Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 00:56

Pfeiffer


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
(Janneke67)

(Janneke67)

29-05-2012 om 10:04

Hoe gaat het vandaag met haar?

Wat een verhaal! Jeetje! Hopelijk gaat het elke dag wat beter!

Wat goed dat je je niet hebt laten afschepen! Zo zie je maar, altijd je gevoel volgen!

tonny

tonny

29-05-2012 om 10:39

Invalarts - triage - weekend - o.t.

hier in huis een geneeskundestudente. Ik vertelde haar het verhaal en helaas, in casussen die zij moet uitwerken komt het geregeld voor: een arts die de patiënt niet kent, niet genoeg voorinformatie ter beschikking heeft en daardoor een onjuiste behandeling begint.

Het verhaal van Kaaskopjes dochter leek haar typisch zo'n casusgeval: zondag, HAP - wist men daar dat ze Pfeiffer heeft? Het is zo belangrijk álle gegevens te achterhalen, natuurlijk moet degene aan de telefoon weten welke vragen beslist niet gemist mogen worden!

Kaaskopje vertelt dat juist haar mededeling over Pfeiffer zo uitermate zinvol bleek toen dochter in het ziekenhuis arriveerde - toen wisten ze waar ze moeten zoeken.

Dat Pfeiffer uiterst nare complicaties kan hebben, beleefden we helaas eerder. Ons buurmeisje is eraan overleden. Andere complicatie dan bij Kaaskopjes dochter, trouwens. Het is gelukkig heel, heel zeldzaam.

Primavera

Primavera

29-05-2012 om 12:21

Kaaskopje en roefel

Kaaskopje en Roefel, wat een enorme schrik! En wat goed van jullie dat jullie zo doortastend gehandeld hebben, dat heeft letterlijk het leven van jullie dochter gered.
Heel veel sterkte gewenst voor het hele gezin en natuurlijk hoop ik ook op een voorspoedig herstel van jullie dochter.
Groeten Primavera

Jeeeetje!

kaaskopje, Roefel,

Wat een verhaal!!!!Onvoorstelbaar. Pff. Door het oog van de naald.

Heel veel sterkte met het fysieke herstel van dochter & het bijkomen van de schok voor jullie alle 3....

Ingrid

Irene

Irene

29-05-2012 om 13:54

Sterkte!

Wat een onvoorstelbaar, gruwelijk verhaal. Echt een nachtmerrie. Ik denk dat het los van het fysieke herstel, ook wel de nodige tijd zal duren voor zowel jullie dochter als voor jullie om hier geestelijke van te 'herstellen'. Maar voel je gesterkt door jullie goede intuïtie en doortastende optreden. Jullie weten nu: als het nodig is, doen jullie dat wat er moet gebeuren zonder in paniek te raken. Super!
Ik hoop en duim dat jullie dochter voorspoedig herstelt en het gebeuren een plaats zal weten te geven. Heel veel sterkte!!

toja

toja

29-05-2012 om 14:13

Sterkte

Voor allemaal. Hopelijk gaat het snel beter.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sterkte!

Jemig, lees het nu pas allemaal. Wat een schrik Kaaskopje!! Ik vrees dat jullie straks, als alles wat gekalmeerd is, nog het nodige te verwerken hebben... Het had zoveel kanten op kunnen gaan, daar moet je niet teveel bij stil willen staan denk ik. Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Heel veel sterkte gewenst met alles, n@nny

Gerdina

Gerdina

29-05-2012 om 14:28

Kaaskopje en roefel

Wat een schrik voor jullie. En zoals anderen ook zeiden: wat goed dat jullie zo doortastend hebben opgetreden! Ik hoop dat ze snel opknapt, ook van de Pfeiffer. Sterkte ook met het erwerken van alles!

Pfff

Kaaskopje, ik begon zojuist van onder naar boven te lezen door de lijst met berichten en begreep al snel dat er iets ernstigs moest zijn gebeurd met je dochter. Toen ik las hoe ze net op het nippertje gered is kreeg ik het helemaal koud.

Heel veel sterkte voor jullie en ik hoop dat je dochter weer snel opknapt.

Chris

Lietje

Lietje

29-05-2012 om 18:34

Kaaskopje

Lieve Kaaskopje,

Heel veel sterkte, ook voor Roefel je oudste dochter.
We duimen voor en denken aan je jongste.
Lietje

Ongelofelijk!

Jeetje, ook ik schrik ervan! Door het oog van de naald gekropen en door snel en doortastend optreden van jullie nog bij jullie!
Heel veel sterkte en geniet, geniet van het feit dat ze er nog is!

Isabella

Isabella

29-05-2012 om 20:00

Kaaskopje en roefel

Vroeg me net af waarom er toch zo ontzettend veel gereageerd was op Pfeiffer. Dus nu pas het hele verhaal gelezen. Wat verschrikkelijk, ik moest er bijna van huilen. Kaaskopje en Roefel heel veel sterkte en beterschap met julli dochter.

