 jr.) en zit midden in een echtscheiding. Veel stress en weinig slaap. Het valt me allemaal erg zwaar... Op mijn werk krijg ik weinig begrip (chornisch personeelstekort) en ben dus niet volledig in de ziektewet maar werk halve dagen. Maar omdat ik in ploegendienst werk, merk ik dat het me gewoon eigenlijk te zwaar is... Ik blijf gewoon kwakkelen, ben nu weer snipverkouden en heb wéér een opgezette keel. Het schiet gewoon niet op.

Iemand enig idee hoe lang dit nog kan duren? Moet ik toch volledig de ziektewet in?
Wat raden jullie me aan? Ik wil geen zeur zijn (op mijn werk) en me niet aanstellen (dat word snel gedacht...), maar ik trek het gewoon niet....

Groetjes,
Jottum! (die zich dus niet echt jottum! voelt )

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

13-11-2008 om 13:06

Hup! ziek melden.

Tja Jottum, ik zou dus echt even geen medelijden hebben met mijn baas. Je moet dit gewoon goed uitzieken, dus rusten! Ik heb wel gehoord van mensen die er een JAAR last van hielden, of dit kwam doordat ze ermee doorgelopen zijn weet ik niet.
Ik heb het ook gehad, heb een maand in mijn bed gelegen en daarna was het vrijwel helemaal over.
Zorg goed voor jezelf, dat ben je nu namelijk niet aan het doen. Uiteindelijk schiet je baas daar ook niets mee op trouwens.

Rust nemen

die je nodig hebt. Ik ben bang dat je er anders alleen maar langer mee bezig bent om het goed kwijt te raken. Als dat betekend dat je volledig in de ziektewet moet is dat pech voor je baas. Sterkte.

juno

juno

13-11-2008 om 13:46

Pfeiffer

Veel stress en weinig slaap, daarom heb je pfeiffer gekregen.

niemie

niemie

13-11-2008 om 14:33

Voorzichtig zijn

Ik zou me ook ziekmelden hoor. Je hebt maar 1 lijf meid,daar moet je zuinig op zijn. Plus dat je nu heel veel voor je kiezen krijgt zo te lezen. Pfeiffer is niet zo 1,2,3, uit je lijf dus wees voorzichtig.

Tinus_p

Tinus_p

13-11-2008 om 18:39

Ach ja

juno:
"Veel stress en weinig slaap, daarom heb je pfeiffer gekregen."
Wel eens van het Epstein-Barr virus gehoord?

Terpi

Terpi

13-11-2008 om 19:35

He tinus toch

Je trapt er toch in, laat Juno toch zwammen Als het nou nog een reactie op de vraag van Jottum was maar zelfs dat niet eens, het is gewoon een soort van aandoening weet je wel, dat mensen te pas en te onpas dingen eruit braken. Het was iets met ehmm... gilles ofzo?

Jottum vlot ziekmelden hoor, ik heb er 6 maanden last van gehad en door het maar doorjakkeren kreeg ik er ook nog allerlei infecties bij, weerstand was op een gegeven moment echt treurig!
Groet Terpi

Juno?

je zegt:Veel stress en weinig slaap, daarom heb je pfeiffer gekregen.

wat is dat voor vreemde redenatie?

Jottum,neem je rust en de tijd om uit te zieken,dochter van mijn vriendin is zes maanden uit de roulatie geweest,daarna halve dagen weer naar school,en nu na twee jaar ! pas weer volledig hersteld.
het is jou wlijf ,wat nog vele jaren mee moet,wees er zuinig op,sterkte!

Kari1

Kari1

14-11-2008 om 11:15

Uitzieken

en je voelt zelf hoeveel en hoe lang.
Dat staat overigens los van de diagnose (Pfeiffer) maar geldt altijd voor alle ziekten. Pfeiffer heeft de naam, maar (langduriger) postvirale moeheid kan na heel veel virusinfecties voorkomen. Voor een infectie met EBV geldt hetzelfde als voor heel veel andere virussen: kan verlopen van zo mild dat je niet eens weet dat je ziek bent, tot een weekje niet fit, tot 2 weken flink ziek, tot nog 2 weken moe, tot 6 maanden moe, tot gaat nooit meer over.
Je hoeft het op je werk dus niet te hebben over Pfeiffer maar alleen over je huidige conditie, die is leidend in wat je aankunt.
Kari

juno

juno

14-11-2008 om 14:13

Susanne

Veel ziektes krijg je door bijvoorbeeld een te druk leven hebben, stress, weinig slapen etc. Je lichaam zegt dan als het ware 'stop'.

Sancy

Sancy

14-11-2008 om 20:07

Juno

een te druk leven, stress, weinig slapen etc kunnen de weerstand verlagen waardoor je bevattelijker bent voor bepaalde ziekten. Maar je kunt nog zó moe, gestresst en druk zijn, zolang je niet met het virus in aanraking komt dat de ziekte veroorzaakt, kun je toch werkelijk geen Pfeiffer krijgen hoor.

-Wendy-

-Wendy-

14-11-2008 om 22:22

Juno

Hoewel erg kort door de bocht, heb je wel een beetje gelijk. Toch vraag ik me af waarom je je berichten post, want ze gaan totáál niet in op de vragen van Jottum?

jottum!

jottum!

15-11-2008 om 10:16 Topicstarter

Gevloerd...

Ik heb me volledig ziekgemeld. Het kán gewoon niet anders! Ik loop nu alweer 3 dagen met een keelinfectie en hoge koorts. De huisarts was zelfs een beetje boos dat ik het zo lang door liet sudderen....

Ik mag van hem niet eerder aan het werk totdat ik de boel thuis weer op de rails heb. Op mijn reactie dat dat wel even kon duren, zei hij heel laconiek: Ja, en?

Hij steunt me gelukkig en staat achter me. Ik mag arbodienst naar hem doorsturen als ze vragen hebben.
Op mijn werk reageerden ze redelijk meelevend. Ik heb zitten snikken aan de telefoon, ze hoorde dus wel dat ik me echt niet aanstel!

En nu flink uitzieken... Adem innnnn Adem uitttt...

Liefs, Jottum!

San

San

21-11-2008 om 09:33

Goed

Hoi,
Ik zie je draadje nu pas, en gelukkig ook dat je inmiddels hebt ziek gemeld. Mij heeft Pfeiffer mij destijds (middelbare school) bijna een jaar gekost. Daarvan heb ik 2 a 3 maanden echt thuis gezeten (op de bank gelegen, helemaal niets doen).
Er werd hier al even gediscussieerd over de oorzaak. Je krijgt natuurlijk geen Pfeiffer door stress. Maar als je stress hebt, heb je minder weerstand en ben je dus veel bevattelijker voor allerlei virusjes etc. die overal ronddwarrelen. Want vergeet niet dat Pfeiffer een (behorlijk) besmettelijke ziekte is. In de tijd dat ik het had, waren ook mijn twee beste vriendinnen de pineut...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.