Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Esmeralda Kuipers

Esmeralda Kuipers

22-03-2010 om 13:06

Pijn bij plassen

Hallo,

Onze dochter Anne van bijna 4, heeft vaak last van pijn bij plassen en een rode vagina. Zijn al vaak naar de huisarts geweest en de nodige zalfjes gekregen. Ook potjes urine gebracht om het te onderzoeken, maar haar urine is gewoon goed.
Het enige wat we nog kunnen doen, is misschien naar een kinderarts gaan om haar eens helemaal goed te laten onderzoeken. Soms denken we ook dat ze niet pijn heeft, maar de angst om pijn te hebben heeft. Komt dit jullie bekend voor?
Tips, advies, of gewoon een reactie vanwege ervaring is welkom!

Groetjes Esmeralda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

22-03-2010 om 13:14

Wat voor zalfjes?

Hoi Esmeralda,
Wat voor zalfjes heeft ze gekregen ?
Het klinkt als een schimmeltje.
M.

Esmeralda Kuipers

Esmeralda Kuipers

22-03-2010 om 13:21

Zalfjes

Wij dachten eerst ook aan een schimmel, maar dat was het volgens de dokter niet. We mochten het insmeren met Bepanthen en hebben nu op zijn advies Derma Cure gehaald. Gewoon bij de DA. Creme voor schimmels vd huid.

Agchie

Agchie

22-03-2010 om 13:36

Onze dochter ook

Onze dochter had/heeft precies hetzelfde. Bij haar ook vaak rood en pijnlijk. Zij noemt het dat ze weer last van prikplas heeft !

Wij smeren hier met een zalf tegen schimmelinfecties en dun met sudocreme. Daarnaast is het bij ons een stuk verbeterd sinds ik alle ondergoed op minstens 60 graden was. Eerder waste ik het ook wel vaak op 40 graden!

Sterkte!

Agchie

angel3

angel3

22-03-2010 om 13:43

Ook jeuk?

onze dochter heedft dit ook bij vlagen en het is geen blaasontst. Maar zij heeft ook jeuk.
Ik was nu al haar ondergoed op 60 graden met Neutral ongeparfumeerd en dat gaat veel beter. Bij ons ligt het aan het wasmiddel

Zelf

ik heb er zelf last van als ik onderbroeken met verkeerde zeep en/of te koud was.
Met wassen op 90 graden en met neutral of robijn (en natuurlijk geen wasverzachter) heb ik nergens last van.

Zelf wasmiddel maken

Als je neutral te duur vindt is het misschien een optie om zelf eens wasmiddel te maken van marseille zeep. Deze zeep is bijzonder huidvriendelijk, wordt zelfs geadviseerd bij mensen met eczeem en psoriasis en is héél goedkoop vergeleken met merkwasmiddelen. 't Is misschien het proberen waard. Google maar eens op marseille zeep en wasmiddel...

Massi Nissa

Massi Nissa

22-03-2010 om 19:18

Geen zeep

Hier ook een driejarige met heel gevoelig 'voorkantje'. Ze gilt echt als er per ongeluk zeep in of rond haar vagina terecht komt. Ik doe dus heel voorzichtig met zeep en shampoo. Ondergoed was ik standaard op 60 graden, ze heeft nog wel eens een klein ongelukje.
Groetjes
Massi

Esmeralda Kuipers

Esmeralda Kuipers

22-03-2010 om 19:50

Pijn bij plassen 2

Allemaal heel erg bedankt! Helemaal niet bij stil gestaan dat het dat zou kunnen zijn!!!... Ik ben zelf ook allergisch voor bepaalde wasmiddelen en wasverzachters, dus dan zou mijn dochtertje dat misschien ook wel hebben. Het simpelste zijn we gewoon vergeten. Vreemd ook dat artsen daar niet bij stilstaan....In ieder geval die van ons dan...Nou heb meteen manlief naar de winkel gestuurd voor de Neutral en gaan vanavond maar een onderbroekenwasje doen op 60 of 90 graden. Ik hou jullie op de hoogte!
Nogmaals bedankt!

Grtz!

Puck

Puck

22-03-2010 om 20:09

Ach esmeralda, artsen

"Vreemd ook dat artsen daar niet bij stilstaan" Tja soms is iets zo logisch dat er overheen gekeken wordt. Een familielid kwam met steeds weer blaasontstekingen bij de uroloog terecht. Allerlei onderzoeken, niets hielp, ab op ab-kuur en iedere keer weer. Tot een vriendin vroeg: hoe veeg jij je af. Bleek ze dus de verkeerde kant op te vegen..... Dat veranderd en sindsdien geen blaasontstekingen meer gehad. Loop je dus een half jaar mee bij de uroloog...

