Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 00:56

Pfeiffer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

11-06-2012 om 22:15

Pfeiffer

op zichzelf kan al een behoorlijk impact op een lichaam hebben en nog jarenlang doorsluimeren. Neem dan nog even 2 zware operatie in korte tijd waar het lichaam van moet herstellen. Nee, dat gaat echt nog wel even duren....logisch toch? Maar wel fijn dat ze weer thuis is. Thuis is altijd beter! Ziekenhuis is voor zieke mensen, zei mijn moeder altijd

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2012 om 22:25

Pfeiffer

Gelukkig mag je als pfeifferpatiënt wel zelf weten hoeveel je aankunt. Ze kan er dus gewoon mee naar school of de stad (om te winkelen en niet om te feesten), maar tegen dat ze zoveel puf heeft om daar zelfs maar aan te dénken zijn we een stuk verder. Tegen die tijd is het schooljaar voorbij. Erg genoeg zal ze dus waarschijnlijk dit schooljaar over moeten doen, tenzij er een andere oplossing is. We hadden allang een telefoontje van de mentor verwacht. Hopelijk belt hij morgen, anders gaat ze er zelf maar achteraan.

School

Heeft de mentor helemaal nog niet gereageerd Kaaskopje?!?

Mentor

Heeft hij echt nog helemaal niet gereageerd? Dat is toch wel erg, in zo'n situatie verwacht je toch iets anders

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2012 om 11:27

Mentor

Kaaskopje, ik zou zelf even de mentor bellen. Ga er niet te snel van uit dat ze nu blijft zitten. Als ze er goed voorstond, is het wellicht mogelijk met wat extra werk in de zomer de boel in te halen en op niveau in het nieuwe jaar te starten.Er is meer mogelijk dan je denkt!!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-06-2012 om 20:01

Zó erg is het gelukkig niet

Er is wel contact geweest met de mentor, maar toen hij haar in het ziekenhuis wilde opzoeken was ze daar nog helemaal niet aan toe. Hij zou daarna zelf weer contact opnemen en dat is nog niet gebeurd. Dat vind ik wel slordig. Ik hoor net dat hij vandaag niet gebeld heeft, dus nu moeten we er zelf achteraan.
Ze geeft aan zelf wel te willen bellen, maar als het nodig is doen wij dat uiteraard, dat is toch logisch?

Fiorucci

Fiorucci

12-06-2012 om 20:29

Tuurlijk

Maar wacht er niet te lang mee, zodat in de rapportvergadering duidelijk is dat jullie graag zien dat ze desnoods met wat extra werk over wil.

elsje78

elsje78

12-06-2012 om 20:36

Jee

als collega mentor vind ik dit wel redelijk laks, ik had maandag direct even gebeld, maar dat is mijn mening...

succes, hoop dat school mee wil denken in opties!

groetjes

elleke

elleke

12-06-2012 om 21:13

School

Er valt veel te onderhandelen met de leerkrachten is mijn ervaring. Onze 16-jarige dochter werd in de kerstvakantie ziek, naar later bleek pfeiffer, kreeg er allerlei onstekingen bij en is pas in mei weer voor het eerst naar school gegaan ( 5 atheneum) en dat houdt ze zelfs nu nog geen hele dagen vol. In overleg met de leerkrachten hoeft ze alleen toetsen te maken die belangrijk zijn voor volgend jaar of worden hoofdstukken ingekort en toetsen samengevoegd en enkele PO,s uitgesteld tot na de zomervakantie. Daardoor redt ze het dit schooljaar toch en gaat ze gewoon over naar de zesde. Ik hoop dat ze op de school van jullie dochter ook zo soepel zijn en meewerken aan een oplossing. Onze dochter heeft het trouwens zelf allemaal geregeld met de leerkrachten. Succes ermee, ik hoop dat jullie dochter snel wat opknapt want ze heeft een hele reis achter de rug!

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2012 om 02:24

Elsje

Ja dat vinden wij ook wel. Dochter hoopt dat ze het in het nieuwe jaar mag invoegen, maar ze moet ook nog wat stage-opdrachten doen, hoorde ik vanavond, die echt in de stage gedaan moeten worden. Op school mist ze nu al zoveel dat ze daar ook niet van weet hoe dat moet. En dat soort zorgen kan ze nu eigenlijk helemaal niet hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-06-2012 om 02:26

Elleke

Aan jouw dochter te zien heeft ze ook nog een hele reis voor de boeg. Fijn dat jouw dochter het zo mooi heeft kunnen regelen met haar school.

