Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2012 om 00:56

Pfeiffer


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

30-05-2012 om 09:02

Jeetje

Lees het nu pas. Wat een schrik zeg, gelukkig is het goed afgelopen. Beterschap gewenst voor jullie dochter.

Hoe gaat het met ons

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.(voor mij in ieder geval, kaaaskopje moet haar ervaring zelf uiten)
Voortdurend spookt het door het hoofd hoe verschrikkelijk fout dit had kunnen aflopen. De film draait constant door, dochter liggend op de vloer, de onmacht die je voelt om wat voor haar te kunnen betekenen, de vraag wat gebeurt hier, wat is er aan de hand.
Iedere keer bij het vertellen stokt het verhaal bij het moment dat de chirurg vertelt `Je krijgt je kind terug`, brok in de keel, tranen, elke keer opnieuw het besef wat een ongelofelijke mazzel we hebben gehad.
Werk~ dinsdag thuisblijven was zorgverlof, rest van de tijd kost ons vakantieuren, maar gelukkig wil iemand van de OR zich hard voor ons maken of daar niet een andere mouw aangepast kan worden.
Praktisch~ de hele dag pendelen tussen huis en ziekenhuis, gauw een maaltijd in elkaar flansen en weer naar dochter, mensen op de hoogte houden, via de sociale media aangegeven dat teveel bezoek momenteel niet gewenst is, kortom hectisch.

Tineke

Tineke

30-05-2012 om 10:01

Rustig aan

Het is en blijft een toestand, iedereen is zich het leplazerus geschrokken, en alles bij elkaar brengt het heel veel gedoe met zich mee. Dus 'rustig aan' waar mogelijk is.
Ondertussen houd ik mijn dochter nu extra scherp in de gaten, ook pfeiffer, steeds opnieuw ziek, nu ook weer 'zielig op de bank'.
Ik wens jullie heel veel sterkte, met een nieuwe portie beterschap voor dochter. Ook zij hoeft het beter worden niet te overhaasten, rustig aan!

kamille

kamille

30-05-2012 om 10:19

Jemig roefel en kaaskopje!

Ik weet zo ongeveer wat Pfeiffer is vanwege gevallen in mijn omgeving, maar geen moment heb ik geweten dat dat zulke complicaties kon opleveren!
Roefel, complimenten dat jij zo ontzettend scherp hebt gereageerd in die situatie! Ik kan me goed voorstellen dat je (en Kaaskopje) behoorlijk uit het lood bent nu, het is ook niet niets! Ik ben blij dat wat er gebeurd is serieus wordt opgepikt, het zal je verdomme overkomen!
Ik wens jou en je partner & andere dochter heel veel sterkte de komende tijd, en schroom niet om contact op te nemen voor een gesprek met de huisarts als je behoefte hebt om je hart te luchten over wat er is gebeurd. Daar zijn ze ook voor, die mensen!
En verder wens ik je dochter natuurlijk een spoedig herstel toe!

Na alle kaarsjes bij v&v hier eens kijken

En dan lees je dit hele verhaal. Wat een angst. Wat een schrik. Gelukkig is ze er nog. Dankzij jullie kordate optreden.
Heel veel sterkte!

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2012 om 10:28

Roefel

Het is heel zwaar, de dejavu's, het besef hoe het anders had kunnen gaan....schroom niet om hulp te vragen bij de huisarts voor de nasleep.

Jade

Jade

30-05-2012 om 11:55

Goeie genade!

Heel veel sterkte voor jullie allemaal. De ergste nachtmerrie was bijna werkelijkheid......gelukkig is ze er nog.

Dikke knuffel!!

Marjoleine64

Marjoleine64

30-05-2012 om 12:57

Gelukkig goed afgelopen

ik lees dit bericht nu pas, en ben wel heel erg geschrokken. Nooit geweten dat Pfeiffer zulke complicaties kan geven. Gelukkig hebben jullie goed gehandeld, en is alles goed afgelopen. Ik hoop dat jullie dochter weer snel thuis is!
Marjoleine

Gijsbertha

Gijsbertha

30-05-2012 om 13:55

Heel veel

sterkte en beterschap. Ook voor jullie ouderers en zus veel kracht toegewenst.

Veel sterkte!

