Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Eppie

Eppie

27-09-2010 om 22:36

Pfeiffer zonder moe?

Kan je Pfeiffer hebben zonder moe te zijn? Mijn dochter heeft een aantal gezondheidsklachten, maar ze is ontzettend energiek en heeft een betere conditie dan ooit. Vanmorgen is er bloed geprikt. Ik hoorde de huisarts opperen dat het misschien Pfeiffer zou kunnen zijn, maar dat weerlegde ik omdat ze zo energiek is. Maar eenmaal bij de prikker zag ik dat hij toch Pfeiffer had aangekruist. Nou blinkt mijn huisarts niet uit in luisteren naar zijn patienten, in tegendeel. Dus misschien/waarschijnlijk is mijn opmerking tegen het enorme bord voor zijn kop aangestoten en niet aangekomen. Of heb ik het mis en kan het wel Pfeiffer zijn?

Eppie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja kan

Sterker nog, bij de tijd dat kinderen 5 zijn heeft 95% pfeiffer gehad zonder dat de omgeving iets opviel. En de eerste weken dat je pfeiffer hebt, ben je niet perse zo moe. Ik heb 3j pfeiffer gehad en had het waarschijnlijk al toen ik zwanger was. Hoe ouder je het krijgt, hoe meer last je er van hebt. Goed dat je ha niet luisterde, want het is een onderzoekje van niets en uitsluiten is ook een mogelijkheid toch ? Helaas kan je altijd weer pfeiffer krijgen als je afweer laag is.

Eppie

Eppie

29-09-2010 om 23:17

Ja maar judith

Dat weet ik wel. Maar de mensen die het wel hebben gehad, maar niets gemerkt, die hebben toch helemaal geen symptomen gehad? Die zijn toch helemaal niet ziek geweest?

Eppie

Kari1

Kari1

30-09-2010 om 11:49

Nee eppie

Pfeiffer is gewoon een virusinfectie. Kan klachten geven (zoals koorts, keelpijn, opgezette lymfklieren, etc.) in allerlei gradaties, van niets merken tot een licht verkouden gevoel tot doodziek. Net als bij veel andere virussen. Veel Pfeiffers worden niet als zodanig herkend maar weggezet als mijn kind is alwéér verkouden. En dat geeft niks, waarom zou je van elke ziekte/verkoudheid moeten weten welke specifieke naam het bewuste beestje déze keer nu weer heeft?
En na een virusinfectie kun je in enkele gevallen meer tijd nodig hebben om te herstellen en langer moe blijven dan verwacht, dat heet dan postvirale moeheid. Dat kan na een Epstein-Barr virus infectie maar ook bij veel andere virussen. Net zo goed als de meeste mensen na een EBV infectie helemaal niet aan postvirale moeheid lijden maar snel weer de oude zijn, of ze nu wel of niet iets van de infectie hebben gemerkt.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.