Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

22-01-2019 om 10:30

pijn rechtsonder kaak; tandarts al geweest

heb daar wel wat tanden die dood zijn, eea aan gebeurt maar tandarts zag op foto niets bijzonders.
wel een gaatje aan onderkant, is nu gemaakt.
pijn blijft.
moet ibuprofen en dan nog voel ik het.
soms klopt het (klinkt als ontsteking)
vroeg me af.. wat nu.. hij heeft (nog) geen antibiotica voorgeschreven; ga morgen wel ff naar huisarts.
zou het ook speekseklier kunnen zijn? heb geen droge mond

Verkouden

Ben je misschien ook verkouden? Dan zou het ook een ontstoken holte kunnen zijn.
Ik heb dat vaak als ik verkouden ben.
Als ik wil testen of het dat is of een kies, ga ik ondersteboven hangen. Beetje raar misschien, maar als het m'n holte is, klopt het dan nog erger.
Ik slik dan een poosje Cinuforce tabletten van A. Vogel.

Beterschap!

Lente

Lente

22-01-2019 om 10:51

Het kan je lymfeklier zijn.

Voel je aan de buitenkant misschien een verdikte klier?

bertje1

bertje1

22-01-2019 om 10:55

oke

nou, ik voel van alles dik nu dus.. voel geen verschil meer.

op de kop hangen: ja, dat voel ik (trouwens inderdaad iets meer dan rechtop) maar zit er ook een holte ONDER de kaak??

hard op kiezen bijten doet uiteraard ook zeer.
binnenkant achterin kaakrand (tand-wang )

Dokter

Ik hoop dat de huisarts je morgen kan helpen.
En dat t snel overgaat

Marie

Marie

22-01-2019 om 12:52

wortelpuntontsteking?

Klinkt als wortelpuntontsteking?

Kies

Kies

22-01-2019 om 15:32

Denk dat de huisarts

Je direct naar de tandarts terug verwijst, dus die kun je beter meteen bellen.

Je verhaal is wat warrig, maar voor je mond/kiezen/kaak enz ga je dus naar de tandarts.

bertje1

bertje1

22-01-2019 om 15:34

joah

tandarts nog eens gebeld; hij weet het dus niet (foto was goed); wortelpunten al eens gedaan .. morgen huisarts en daarna moest ik weer bellen...
balen .. pijn leidt enorm af.

Flavia

Flavia

22-01-2019 om 15:58

Stress en kaakklemmen

Ik heb het pas geleden ook gehad.
Niets te zien op de foto's.
Ik zat aan een combinatie van ibuproven en naproxen zo'n pijn deed het.

Oorzaak: kaakklemmen. niet knarsetanden maar alleen klemmen. Met veel ontspanningsoefeningen voor mijn kaken en warme kruiken ging het over.

bertje1

bertje1

22-01-2019 om 16:23

eerlijk gezegd flitste ook zo iets door mijn hoofd. maar ja de pijn lijkt echt kiespijn.. er is wel wat stress maar ja.. doe je dat dan zo onbewust??

bertje1

bertje1

22-01-2019 om 16:26

maarr

ik had dit laatst dus ook en toen was er op een foto wel wat te zien (inderdaad wortelpunten) vandaar dat ik aan hetzelfde dacht...

Flavia

Flavia

22-01-2019 om 16:29

ja, bij mij wel

Ik ben er zelfs voor naar een nieuwe tandarts gegaan terwijl ik tandartsangst heb zo erg leek het op kiespijn. duwen, trekken, tikken deed allemaal geen pijn, toch maar een foto gemaakt niets te zien en toen zei de tandarts dat ik mogelijk klemde. Daar kreeg ik wat oefeningen voor mee. En na een kleine week ging het steeds beter. Maar man, man wat deed dat pijn.

In navolging op Flavia

Als er sprake is van kaakklemmen, kan de tandarts, naast oefeningen, ook een bitje maken. Dat voorkomt onbewust aanspannen/ verkrampen van de kaakspieren.
Gaat ook wel eens gepaard met duizeligheid.

Ik was verbaasd over de afname van de klachten door het slapen met een bitje.
Ik raad je dan ook een nekmassage-sessie aan om evt. verkrampte nekspieren weer soepel te maken.

Beterschap

Guppie

Guppie

22-01-2019 om 19:51

Kinesioloog

Zelf wat laten uittesten bij een kinesioloog, welke samenwerkt met biologische tandarts. Een (laaggradige) ontsteking die niet op foto zichtbaar is, kwam wel naar voren, wat het zeurderige gevoel op plek waar kies mist voor mij verklaarde. Bij een biologische tandarts kijken ze sowieso verder. Dingen ontstoren bijvoorbeeld.

Flavia

Flavia

22-01-2019 om 20:09

Guppie: bewijs voor je beweringen.

Guppie: waar is het wetenschappelijk bewijs voor de werking van ontstoren.

Mijn radio kan ik ontstoren.

Angela67

Angela67

22-01-2019 om 20:34

guppie

kunnen we jou laten ontstoren?
gr Angela

bertje1

bertje1

22-01-2019 om 20:46

kaak dik

toch, die snerpende kloppijn (zonder medicatie) en dikte... kan me niet voorstellen dat dat door klemmende kaken kan komen...
wordt vervolgd morgen.

Succes morgen

Ik hoop dat je er duidelijkheid krijgt en er wat aan gedaan kan worden

bertje1

bertje1

23-01-2019 om 21:27

pfff nou elend

nou nou dat was een behandeling pffff
wortel is weggehaald en dat was niet makkelijk, hele kaak ontwricht en blauw...pff. hij is een goede tandarts en nu ben ik wel van de bult af (althans, nu nieuwe bult haha van behandeling)... hoop dat het nu beter gaat.

Fijn dat de bult weg is

Hopen dat je nu snel van de pijn af bent.
Beterschap!

Wilgenkatje

Wilgenkatje

23-01-2019 om 22:14

Pfoe, dat is niet mis

Beterschap !!

Kies

Kies

24-01-2019 om 00:24

Wortel weg?

Dan zit je kies los of is getrokken. Ik denk dat je, zoals marie schreef een behandeling aan je wortelpunt hebt gehad? Succes met het herstel.

Ook beterschap.

Yanea

Yanea

27-01-2019 om 08:21

Biologische tandarts?

Wat is in vredesnaam een biologische tandarts?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.