Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dihanne

dihanne

03-03-2018 om 17:12

pijnlijk stuitje, tips? vooral voor 's nachts!

Hoi allemaal,

Helaas twee weken geleden van de trap gevallen, auw, dreun op mijn stuitje.
Eerst dacht ik dat het wel meeviel, maar het is nu nog steeds echt pijnlijk.
Fietsen lukt niet
Zitten op een luchtkussentje gaat wel.
Lopen inmiddels ook weer.
Ik heb er veel over gelezen, en dit gaat een tijd duren, helaas!

Wat me vooral tegenvalt is dat ik ook pijn heb als ik in bed lig, en dus slecht slaap.
Overdag heb ik nu wel allerlei aanpassingen gemaakt, maar wat ik met die pijn in bed aan moet, weet ik niet.

Heeft iemand ervaring/tips?

groetjes,
Dihanne

Dihanne.

Zeker pijnlijk, een gekneusde stuit.

Ben je een zijslaper? Probeer dan eens een kussentje of opgerolde handdoek tussen je knieën te leggen.

Mijntje

Mijntje

03-03-2018 om 18:08

paracetamol?

Voor de nacht? Heeft de huisarts nog tips?

40er

40er

04-03-2018 om 08:24

Gehad

En eigenlijk helpt niks. Gewoon blijven bewegen.
Ik heb er ruim 4 maanden last van gehad.

Eventueel smeren met van die blauwe plekken zalf. En voor je naar bed gaat paracetamol en een kruik op je pijnlijke plek.

Anna

Anna

04-03-2018 om 10:37

paracetamolspiegel

Je kunt veel beter een spiegel opbouwen ipv 1x per dag paracetamol slikken. Dus begin nu met de max dosis keurig verdeeld over de dag en ga minderen maar blijf het verdelen over de dag. Ik ken iemand die 2 mnd voor loopt op jou en na deze tip ging het opeens een stuk beter.

dihanne

dihanne

04-03-2018 om 20:10

bedankt

Bedankt voor jullie reacties

ik was eigenlijk wel een beetje klaar met die paracetamol, maar ga dat van die spiegel maar eens proberen. Slik er nu een als ik al een paar uur wakker lig van de pijn, en val daarna wel weer in slaap (vlak voor wekker, je kent dat wel)

En vannacht een kussentje tussen de knieën, ook een fijne tip

En helaas ook nog een ervaringsdeskundige, 40er.
Vier maanden: dat is lang, maar als ik mijn vooruitgang in de eerste twee weken bekijk (minimaal!) dan ga ik er voor mezelf ook in geloven.

groetjes
Dihanne

Alison

Alison

04-03-2018 om 23:36

Niet zo gezond maar wel werkzaam

Ik had mijn elleboog gebroken en dat deed echt ontzettend zeer. Vooral 's nachts, zonder afleiding. Ik slikte de dag door mijn voorgeschreven porties paracetamol en nam voor de nacht nog een diclofenac. Dan ging ik gegarandeerd plat voor een aantal uur.
Achteraf gezien zou een maagbeschermer misschien verstandig zijn geweest. Stom ook dat ze dan weer niet vertellen in het ziekenhuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.