Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Pffff

Ik ben er op het moment nogal koel onder, maar wellicht onderschat ik het? We weten nl niet precies hoe hij zal reageren als hij daadwerkelijk pinda in zijn mond krijgt.

Goede tips voor school, alhoewel het gelukkig nog jaren duurt. Ik woon trouwens in Engeland en de school van oudste is al noot-vrij. Hier eten de kinderen allemaal op school en degene die zelf eten meenemen moeten zich daaraan houden. Ook geloof ik dat er een goed protocol is, maar dat zien we tegen die tijd wel en hopelijk zijn we er dan ook aan gewend.

Wat ik niet zo goed weet is hoeveel we ons leven moeten aanpassen. Nooit meer naar de Chinees/Thai bijvoorbeeld, of heel erg oppassen wat hij eet? Epipen binnen minuten or seconden bereik? Wij zijn zondag uitgenodig bij vrienden, moet ik die nu emailen om te vragen of ze er rekening mee willen houden terwijl zoon waarschijnlijk gewoon iets van thuis eet? Moet ik hem zo'n allergie armbandje omdoen?

't Is dat het zo'n heerlijk ventje is, anders had ik hem allang geruild voor een exemplaar met minder medische problemen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Poppy

Poppy

01-03-2013 om 13:58 Topicstarter

Oeps forumbeheerder

Deze hoorde bij het draadje hierboven over pinda allergie.

Marianne

Marianne

01-03-2013 om 14:33

Epipen

Seconden, geen minuten. Die tijd heb je gewoon niet. Ik geloof dat binnen drie minuten de boel toegediend moet zijn. Pakken, dop eraf en door de kleding heen in bovenbeen toedienen. Daar houdt hij als je het goed doet een flinke blauwe plek aan over want het pinnetje moet er wel uitschieten. Je kan die pen niet in de auto laten liggen oid. Een collega van me had hem voor zichzelf op haar bovenbeen geplakt, iedereen was daar van op de hoogte en kon het toedienen.
Ik zou persoonlijk niet naar de Thai gaan en me goed laten informeren wat een veilig restaurant is. Pinda-allergie is veel voorkomend en er is daarom gelukkig veel informatie te vinden. Het meest handig is om je kind te trainen geen voedsel van anderen aan te nemen tenzij uitdrukkelijke toestemming van.. vul maar in. Dat de school nootvrij is is natuurlijk geweldig. Je kan een allergie wel opbouwen,vandaar het advies om sterke allergenen te vermijden.

Poppy

Poppy

01-03-2013 om 23:08 Topicstarter

Marianne

Dank je, ik ga een tasje me benodigheden samenstellen en altijd meenemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.