Overigens is Pfeiffer helemaal niet zo onschuldig als vaak gedacht wordt. Mijn man heeft het op volwassen leeftijd gehad en heeft hiervoor zelfs in het ziekenhuis gelegen. Zijn gezicht (vooral oogkassen en hals) zwol op en hij had veel pijn. Doordat de lymfklieren in zijn oksels zo groot als pingpongballen werden, werden de zenuwen van zijn armen afgekneld wat helse pijnen veroorzaakten en verlammingsverschijnselen gaf. De opgezette lymfklieren rondom zijn longen zorgden ervoor dat hij het erg benauwd kreeg. Het was een hele nare periode en het herstel heeft maanden tot een jaar geduurd.

Kaaskopje en gezin

Jeetje wat een schrik en wat een heftige situatie. Fijn dat het nu de goede kant op gaat.
Heel veel sterkte én beterschap
groetjes, Sonja

Puck

Puck

29-05-2012 om 21:35

Wat een schrik

Tjonge, ik lees je verhaal nu pas. Wat een engstige dagen hebben jullie acher de rug en fijn dat het weer goed gaat. Sterkte!

Jeetje

wat een naar bericht. Wat een schrik! natuurlijk zijn jullie super blij dat je je meisje nog hebt. Wens jullie alle sterkte en beterschap toe.

Pham

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2012 om 23:20

Nasha

Roefel heeft vandaag met de huisarts gesproken. Hij heeft zijn hart gelucht. De huisarts gaf aan dat er zéker een terugkoppeling gaat volgen naar de hap en hij komt ook nog bij ons thuis als Elvira uit het ziekenhuis is ontslagen, om er nog over door te praten. Ik hoop dat degene die vond dat we dochter maar achterop heeft gezet hoort wat er gebeurd is en het voortaan uit haar hoofd laat om te zeggen dat het niet hun probleem is als een patient geen auto heeft!

Kaaskopje

Kaaskopje

29-05-2012 om 23:35

Janneke67

Ik was mij afgelopen twee dagen heel erg bewust van het belang van intuïtie. Als ik er bij stilsta wat er gebeurd was als we ons gevoel hadden genegeerd dan word ik er nog helemaal naar van.

Tonny

Tonny

29-05-2012 om 23:43

Huisarts gesproken

Goed joh, dat roefel jullie verhaal kon vertellen, het is enorm ingrijpend en deze dagen zullen jullie nooit vergeten, het is geweldig dat het allemaal zo goed is afgelopen, je maag draait om als je alle risico's beseft. Brr. . Hoe is het met oudste dochter, het is voor haar toch heel wat dat er zoveel gaande was terwijl zij elders was. En hoe is het nu met de patiënte.? Veel sterkte!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 00:01

Oh ja.. hoe gaat het vandaag?

Ze ligt nog op de Medium Care. Het eten lukt nog niet erg, ze slaapt slecht, ze is heel erg moe. Reden dus om haar nog niet naar een gewone verpleegafdeling te laten gaan. Dat wordt morgen opnieuw bekeken. Zelf vindt ze het eigenlijk wel fijn dat ze nog een dagje aan alle apparatn ligt. Het geeft haar een veilig gevoel.

Kiki

Kiki

30-05-2012 om 00:06

Ik vind het goed dat je je verhaal kwijt kunt

bij je huisarts, ik hoop echt dat dat goed teruggekoppeld gaat worden naar de HAP. Ik was echt geschrokken van de reactie, dat het niet hebben van een auto jouw probleem zou zijn.

Ik ben ook blij dat je dochter weer iets beter is! Ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is en jullie het een plekje kunnen geven! (hoewel dat waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan is)

Wat beangstigend!

Ik lees het nu pas...wat zijn juliie een kanjers zeg, dat jullie ten eerste WISTEN over deze complicatie, en dat jullie je niet lieten afschepen door de HAP.

Ik vind het hele verhaal wel enorm beangstigend...als ik in Nederland ben heb ik ook geen auto en de HAP is 45 minuten fietsen...wat een schandalige opmerking over het niet hebben van een auto! Geeft het vertrouwen in de medisxhe zorg wel een enorme dreun.

Ik hoop dat je dochter weer zo snel mogelijk op haar pootjes terecht komt, en ontzettend bedankt dat je dit allemaal deelt,ik heb er iets waardevols bij geleerd!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 00:47

Tonny

Oudste heeft het er heel erg moeilijk mee. Dus huilen en nog eens huilen toen ze ons zag. Ze vond het ook heel erg eng om haar zus voor het eerst te zien. Vanwege de aanblik van dat arme kind in haar bed met allerlei slangetjes en bliebgeluiden van de apparaten. Ze wordt heel veel gebeld door vrienden die willen weten hoe het gaat.
Ik had het net nog met haar over al die aandacht. Het vreemde van een situatie als dit is dat ik wel besef hoe dit af had kunnen lopen, maar dat gebeurt me en ik kan er weinig aan doen. Ik zit er gewoon middenin. Door alle reacties, hier op OO, collega's, haar vrienden van school/werk/vereniging die op dit hele verhaal zijn gekomen, ben ik gaan beseffen hoe groot de impact is op alle mensen die ons kennen en daar ben ik op mijn beurt ontzet door, alsof ik door een vergrootglas zie hoe dit afgelopen had kunnen zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 01:03

Lief van jullie

al die reacties!