Stageopdrachten

Stageopdrachten kunnen aangepast worden....Dat weet ik van dochter vriendin die ook sinds 2 weken geleden thuis zit en in zelfde jaar als dochter. Dochter moet óp stageplek opdrachten uitvoeren mét de doelgroep en vriendin heeft i.p. daarvan nu opdrachten waarbij de doelgroepgerelateerde informatie moet uitzoeken. Vriendin heeft een gebroken been... En ze was hier afgelopen weekend (mag al met krukken kleine stukjes lopen) een dagje omdat ze gék word van verveling (afgeleverd/opgehaald door ouders). Samen hebben ze gezocht naar info voor vriendin's opdracht....Was best nog ingewikkeld, protocollen enzo moest ze omschrijven en wat het doel ervan was en waarom die ingesteld zijn, vriendin had er duidelijk moeite mee en de opdrachten waren zo gesteld dat zelfs ik (werkzaam mét de doelgroep die vriendin doet) er diep over moest nadenken (hoe heet zo'n protocol in zo'n situatie ook al weer...?). Maar dat was 1 van die opdrachten dus.
Die stageoprdachten zijn voor oudste ook 'verplichte kost' anders ga je niet over. Maar blijkbaar zijn ze best aan te passen als de nood aan de man (vrouw) is....
groeten albana

elsje78

elsje78

13-06-2012 om 19:37

Net als albana

die stage opdrachten daar zijn een hoop mouwen aan te passen, heel veel ervaring mee via onze leerlingen. Als het duidelijk overmacht is, en in de rest van het schooljaar is voldoende aangetoond dat ze logischerwijs deze opdrachten zou kunnen maken, dan is er een hoop mogelijk. Desnoods doet ze volgend jaar een paar opdrachten extra, dan hoeft ze niet een heel jaar over te doen!

groetjes

Tineke

Tineke

13-06-2012 om 20:19

Beroepsprestaties

Volgens mijn dochter:
"Is ze het hele jaar veel afwezig geweest? Zo nee, dan komt ze waarschijnlijk met deze laatste weken afwezig, toch nog makkelijk aan de 80% aanwezig. Is haar inzet goed? Heeft ze de beroepsprestaties (stage-opdrachtjes) tot haar ziekte goed gedaan?
Dan mag er geen enkel bezwaar zijn om gewoon door te mogen naar het volgende jaar, eventueel met alleen in te halen: portfolio met reflectief verslag."
Mijn dochter is dus eerder dit schooljaar ruim twee maanden thuis geweest, en gaat gewoon over.

We hopen dat het gaat lukken!

elsje78

elsje78

13-06-2012 om 20:39

Mentor

Heeft de mentor intussen gebeld? Ik zou hem het probleem voorleggen en vragen of hij het met de slb er op wil nemen. Zoals Kaatje zegt is het precies, ligt beetje aan presentie de rest van het schooljaar en of ze bij was met de stage opdrachten maar ik heb al zo vaak gezien dat er een oogje dicht werd geknepen bij leerlingen die wat mij betreft qua motivatie wel mochten zakken... Zou toch te zot zijn dat ze dat nu niet doen...

Flink bellen en mailen, wil wel eens helpen, en anders snel afspraak met de afdelingsleider of teamleider vragen. Zou te sneu zijn als ze nu hierdoor ook nog eens een jaar moet overdoen.

Als het nu al hakken over de sloot was het hele jaar kan je wel overwegen een jaar extra te doen en dan alleen de nog in te halen delen als opdrachten te doen, dan heeft ze flink hersteltijd. Maar nogmaals dat zou ik alleen accepteren als het vooruitzicht voor volgend jaar is dat ze het heel moeilijk zou krijgen

Groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 02:32

Morgen

Ik hoorde dat er niet gebeld is vandaag. Morgen ben ik de hele dag thuis en dan ga ik (of man, zolang hij nog thuis is) overal achteraan. Mentor, huisarts, diëtiste...

elsje78

elsje78

14-06-2012 om 10:43

Ongelooflijk

dat die mentor nog steeds niet gebeld heeft, kan er echt niet bij...

tonny

tonny

14-06-2012 om 12:49

Succes!

Je hebt van alles te regelen zie ik. Nou ja, alles beter dan alleen maar kunnen afwachten.

Hoe is het nu met je dochters?