Yvon Meijer

Yvon Meijer

22-03-2010 om 21:39

Te hard afvegen

Mijn dochter, zelfde leeftijd, heeft ook vaak pijn bij t plassen. Ik kwam er achter dat als ze zelf afdroogt, na het plassen, met wc-papier dat ze dan veel te hard en te lang veegt. Als de huid dan een beetje kapot is en er komt urine langs dan doen dat wel pijn ja. Dus dat is ook iets om in de gaten te houden.

Ook afscheiding?

Dan zou het ook nog "witte vloed" kunnen zijn, http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/147/Witte-vloed.html
Hier had ik als kind veel last van. Ik mocht dan een tijd geen suiker eten, en dan ging het weer over...
En idd nooit wassen met zeep of douchespullie. Alleen met water...
Succes ermee,

groetjes lunamaya

marie

marie

23-03-2010 om 16:08

Wormpjes?

hallo
Klinkt misschien gek, maar heeft ze misschien last van wormpjes? Dat jeukt natuurlijk en het kan dat ze dan bijvoorbeeld in de slaap daar gaat krabben. Onze dochter had daar als kleuter namelijk ineens last van. Na een wormenkuurtje was de roodheid bij de vagina ook ineens over.
Zonder onderbroek slapen schijnt ook te helpen heb ik wel eens gehoord, kun je ook eens proberen?
En natuurlijk ondergoed minstens op 65 graden wassen (gaan de 'beestjes' goed dood) en GEEN wasverzachter gebruiken! (daar krijgen wij al jeuk van, als we de fles opendraaien).
succes

Esmeralda Kuipers

Esmeralda Kuipers

23-03-2010 om 18:41

Thanx

Thanx tis al opgelost!
Grtz

Esmeralda Kuipers

Esmeralda Kuipers

23-03-2010 om 18:43

Thanx

Thanx! Maar waren geen wormpjes. Lag aan wasmiddel.
Grtz

Zeep en wasmachine

Savon de Marseille is gewoon een dure naam voor gewone zuivere zeep (en daarom betaal je je er ook blauw aan).
Het gaat gewoon om pure zeep, met een ph van minimaal 9.
Als je zelf gaat wassen kun je even goed de oude vertrouwde Sunlight nemen, even goed als Marseillezeep.

Of eigenlijk verder wat voor zeep dan ook, zelfs zelfgemaakte van olie en loog.

Het kan alleen niet in de Nederlandse trommelwasmachines, omdat het veel te veel schuimt. Je zult dan dus ook met een ander soort wasmachine moeten gaan wassen, zonder trommel, amerikaans soort of een velo.

Marseille zeep

is misschien ongeveer hetzelfde als sunlight zeep, maar het is helemaal niet zo duur (vind ik).

Hoe kom je er trouwens bij dat het zo schuimt? Ik vind het helemaal niet zo sterk schuimen.

En dan nog iets

als je de zeep in zo'n wasbolletje stopt en dus rechtstreeks in de trommel doet én azijnscheutje als wasverzachter is er toch geen probleem voor je wasmachine?

Net even gegoogled, de marseille zeep is precies 10 cent duurder dan de sunlight dus dat valt nogal mee!

Hoogschuimend

Marseille en Sunlight vallen onder de zg. 'hoogschuimende' zepen. DIe kunnen je machine beschadigen, maakt niet uit of je het in een bolletje o waar dan ook in de machine stopt.
Staat ook gewoon in de gebruiksaanwijzing van de machine/

In Frankrijk kun je Dixan avec Savon du Marseille kopen, maar dat is natuurlijk gewoon verlakkerij, dat heeft alleen het luchtje van die zeep maar.

Hoogschuimende zepen, zoals Marseille, Sunlight, Lux etc kun je alleen voor de handwas gebruiken.

Nou dirksmamma

wat stom dat je dan op verschillende sites juist het advies tegenkomt om zeep te gebruiken als wasmiddel.

Enne de handleiding, 'k zou niet weten waar die is

Amerika

Veel adviezen op internet zijn vertaald uit het Engels.
In veel Engelstalige landen (Amerika, Australie) wordt een heel ander soort wasmachine gebruikt als onze trommelmachine.
Dat verklaart tips waar je hier niet veel aan hebt.

Lean1

Lean1

28-03-2010 om 10:38

Badedas

dochter had dit ook, gillend van de pijn wakker. 2 maal bleek het wel een blaasonsteking te zijn en heeft ze AB gehad. Maar dit verklaard niet alles omdat ook zij vaak een rood onderkantje heeft. OOk de anus en billen.
Ze heeft ook een echo gehad in het ziekenhuis van haar buik, dat was gelukkig allemaal goed.
Nu op advies van het ziekenhuis 1 tot 2 maal in de week een bad met badedas classic en de klachten zijn niet meer teruggekomen.

Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.