Totaal koud geworden na het lezen van deze lange draad. Wat een ongelooflijke schrik en wat hebben jullie snel en adequaat gereageerd, zeg. Roefel, ik kan me helemaal voorstellen dat je het steeds weer voor je ziet, dat de rust in je hoofd maar moeilijk te vinden is. Alle sterkte voor jullie! Ook voor jullie oudste, wat moet ze verschrikkelijk geschrokken zijn...

Kaarten

Iemand opperde het idee van een "kaartenbombardement". Ik weet niet of jullie dat willen, Kaaskopje en Roefel, maar als jullie dat wel een prettig idee vinden, wil ik wel weer voor doorgeefluik spelen. Stuur me dan maar een mailtje met het adres op [email protected]. Bij bevestiging in deze draad kan iedereen me daar dan mailen en geef ik het adres door.

Kaaskopje

Wat een akelig verhaal en wat fijn dat het nu weer beter gaat. Gelukkig dat jullie zelf zo doorgezet hebben. Beterschap!

Julie

Julie

30-05-2012 om 15:45

Heel veel sterkte en...

Heel veel sterkte, jullie! Het is goed afgelopen, maar dat wil niet zeggen dat dit niet heel heftig was. Daar zal je nog wel flink tijd voor nodig hebben om dat te verwerken.

Naar aanleiding van dit verhaal heb ik het telefoonnnummer van de HAP op een zichtbare plaats opgehangen. Ik realiseerde me opeens dat ik niet weet hoe ik in paniek reageer, laat staan dat ik het nummer dan weet.

Tineke

Tineke

30-05-2012 om 15:48

Julie (o.t.)

Als er iets waardoor je in paniek bent, en acuut een dokter nodig hebt, dan leert juist deze ervaring dat je 112 moet bellen. Dat nummer ken je vast wel uit je hoofd!

Fiorucci en genista

Ik kan me niet voorstellen dat Kaaskopje en-of dochter hier bezwaar tegen hebben, LAAT MAAR KOMEN.

Julie

Julie

30-05-2012 om 15:51

Kaatje (ot)

Ja, daar heb je ook weer gelijk in.

Genista

ER is mail....

mix

mix

30-05-2012 om 17:20

Wat een lief idee van je fio

om kaartjes te laten sturen!

Wie een kaart sturen wil...

...die kan mij mailen op [email protected] dan krijg je het.

Fiorucci

Fiorucci

30-05-2012 om 18:10

Mix

Ja, we doen dat wel vaker hier op OO en ik kan me voorstellen dat zo'n kaartenzee misschien wel een beetje helpt.

Zo echt wel dat dat helpt

Kaartjes krijgen is dan zooo fijn.
Hop, ik ga je mailen Genista!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 21:57

Albana en allemaal uiteraard

Wat ontzettend aardig dat jij je daar druk om maakt!
Ik ben ontzettend moe. Hoe doen mensen dat als zo'n situatie wéken duurt? Maar vandaag merkte ik al wel dat het hektische er een beetje af gaat nu. Het gaat beter, elke dag een stukje, dus dat ontspant ook al.
Als ik het even bij mijzelf hou, dan weet ik uit ervaring dat ik heftige gebeurtenissen aardig 'ter plekke' kan verwerken. Over het algemeen komt er niet weken later nog een heftige na-reactie. Bij Roefel is dat juist vaak wel zo. Eerst sterk zijn voor de rest en dan ikzelf. Ik kan zeggen dat hij dat niet hoeft te doen, maar dat zit er nu eenmaal in. Ik maak me wel een beetje zorgen over de na-reactie van dochter. Als ze thuis komt en weer in haar eigen bed moet. Misschien valt het mee, maar ik hou er rekening mee dat ze dat moeilijk gaat vinden.
Gezonde dochter is er veel mee bezig, maar kan zich ook ontspannen. Ze is vandaag gewoon lekker gaan winkelen met vriendin. Later is ze met een andere vriendin (van beide dochters) op bezoek geweest bij haar zus.
Wat het eten betreft maken we er niet echt kunstwerkjes van, maar dat zit wel goed.
Op school is gezonde dochter voor wat ik ervan begrijp er bijna doorheen. Ze moet nog wel stage lopen. Ik heb niet de indruk dat school te lijden zal hebben door deze week. Ze heeft al wel heel lief aangeboden om ook mee te draaien in de opvang als zieke dochter thuiskomt. Dat zal ons wel helpen om er een mooi schema van te kunnen maken.
Als de zieke dochter naar huis mag, neem ik gewoon een keer de taxi. Dat is geen probleem.
Ze mag zoals het er nu naar uitziet na het weekend naar huis. Maar dat kan per dag veranderen.
Ik ga waarschijnlijk vrijdag weer aan het werk. Dan werk in vrijdag en zaterdag en ben maandag thuis. Dus dat zou mooi uitkomen. Verder wordt er zorgverlof voor ons aangevraagd. We hebben dat vandaag allemaal doorgesproken op ons werk. We zijn er even heengegaan om dit te bespreken en onze collega's even te zien. Die leven natuurlijk ook heel erg mee. Als we allebei zorgverlof aanvragen kunnen we elkaar afwisselen. Daar redden we het volgens mij wel mee. Onze teamleidster is zeer bereid om het onderste uit te kan te halen voor ons. We moeten maar even zien hoe dat zich ontwikkelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 22:03