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 16:20

Doenig dagje

Nou, diëtiste gesproken, huisarts gesproken (man) en mentor. De mentor is meteen vanmiddag gekomen, met de diëtiste is afgesproken dat we poeder gaan proberen in plaats van nutridrink en de huisarts komt maandag.
Door wat ik van de mentor hoorde lijkt de beste optie om dit jaar over te doen. Ze mag er nog even over nadenken, maar ik denk dat ze dat het beste kan doen. Ze had blijkbaar een aantal opdrachten voor zich uitgeschoven en had juist afgesproken daar eens flink mee aan de slag te gaan, maar ja, dan moet er niets mis gaan... Bovendien lijkt haar nieuwe klas sympathieker van samenstelling, maar wat ik het meest doorslaggevend vind is dat ze nog helemaal niet weet hoe snel ze zich weer echt goed kan concentreren op haar schoolwerk en als ze er al harder aan moet trekken om in de volgende klas aan te sluiten terwijl ze eigenlijk nog ziek is, dan kan het alsnog fout gaan. Nu dus rustig aan het jaar overdoen, de opdrachten dan wel op tijd oppakken en dan langzaam weer in het juiste ritme komen.

Kaaskopje

voor wat het waard is, mijn broer heeft het Pfeifferjaar niet over gedaan en daar altijd spijt van gehouden. Het is lastig om aan de buitenkant te zien hoe ziek je je voelt volgens hem, en hij heeft er echt hiaten aan over gehouden. Plus het gevoel te snel te veel te doen.
Maar dat zegt natuurlijk verder niets over jullie situatie...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 19:35

Rodebeuk

Ik denk dat je broer gelijk heeft. Doordat ze achterloopt moet ze hoe dan ook ergens inhalen. Dat wordt dit schooljaar of ná dit schooljaar, maar het moet ergens gebeuren. Dan maar even doorbijten en opnieuw deze klas doen en het voordeel dat ze heel veel, het meeste, al gehad heeft. Dat scheelt als ze zich nog moe voelt. Het is zonde, maar niet onoverkomelijk.

Kaaskopje

Jammer dat ze het jaar waarschijnlijk over moet doen. Maar zoals Rodebeuk al aangeeft beter nu dan later spijt hebben. En wat is een leerjaar op een mensenleven?

Krijgt ze dan fantomalt? Onze zoon krijgt dat ook maar vindt het maar matig. Te veel vindt hij niet lekker. Hoop voor jullie dochter dat zij het wel in grotere hoeveelheden verdraagt.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 21:29

Urslau

Ik weet even niet zeker meer wat ze krijgt. Ik laat het morgen wel weten.
Ik ben ook benieuwd of ze dit beter vindt dan de nutridrink. Ik heb ook zo'n flesje nutridrink opgedronken (mokka, best lekker!) om het effect eens te voelen en was er een poosje best vol van. Ik kan me voorstellen dat zo'n vol gevoel niet prettig is als je juist weer natuurlijke trek moet krijgen en daardoor aangemoedigd wordt af en toe iets te eten.

Lever

Ik denk dat die 'volle' drankjes weerstand opwekken, vooral ook omdat ik me van mn zus herinner dat vette dingen niet zo lekker vielen omdat de lever vaak ook wat van de leg is van de pfeiffer... Hopelijk is dat met die poedertjes minder.. Je zou ook lekkere smoothies kunnen maken?
Of ijsjes maken als dat makkelijker eet
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

15-06-2012 om 18:04

Klopt kaaskopje

Vandaar ook mijn eerdere tip om het s'avonds te nemen voor het slapen gaan. Het nadeel is inderdaad dat er weinig trek overblijft om te eten.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2012 om 21:08

Urslau

Ze heeft een doos Abound gekregen. Met sinaasappelsmaak, dus te mengen met sap, of eventueel yoghurt. Ze heeft net een groot glas gekregen (een zakje is voor 250 ml water). Ik heb nog geen mening gehoord

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2012 om 21:22

Fiorucci

In de avond zit ze te vol van het avondeten. Daar kreeg ze buikpijn van.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2012 om 21:22

Mening

Nou ze vindt het beter dan de flesjes. Hoera

Kaaskopje

Kaaskopje

15-06-2012 om 21:25

Mien

dat zou zomaar kunnen. Ik heb er dus 1 geprobeerd en het is echt machtig spul.
We hebben het nu door sap geroerd. Ze zegt dat ze het wel proeft, maar het is te doen.

Kaaskop-en-roefeldochter

Ik vind je een kanjer. Super dat je zo je best doet om aan te sterken en op te knappen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.