Jet Burg

Jet Burg

30-05-2012 om 06:07

Sterkte!

Jeetje wat heftig! Heel veel sterkte!

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2012 om 07:15

Kaaskopje

Zou je dochter het leuk vinden om een kaartje te krijgen, jeweetwel,het bekende OO bombardement aan kaarten?)

hapster

hapster

30-05-2012 om 08:09

Auto

Als eerste kaaskopje, wat een geluk dat het zo goed is afgelopen, en dat is echt dankzij jullie alerte ingrijpen. Bij jullie HAP zijn er ernstige steken gevallen in de triage en daar moeten jullie zeker op terugkomen! Ineens ernstige pijn links (of rechts) boven in de buik bij iemand met Pfeiffer in het acute stadium moet alarmbellen doen afgaan.
Maar...het begint nu een beetje over het al of niet hebben van een auto te gaan, en daarin heeft de HAP wel gelijk, dat is niet de verantwoordelijkheid van de HAP. Het gaat erom of iemand medisch gezien in staat is om te komen of niet. Is dat medisch gezien mogelijk, dan is het regelen van vervoer voor de patiënt. Het is niet zo dat er een visite wordt afgelegd bij iemand die qua medische conditie naar de HAP kan komen/gebracht kan worden, maar er is geen auto in het gezin, een ander gezinslid heeft de auto mee, de band is lek of de brug staat open. Dan moet de hulpvrager zelf iets verzinnen. Dat kan zijn lopend of op de fiets, en als dat niet kan de buren vragen of een taxi bellen, maar daar gaat de HAP verder niet over.
Bij jullie was het zo dat de patiënt medisch NIET in staat was naar de HAP te komen, ook niet als jullie wel een auto hadden gehad was eigen vervoer een heel slecht idee geweest. Dáár ging het heel erg mis in de triage, dat staat los van autobezit. Met alle meeleven wil ik dat voordat het draadje daar verder over gaat toch even rechtzetten.

En hoe is het met jullie zelf?

Dat vraag ik me eigenlijk af...........Hebben jullie het kunnen regelen op het werk? Zijn jullie niet doodop? Slapem jullie wel enigzins? Eten jullie wel fatsoenlijk? En andere dochter? En zit die niet toevallig in een rotperiode qua school zodat ze haar hoofd erbij moet houden en zich nu niet kan concentreren?
En verder, kan je wat er gebeurd wel allemaal bijbenen in je hoofd? Het enigzins 'aan'? Heb je mensen om je heen die je praktisch gezien steunen? Je een pannetje eten brengen of je dochter heen en weer rijden etc.?
Misschien kunnen o.o. ers om jullie heen die in de buurt wonen wat in praktische zin voor jullie doen? En niet te snel nee zeggen....jullie hebben je tijd nodig nu voor andere dingen dan eten koken of fietsen op en neer, alleen al voor het verwerken en je hoofd erbij houden ....
Daar moest ik dus gisterenavond de hele tijd aan denken. Hoe gaat het met kaaskopje en roefel en gezonde dochter?
groeten albana

tonny

tonny

30-05-2012 om 08:56

Toch is het apart ( auto etc)

dat ervan uit wordt gegaan dat 'iedereen' een auto ter beschikking heeft en/of iemand die kan rijden of een auto uitlenen, in geval van nood.

In situaties waarin je de HAP nodig hebt, ben je meestal niet in de gelegenheid om op je gemak met het OV inclusief overstappen etc te komen, én OV rijdt 's nachts meestal niet.
Taxi's komen ook niet overal even snel.

Dan was een ouderwetse huisarts van 25 jaar geleden die 'gewoon' (nou nee, zo gewoon was dat niet) naar je toe kwam als je bv. een klein ziek kind en geen auto had, achteraf bezien een fantastische luxe.

Hap, auto, dokter

Ik heb een telefonisch onderhoud gehad met de huisarts. Deze was op dat moment redelijk op de hoogte.Zodra dochter ontslagen is uit het ziekenhuis komt hij langs om samen een evaluatie te maken van het verloop van de gebeurtenissen. In het telefoongesprek heeft dokter aangegeven dat dit absoluut een leermoment voor de hap is en hij dan ook een terugkoppeling gaat maken.
Citaat van hapster `Maar...het begint nu een beetje over het al of niet hebben van een auto te gaan`,met jullie welnemen, laten we dit draadje beperken tot de toestand van dochter. Uiteraard is elke inbreng, en zeker van mensen die vakmatig een bijdrage kunnen leveren over wel of niet juist handelen van de hap, welkom, maar het lijkt ons nuttig dat in een andere discussie op het forum te doen.

tonny

tonny

30-05-2012 om 09:01

Je hebt gelijk roefel

goed om daar een ander draadje over te starten.

Alle goeds gewenst deze nieuwe dag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.