Kaartenbombardement

Roefel heeft hier al op gereageerd, maar ontzettend leuk! Haar medepatiënten op de andere afdeling zullen uit hun bed rollen van verbazing) Haar voeteneind hang nu al vol met ballonnen, waarvan 1 met muziek die niet mag gaan spelen, maar dat natuurlijk wel doet.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 22:09

Egel!

Ik reageer hier op je vraag of ze al praat. Ja. Zodra de beademingsbuis uit haar keel mocht praat ze weer. Alleen heeft ze wel een beetje moeite met praten omdat ze steeds een hele droge mond heeft. Daardoor is haar tong ook stuk gegaan.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-05-2012 om 22:11

Oh ja

De verpleegkundige vertelde dat dochter enorm geslapen had vanmiddag. Eindelijk kwam het er dus blijkbaar van om een paar uurtjes slaap te krijgen. Ze zag er ook wat uitgeruster uit. Heel fijn.

Allemachtig

Lees net de hele draad en mijn hart zit in m'n keel. Wat een ongelooflijke schrik! Fijn om te lezen dat het langzaam de goede kant op gaat met jullie dochter, maar pfff, wat een verhaal... Het besef dat het zo penibel is geweest; ik ben er stil van. Wist ook niet van de mogelijkheden van deze complicaties, wat een geluk dat jullie dat wel wisten en zo alert waren.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal!

Snuggle's

Snuggle's

30-05-2012 om 23:53

Zo hé

Deze draad had ik dus ook gemist, maar alsnog heel veel sterkte. Ook ik had nooit van deze complicatie gehoord! Wat goed dat Roefel 112 heeft gebeld en wat goed dat Kaaskopje nog gezegd heeft dat ze Pfeiffer heeft, dat heeft vast kostbare tijd gescheeld!
Wat fijn dat het de goede kant op aan het gaan is.

Bellefleur

Bellefleur

31-05-2012 om 09:23

Kaaskopje, roefel

Ik ben opgelucht dat het de goede kant op gaat. Wat een achtbaan van emoties! angst, woede, opluchting, zorg. Ik ben blij dat jullie leidinggevende z'n best doet om het zorgverlof goed te laten lopen. En ik ben ook blij dat de HAP teruggebeld heeft. Dat is, denk ik, heel belangrijk voor het verwerken van alles. Schroom niet om professionele hulp te vragen om dit alles te verwerken. Voor dochter en gezonde dochter en voor jullie als ouders. Ondertussen moeten jullie de trots op wat jullie gedaan hebben niet laten verdwijnen!

Kaaskopje en familie

Even twee dagen niet op het forum geweest en nu zie ik dit. Jeetje, wat een schrik. Heel veel beterschap voor je dochter gewenst en heel veel sterkte voor jullie!

skik

Jullie ook belangrijk

Deze achtbaan van emoties maakt dat je w.s. té weinig aan jezelf denkt. Terwijl het juist nú belangrijk is om dat eventjes te doen. Want jullie moeten op de been blijven en hebben je energie hard nodig, voor jezelf, voor zieke dochter, voor je andere dochter en zelfs voor je omgeving.
Dus probeer zo nu en dan 'rust' te pakken of ontspanning, goed te slapen, goed te eten, hulp aan te nemen, ook al kan je het best zelf....
Dat is moeilijk, maar toch hard nodig. Ook voor als je dochter weer thuis is, dit is een heel zware dobber...Jullie zijn de steunpilaren nu en die moeten stevig zijn van constructie
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.